Ny iChat bruger
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-05-03 17:43

macnerd1965

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-05-03 18:36

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
news:1fvh7y9.myskff1nkazs6N%jesper@gylling.net...
> macnerd1965
>
> --
> Med venlig hilsen Jesper
>
> http://www.gylling.net/
> ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Ditto

maclerche

Henry Lerche Madsen
lerche@aarstiden.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-05-03 16:29

Det er vel stadig ensbetydende med, at man skal hoste op med mange
dollar$ for en .mac-konto?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 25-05-03 16:36

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Det er vel stadig ensbetydende med, at man skal hoste op med mange
> dollar$ for en .mac-konto?

Du kan nøjes med en gratis AIM konto

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-05-03 16:42

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Det er vel stadig ensbetydende med, at man skal hoste op med mange
> dollar$ for en .mac-konto?

Nope, men man skal citere rigtigt = i bunden

Du kan oprette et gratis brugernavn på AOL:
<http://my.screenname.aol.com/_cqr/login/login.psp?siteId=aimregistratio
nPROD&authLev=1&mcState=initialized&createSn=1&seamless=n>

/Preben
(som hedder prebenbodker på AIM)
--
Preben Bødker Nielsen . preben AT ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-05-03 16:43

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Nope, men man skal citere rigtigt = i bunden

Hvordan i bunden - sådan her?

(og tak)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-05-03 16:50

> [...]

> <http://my.screenname.aol.com/_cqr/login/login.psp?siteId=aimregistratio
> nPROD&authLev=1&mcState=initialized&createSn=1&seamless=n>

Tusind tak

er gjort: Maam51

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 24-05-03 20:51

> macnerd1965

Jeg er også på iChat nu - Behrendt70

--
med venlig hilsen Birgitte

http://www.behrendt.dk/
ftp://80.197.181.14/ in action from 9 am - 0.30 am CET

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-05-03 21:27

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> macnerd1965

Sidder her i stuen med Jonas Voss (som har sin nye seje 12" bog ved
sig) - og blev motiveret for selv at oprette en AOL-konto. Den er:

janusjanusdotdk

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-05-03 21:31

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Sidder her i stuen med Jonas Voss (som har sin nye seje 12" bog ved
> sig) - og blev motiveret for selv at oprette en AOL-konto. Den er:
>
> janusjanusdotdk

kan du ikke lige sende mig en mail, så du kan komme i adresse bogen ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-05-03 21:43

> kan du ikke lige sende mig en mail, så du kan komme i adresse bogen ?

Kan du ikke ud af at indføje den selv?

/Preben

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-05-03 22:02

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> kan du ikke lige sende mig en mail, så du kan komme i adresse bogen ?

Ikke fattet. Hvad opnår du?

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-05-03 23:30

> macnerd1965

Så var det derfor, du pludselig sendte mig en besked i aften. Problemet
er, at man ikke kan se folks rigtige navn, men kun deres screenname i
iChat. Jesper var lidt fortørnet over, at jeg ikke anede, hvem han var.
Der er jo mange Mac-nørder heromkring.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-05-03 07:13

> [...]
> er, at man ikke kan se folks rigtige navn, men kun deres screenname i
> iChat. Jesper var lidt fortørnet over, at jeg ikke anede, hvem han var.

Du kan bare tage en info på navnet og skrive det rigtige ind - hvis du
kender det!
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-05-03 21:13

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du kan bare tage en info på navnet og skrive det rigtige ind - hvis du
> kender det!

Jeg plejer at skrive folk ind i Adressebog. Så bliver det koordineret
med iChat. Jesper Haaber Gylling stod faktisk allerede i min adressebog,
og så skulle den bare have at vide, at han er "macnerd1965" i AIM.
Men på computeren med Windows 2000 på mit arbejde kan jeg ikke
finde ud af at få folks rigtige navn på. Det er meget underligt, men
sådan er Windows vel. Måske skal jeg også bare skrive folk ind i
adressebogen der.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-05-03 22:15

> [...]
> finde ud af at få folks rigtige navn på. Det er meget underligt, men
> sådan er Windows vel. Måske skal jeg også bare skrive folk ind i

Hvordan får du dit xface til at stå så klart?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-05-03 22:31

> Hvordan får du dit xface til at stå så klart?

Plastoperation! Manden er jo læge

/Preben

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-03 04:54

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Plastoperation! Manden er jo læge

Ja, røntgenlæge. Jeg skulle jo gerne kunne få billeder til at stå
skarpt. Men hvis det ikke er ironisk ment. Jeg synes da heller ikke, det
er _så_ pænt, min x-face. Så er det lavet på "Online X-Face Converter"
<http://www.dairiki.org/xface/>. Jeg har bare eksperimenteret med
indstillingerne, til jeg fik det pænest mulige resultat. Jeg tror, en af
hemmelighederne er, at alle gråtoner er væk. Det er kun en stregtegning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-05-03 08:40

> [...]
> indstillingerne, til jeg fik det pænest mulige resultat. Jeg tror, en af
> hemmelighederne er, at alle gråtoner er væk. Det er kun en stregtegning.

Det er ikke ironisk ment. Du må være god til at indstille converteren.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Christian Bech

Dato : 28-05-03 07:45

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

>Så var det derfor, du pludselig sendte mig en besked i aften. Problemet
>er, at man ikke kan se folks rigtige navn, men kun deres screenname i
>iChat.

Vil det sige, at du og andre lige nu har en klovn, der kalder sig
gloggengiezer (fordi han tilfældigvis havde sådan et netscapelogin i
forvejen og ikke brød sig om AOL's forslag til screenname (BchChrst)),
til at stå i buddylisten?

Er det rigtigt, at man ikke kan afvise adre brugere?
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-03 08:13

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> gloggengiezer (fordi han tilfældigvis havde sådan et netscapelogin i
> forvejen og ikke brød sig om AOL's forslag til screenname (BchChrst)),

Nu står du ikke i min liste over venner. Det er ikke noget personligt,
så bliv ikke fornærmet. Men hvis man i iChat skriver dig ind som ven
under dit screenname, og samtidig skriver dit rigtige navn i
adressebogen, så dukker du kun op under dit rigtige navn. Nå, nu prøvede
jeg det for sjov, og det virker som beskrevet. Jeg skrev dig ind i min
adressebog og tilføjede dig i iChat. Du står som Christian Bech, og
Gloggengiezer står der ikke. Men stod du ikke i min adressebog eller
iChat og kaldte mig op, så ville der bare stå gloggengiezer.

> Er det rigtigt, at man ikke kan afvise adre brugere?

Man kan sagtens afvise brugere, der ikke står i ens adressebog. Er det
det, du mener?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 28-05-03 10:51

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

>Nu står du ikke i min liste over venner. Det er ikke noget personligt,
>så bliv ikke fornærmet.

Det havde jeg heller ikke forventet. Det vigtige er, at der står
rigtig mange på min venneliste, så besøgende på kontoret får det
fejlagtige indtryk, at jeg er meget populær.

> [...]
>Gloggengiezer står der ikke. Men stod du ikke i min adressebog eller
>iChat og kaldte mig op, så ville der bare stå gloggengiezer.

Tak for hjælpen. Måske skulle jeg bare acceptere, at jeg er blevet for
gammel til gloggengiezer og finde på et nyt.

>Man kan sagtens afvise brugere, der ikke står i ens adressebog. Er det
>det, du mener?

Det var det. Den fulde funktionalitet står nok mere klar for mig, hvis
der er nogen der prøver at tilføje mig, men det er det med vennerne
igen.

Det, jeg mest af alt savner fra ICQ, er en ordentlig søgefunktion, så
jeg fx bare kunne søge på et navn. Det er selvfølgelig nemt nok med
jer, der har en mac.com-konto, men AIM ser ikke ud til at have noget
på deres site.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-05-03 13:14

> [...]
> iChat og kaldte mig op, så ville der bare stå gloggengiezer.

> Man kan sagtens afvise brugere, der ikke står i ens adressebog. Er det

Man kan også afvise brugere, der står i adressebogen.
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-05-03 20:39

> macnerd1965
Schmidt er også på banen, er tilmeldt,men har ikke haft tid til at sætte
mig ingd i det endnu, så tilgiv evt. "kludren" i starten.
Ichat kan ikke kommunikere med Microsoft messenger brugere, vel?

AIM navn; maclonos

Forresten hvordan holder jeg styr på alle artiklerne, jeg trykker
gladeligt æ-k hvorfor jeg nu er har 505 indslag! Øøøeehh??

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-05-03 20:51

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Forresten hvordan holder jeg styr på alle artiklerne, jeg trykker
> gladeligt æ-k hvorfor jeg nu er har 505 indslag! Øøøeehh??

Har selv fundet ud af styringen af indslagene, men hvad menes med
"loked" æ-6
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-03 05:25

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Har selv fundet ud af styringen af indslagene, men hvad menes med
> "loked" æ-6

Man kan låse indlæg, som man ønsker at gemme til senere. Så bliver de
ikke slettet (purged) automatisk. Man kan så nøjes med at se de låste
indlæg ved at vælge kun at se "Locked" med æble-6. Og man behøver ikke
trykke på æble for at vælge den slags i MacSOUP. Blandt andet derfor er
det så fleksibelt og nemt.
Selv har jeg den altidt stående på at vise "Unread". Så kan jeg
hurtigt se, hvor mange og hvilke nye indlæg, der er. Har jeg brug for at
se tilbage i ældre indlæg, så vælger jeg bare "All" ved at trykke på
"3". Ikke nok med, at det går nemt, det går også lynhurtigt.
Jeg har ikke set andre newsreadere, der kan gøre det på den
måde. Jeg ved godt, at hemmeligheden er, at MacSOUP er en off-line
newsreader, så alle indlæg ligger på ens harddisk. Andre newsreadere
skal ud at hente dem hos serveren, og det tage både halve og hele
sekunder. Det lyder ikke af meget, men det løber op, og det er
frustrerende, når man er vant til hastigheden hos MacSOUP.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-05-03 21:50

> [...]

> Forresten hvordan holder jeg styr på alle artiklerne, jeg trykker
> gladeligt æ-k hvorfor jeg nu er har 505 indslag! Øøøeehh??

Mit AIM: davidbeatnik
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på