Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 5800?
Fra : Jens Bruun

Dato : 24-05-03 09:36

Med fare for at få endefuld af denne gruppes puritanere, der jo mener, at
spørgsmål om køb af digitalt fotoudstyr ikke hører hjemme her, vover jeg
alligevel et øje

Jeg skal til USA i starten af juni og har sådan set besluttet at købe et
Nikon Coolpix 5700 derovre. Jeg ved, at kameraet har mindst et år på bagen,
ligesom der er enkelte ankepunkter mht. AF oa., og lurer derfor på, om jeg
skal vente lidt med købet.

Spurgt på en anden måde: Er der en derude, der har hørt lidt rygter mht., om
en ny model er lige på trapperne?

Jeg mener at vide, at Nikon netop har sænket priserne på Coolpix 5700? Det
lugter jo lidt af "ryd lageret, gutter, der kommer ny model". Et helt år er
jo også "lang" levetid for en specifik diigitalkameramodel i vore dage.

--
-Jens B.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-03 11:15

> [...]
er
> jo også "lang" levetid for en specifik diigitalkameramodel i vore dage.

Hej Jens

Hvis det er 5700 du er varm på, så køb den, og glem alt om nye modeller.
Sådan nogle kommer der altid, bare man venter længe nok. At prisen måske er
sat lidt ned, kunne måske skyldes, at der har været visse leverings
problemer, vistnok på grund af mangel på ccd'ere. Den lavere pris, kan jo
også skyldes at Dollaren har taget et ordentligt dyk, og kædet sammen med de
før nævnte leverings problemer, så er lagrene blevet fyldt op igen, denne
gang til den lave Dollarkurs.

M.V.H.....Benny..

Fra : Gert Andersen

Dato : 28-05-03 13:48

In article <banasp$24rk$1@news.cybercity.dk>, bruun_jens@hotmail.com
says...

http://www.dpreview.com/news/0305/03052802nikoncoolpix5400.asp

Fra : Peter Snabe

Dato : 28-05-03 21:28

> http://www.dpreview.com/news/0305/03052802nikoncoolpix5400.asp

Men kan den også ses som efterfølgerende til 5700 - den har kun 4x zoom
i forhold til 5700 8x? Eller er 5700 stadigvæk et bedre køb?

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-03 11:10

"Peter Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan den også ses som efterfølgerende til 5700 - den har kun 4x
zoom
> i forhold til 5700 8x? Eller er 5700 stadigvæk et bedre køb?

Ligner mere efterfølgeren til 5000, hvilket modelnummer jo egentlig også
indikerer.

--
-Jens B.