rødvin og icebook
Fra : Thomas

Dato : 25-05-03 11:31

Min dårligt udviklede motorik har gjort at et glas rødvin blev hældt
ud over min iceBook.....!
Bortset fra at nogle af tasterne nu er lidt rødlige, lader det til at
den stadig fungerer undtagen trackpad'en. Cursoren bevæger sig
minimalt når rører ved trackpaden og reelt kan man ikke flytte den i
nogen retning.
Findes der en beskrivelse af hvordan man kan komme ind og rense inde i
maskinen, eller er det overhovedet ikke noget man selv skal pille ved?

Mhv,
Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-05-03 11:43

Thomas - heinesen@mail.dk on 5/25/03 12:31 PM wrote:

> Findes der en beskrivelse af hvordan man kan komme ind og rense inde i
> maskinen, eller er det overhovedet ikke noget man selv skal pille ved?

Her kan du finde en instruktion til at komme ind til trackpaden:

<http://home.earthlink.net/~gamba2/manuals.html>

Om du piller ved den eller ej gør vel ikke den store forskel - du kan jo
ikke rigtig ødelægge den. Så hvis du har mod på at skille den ad (og samle
den igen) ser jeg ingen grund til ikke at gøre et forsøg.

--
/peter

Fra : Per Madsen

Dato : 25-05-03 11:51

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> Findes der en beskrivelse af hvordan man kan komme ind og rense inde i
> maskinen, eller er det overhovedet ikke noget man selv skal pille ved?

Nu ved jeg ikke helt hvordan det forholder sig med din maskine, men på
min iBook SE (Clamshell) sidder der 3 "tappe" over F-tasterne. På den i
midten er der en lille plastiklås der skal drejes. Herefter presser man
de to andre ned mens man trækker dem ind mod sigselv. Nu skulle man
relativt let kunne løfte selve tastaturet af og komme til. Jeg tror dog
ikke du kan skille selve tastaturet ad, men det er der måske andre der
kan svare på. Tror ikke du får noget ud af at rense inde i maskinen, da
det sikkert er løbet ind i selve tastaturet, men du kan da prøve.

Håber du får det til at virke..under alle omstændigheder har den da en
fin bouquë nu
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 25-05-03 17:07

> [...]
> det sikkert er løbet ind i selve tastaturet, men du kan da prøve.
>
> Håber du får det til at virke..under alle omstændigheder har den da en

1000 tak for hjælpen. Det lader nu til at track-paden bare skulle have
noget mere tørretid. Den er så småt begyndt at funge.
Men altså tak, det var en stor hjælp at forstå hvordan man fjerner
tastaturet, det gjorde også at jeg kunne komme bedre til at rense - nu
er det kun et halvt dusin af knapperne der er lyserøde (det var en
Beaujolais).
Thomas

Fra : Bitbucket

Dato : 25-05-03 13:50

> [...]

> Findes der en beskrivelse af hvordan man kan komme ind og rense inde i
> maskinen, eller er det overhovedet ikke noget man selv skal pille ved?

For meget rødvin?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-05-03 14:44

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> For meget rødvin?

Det ville jeg også have spurgt om. Man skal ikke drikke kaffe ved en
computer, det ved alle. Man skal især ikke drikke ved en computer

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 25-05-03 16:01

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det ville jeg også have spurgt om. Man skal ikke drikke kaffe ved en
> computer, det ved alle. Man skal især ikke drikke ved en computer

Og hvordan i alverden skulle man så være i stand til at arbejde,
David
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 25-05-03 16:05

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og hvordan i alverden skulle man så være i stand til at arbejde,
> David

Ja, det vil jeg også gerne vide?!

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-05-03 18:06

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> Ja, det vil jeg også gerne vide?!

washiri?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 26-05-03 11:57

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> washiri?

Du hørte det godt))))))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-03 08:02

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det ville jeg også have spurgt om. Man skal ikke drikke kaffe ved en
> computer, det ved alle. Man skal især ikke drikke ved en computer

Jeg læste engang, at det allevigtigste stykke tilbehør, når man
indretter en computerarbejdsplads, er en dækkeserviet. Så stiller man
sin kaffe der, og den kommer ikke hen over tastaturet. Forudsat, man er
smart nok til at placere sin dækkeserviet lidt væk. Prøv det. Jeg bruger
altid en, og jeg har næsten ikke spildt kaffe i mit tastatur. I den
forbindelser er selv det sorte Pro-tastatur lidt upraktisk. Der er jo
hvid baggrund under den klare plast, og man ser altså kaffen let på den
hvide baggrund. Til gengæld virker der som om, der er godt lukket af ned
til de følsomme dele i et Pro-tastatur.
--
Henrik Münster
Esbjerg