Opskrift søges på Sunde boller
Fra : Ulla Nielsen

Dato : 25-05-03 16:00

Er der nogen der har en god opskrift på sunde boller der kan bruges til
frokost med salat og pålæg i.

Ulla

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-05-03 16:29

"Ulla Nielsen" <ullabulla@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en god opskrift på sunde boller der kan
> bruges til frokost med salat og pålæg i.

Prøv at kig på melposer diverse - der findes masser. Også færdige
blandinger, hvor du blot skal tilsætte gær og vand.

Prøv at søge på Google

Prøv at spørge i dk.kultur.mad+drikke

Tror du så kan finde MASSEVIS af opskrifter på gode, sunde boller *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 25-05-03 16:43

"Ulla Nielsen" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en god opskrift på sunde boller der kan bruges til
> frokost med salat og pålæg i.

Brug din sædvanlige opskrift, tilsæt lidt kerner og undlad æg og fedtstof.
Thats all

Nette

Fra : Peter Holm

Dato : 30-06-03 15:13

Ulla Nielsen wrote:
> Er der nogen der har en god opskrift på sunde boller der kan bruges
> til frokost med salat og pålæg i.
>
> Ulla

kig ind på min hjemmeside, hvor der ligger en visuen guide til mine store
boller. De er lækre.
Der er olie i opskriften, men det kan blot undlades - de blir stort set
ligesådan uden.

http://home1.stofanet.dk/phc/unipicsboller2.html

Mvh
Peter

Fra : Ulla

Dato : 01-07-03 09:44

Hej, tak for linket. De ser lækre ud. Dem må jeg prøve en dag.

Hej fra Ulla

Fra : Therese

Dato : 01-07-03 22:57

"Ulla" skrev som svar på Peters:
> Hej, tak for linket. De ser lækre ud. Dem må jeg prøve en dag.

Jeg har prøvet dem i dag. De er faktisk rigtig gode. De bliver bare hurtigt
tørre, hvis man undlader fedtstoffet, men det er jo det ene argument imod
det andet

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Peter Holm

Dato : 03-07-03 09:31

Therese wrote:

> Jeg har prøvet dem i dag. De er faktisk rigtig gode. De bliver bare
> hurtigt tørre, hvis man undlader fedtstoffet, men det er jo det ene
> argument imod det andet

Ja, det er rigtigt, at de bliver lidt tørre efter et par dage.
Jeg deler gerne potionen i to, og smider halvdelen i fryseren.
Men når de er to dage gamle, blir de altså frisket op til det super lækre,
hvis man lige gir dem 5 min - 160°c - i miniovnen.

Mvh
Peter

Fra : Jørgen Hess

Dato : 03-07-03 09:50

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hurtigt
> tørre, hvis man undlader fedtstoffet, men det er jo det ene argument

En ½ dl. olivenolie til næsten et kilo mel skulle ikke være voldsom
årsag til ødelæggelsen af slankekuren, hvis man spiser så mange boller
vil kulhydratindtaget i sig selv ødelægge enhver slankekur.
Derimod kan der ikke ske noget ved at pensle bollerne med lidt vand /
mælk / æggemælk før bagningen i stedet for olie. Så kan man da passe
sin gode samvittighed dér.
mvh
Jørgen