lydløs (næsten) HD!!!
Fra : Jesper

Dato : 27-03-01 17:31

Det er vist før blevet omtalt her i ng'en, men for andre interesserede
giver jeg her et meget interessant link:

http://www.macfixit.com/extras/extraextras/MacAAM.sit.hqx

Programmet MacAAM kan gøre din nyere IDE harddisk næsten lydløs - og så
er det ikke en gang 'løwn'!
To museklik og operationen er gennemført. Der sker et lille fald i
ydelsen i følge udvikleren, men det er ikke noget jeg umiddelbart har
mærket til med min 30 gb IBM 75GXP og beige G3. Jeg har testet både div.
grafikprog. og DV-redigering.

Den eneste tilbageværende lyd er en svag spinnen fra hd'en - alt
skratten er væk! (og en larmende blæser...)

Mere 'stuff' her:

http://www.macfixit.com/archives/march.01.b.shtml#odds-03-20

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : MacMac

Dato : 27-03-01 22:17

I brevet "1eqxxsm.1l4gg3s17h8lroN%jmfink@mac.com" skrev Jesper
(jmfink@mac.com) den 27/03/01 18:30:

> [...]
> grafikprog. og DV-redigering.
>
> Den eneste tilbageværende lyd er en svag spinnen fra hd'en - alt
> skratten er væk! (og en larmende blæser...)

Lækkert, men jeg synes nu at hastighedsnedsættelsen er mærkbar, så jeg gik
væk fra det igen :)

- Morten

Fra : Jesper

Dato : 27-03-01 22:33

MacMac <nospam@nospam.com> wrote:

> I brevet "1eqxxsm.1l4gg3s17h8lroN%jmfink@mac.com" skrev Jesper
> (jmfink@mac.com) den 27/03/01 18:30:

> Lækkert, men jeg synes nu at hastighedsnedsættelsen er mærkbar, så jeg gik
> væk fra det igen :)

hvor mærker du det især? Jeg har endnu ikke kørt med det ret længe og er
meget spændt på at høre andres erfaringer!?

Fra : MacMac

Dato : 27-03-01 23:50

I brevet "1eqyc1z.1fkdg49uplke2N%jmfink@mac.com" skrev Jesper
(jmfink@mac.com) den 27/03/01 23:33:

> hvor mærker du det især? Jeg har endnu ikke kørt med det ret længe og er
> meget spændt på at høre andres erfaringer!?

Under opstart af maskinen er det mest tydeligt, men også under opstart af
programmer.

Venlig hilsen
Morten