Becel og kcal?
Fra : Rollike

Dato : 25-05-03 11:05

Hejsa!

Jeg har lige brug for lidt hjælp til at tyde en vare dekleration på becel
produkterne...

http://www.becel.dk/produkt/index.htm

i bunden af siden er vist det forskellige kcal osv. for produkterne..

Men hvordan pokker er becel kommet frem til at der er 740 kcal i 100 g
flydende becel? jeg kan simpelthen ikke hitte det.. og derfor kan jeg ikke
få produktet lagt ind i mit fatlow-program

Er der nogen der kan hjælpe?

Ud over det vil jeg blive rigtig glad hvis der er nogen der ligger inde med
en bunke opskrifter på puteren (i word dokumenter) hvor der er angivet
kulhydrat, fedt, protein og kcal pr. 100 gram...

Mange hilsner
Mette (som ivrigt skriver samler opskrifter og tæller kalorier)

--
Livsstilsklub Danmark
http://www.dfif.dk

---

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-03 12:21

Rollike wrote:

> Men hvordan pokker er becel kommet frem til at der er 740 kcal i 100 g
> flydende becel? jeg kan simpelthen ikke hitte det.. og derfor kan jeg ikke
> få produktet lagt ind i mit fatlow-program

Hvad er det for et program?

Nævn andre andre former for fedt, som du må få i dit fatlow-program?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Rollike

Dato : 25-05-03 14:09

Det er et program til computeren http://www.fatlow.dk

> Nævn andre andre former for fedt, som du må få i dit fatlow-program?

det er ikke et program lige som ex. ddv eller sådan noget.. "så jeg må få"
alle former for fedt... *G*

Jeg var blot ved at udregne hvor mange kcal der er i en opskrift og i denne
opskrift indgår der flydende becel... men desværre kendte fatlow ikke til
becel.. Så jeg skal have oprettet becel i programmet... Men oplysningern
omkring fedt osv.. kan jeg ikke helt hitte rede i...

MVH Mette

Fra : insideout

Dato : 25-05-03 13:45

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for et program?

Det er et program som vi der godt kan lide at følge med i hvor mange kj vi
spiser altså kort fortalt "tælle Kcal" (kj).
Så det er nok ikke noget for dig

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-03 20:31

insideout wrote:

> Det er et program som vi der godt kan lide at følge med i hvor mange kj vi
> spiser altså kort fortalt "tælle Kcal" (kj).
> Så det er nok ikke noget for dig

Det var da en farlig fordom at have.
Jeg interesserer mig meget for forskellige "programmer" (være sig
kostprogrammer eller edb-programmer) og en database over forskellige
produkter er da interessant at have.

At jeg så ikke vil bruge den i mit slankeprojekt, tja det er - som jeg
ser det - en anden sag.

Fra : insideout

Dato : 25-05-03 22:15

> [...]
> produkter er da interessant at have.
> At jeg så ikke vil bruge den i mit slankeprojekt, tja det er - som jeg

Er det kosten du får som gør at du har mistet din humor, jeg syntes det var
en meget fin og blød kommentar som endda havde en smilie bagved.

Total overreaktion at kalde det en fordom, du må have tabt dig for meget da
du har mistet jordforbindelsen.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-05-03 07:44

insideout wrote:

> Er det kosten du får som gør at du har mistet din humor, jeg syntes det var
> en meget fin og blød kommentar som endda havde en smilie bagved.

smileys bliver desværre misbrugt fra tid til anden, så dem lægger jeg
ikke så meget i.

> Total overreaktion at kalde det en fordom, du må have tabt dig for meget da
> du har mistet jordforbindelsen.

hvem overreagerer nu?

Fra : insideout

Dato : 26-05-03 10:46

> smileys bliver desværre misbrugt fra tid til anden, så dem lægger jeg
> ikke så meget i.

Ikke mit problem.

> hvem overreagerer nu?

Du kommer ikke langt med mig bare ved at stille mod spørgsmål jeg gider ikke
for jeg har travlt med noget andet.
EOD.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-05-03 07:28

"insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et program som vi der godt kan lide at følge med
> i hvor mange kj vi spiser altså kort fortalt "tælle Kcal" (kj).
> Så det er nok ikke noget for dig

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med ovenstående, men for god
ordens skyld.... Fatlow er ikke kun beregnet til at tælle
kalorier/kilojoule.

Det kan også bruges af folk, der vil holde øje med fedtindhold. Eller med
kulhydraterne. Og er man på Barry Sears Zonekost, kan det såmænd også bruges
til det.

Mvh. Lisbeth

Fra : insideout

Dato : 25-05-03 13:42

"Rollike" <hulubulu@123567hulujama.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flydende becel? jeg kan simpelthen ikke hitte det.. og derfor kan jeg ikke
> få produktet lagt ind i mit fatlow-program

Hvis jeg taster data ind i www.fatlow.dk for flydende Becel kommer jeg frem
til følgende:
Protein=0g
Kulhydrat=0g
Fedt=82g
Heraf flerumettede=23g
Kostfibre=0g
Alkohold=0g

Dette giver 3088,9 kj eller 738,0 Kcal i Fatlow beregningen og dette stemmer
helt overens med varedeklarationen .

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Rollike

Dato : 25-05-03 20:42

> [...]
> Kostfibre=0g
> Alkohold=0g
>
> Dette giver 3088,9 kj eller 738,0 Kcal i Fatlow beregningen og dette

Mange tak...

Jeg kunne ikke lige hitte det ud fra hjemmesiden (jeg har nemlig ikke
flydende becel i huset).

Er det forøvrigt godt? og hvordan er deres plantemargarine i forhold til
smør?

MVH Mette

---

Fra : insideout

Dato : 25-05-03 22:41

"Rollike" <hulubulu@123567hulujama.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne ikke lige hitte det ud fra hjemmesiden (jeg har nemlig ikke
> flydende becel i huset).

Ok helt i orden, jeg havde ikke lige luret at du ikke kendte fedtindholdet.

> Er det forøvrigt godt?

Det vil jeg mene da det ikke indeholder noget kolesterol, og så har det et
højt indhold af Polyumættet fedtstof (det samme som flerumættet 23 gram i
alt).

> og hvordan er deres plantemargarine i forhold til smør?

Rigtig smør saltet pr. 100 gram:

Protein=0,5g
Kulhydrat=0,6g
Fedt=81,2g
Heraf flerumættede=1,8g
Kolesterol=220mg
Energi=3104 kj

Hvis det er Kærgården du mener, pr. 100 gram:

Protein=0,4g
Kulhydrat=0,4g
Fedt=80g
Heraf flerumættede=7,9g
Kolesterol=163mg
Energi=3054 kj

Becel plantemagarine pr. 100 gram:

Protein=1,7g
Kulhydrat=0g
Fedt=35g
Heraf flerumættede=16g
Kolesterol=0mg
Energi=1350 kj

Som du kan se får du ved at bruge Becel eller et tilsvarende minarine
produkt ca. to en halv gang mindre energi man får betydeligt mere af det
gode fedtstof (polyumættet) og ingen kolesterol.
Det anbefales at en voksen ikke indtager mere end 300 mg kolesterol om
dagen.

Håber du kan bruge dette til noget.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Helle Biks

Dato : 26-05-03 20:22

Fatlow.dk er et rigtig godt program. Jeg har lige bestilt den fulde version
efter at have prøvet demoen. Jeg bruger det til at tjekke madvarer, så jeg
kan undgå for mange kulhydrauter (Atkins/eat-kuren).

Mht. Becel, så læs følgende citat fra en af sidste uges aviser:

"Kræftstof i margarine

KØBENHAVN: Ifølge en svensk forbrugerorganisation er der kræftfremkaldende
stoffer i margarinen Becel Pro.Activ. De danske myndigheder vidste intet
indtil i aftes, men ser på sagen med alvor, skriver Politiken.
Den omstridte margarine Becel Pro.Activ, der er blevet markedsført som
sundhedsfremmende, bliver anklaget for at indeholde det kræftfremkaldende
tjærestof PAH. Det var det samme stof, der for et par år siden fik de danske
myndigheder til at forbyde en række olivenolier."

mvh Helle

Fra : insideout

Dato : 26-05-03 20:42

"Helle Biks" <virkerkunkort@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
danske
> myndigheder til at forbyde en række olivenolier."

Gælder ovenstående også for alm. Becel?

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Helle Biks

Dato : 27-05-03 00:15

> "Helle Biks" <virkerkunkort@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Det ved jeg ikke!
mvh Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-05-03 07:08

> Det ved jeg ikke!

Hej Helle

Det ville være dejligt, om du skar det overflødige fra, citerede det mest
nødvendigt og så skrev din kommentar. Indlæggene bliver meget nemmere at
læse så.

Du havde faktisk kunnet klare det med to linjer.

Du kan læse mere om at citere og svare på indlæg på denne side:

Mvh. Lisbeth