kogebøger
Fra : Pia J

Dato : 24-05-03 09:24

Jeg har en masse om ørerne i øjeblikket og har derfor mistet inspirationen
til at finde på nye retter - der kommer jo også et skift i typen af
grønsager man kan købe på denne årstid i forhold til vinter.

Da ingen af os gider gå til heppemøder hos DDV, havde jeg tænkt mig at finde
et par kogebøger á la Atkins. Har ikke tænkt mig at følge det slavisk, da
jeg laver mad på slump (jeg bruger et bjerg af grønsager hver dag men jeg
aner ikke hvad hver del vejer), og kød + piskefløde sætter ABSOLUT ikke gang
i vægttab hos undertegnede. Manden har i år tabt 11 kg med min nye
madlavning og mangler 30.

Kan I proteinfreaks anbefale nogen bøger at købe ud over Atkins? Man bliver
anbefalet en hel hob på Amazon, men det er svært at læse sig til, hvilke som
er bedst. DDV lignende bøger er også fint - vi ønsker at finde en
kostændring som vi kan leve med, ikke en slankekur.

Jeg er interesseret i: så lidt brød, pasta og sukker som muligt, meget
grønt, ingredienser som er til at få herhjemme, da jeg ikke gider importere
mere eller mindre eksotiske tilsætningsstoffer for at få noget der "næsten
men alligevel ikke helt minder om brød". Så vil jeg hellere i moderat omfang
selv bage noget sundt grovbrød i ny og næ og tabe mig lidt langsommere.

:Pia

Fra : Mai Espersen

Dato : 24-05-03 12:18

"Pia J" wrote

> [...]
> er bedst. DDV lignende bøger er også fint - vi ønsker at finde en
> kostændring som vi kan leve med, ikke en slankekur.

hej Pia
Har du ddv's bøger? de er rigtig gode -synes jeg... Specielt de to første...
derudover findes der en bog af Niels Ehler : "lev fedt, -bliv slank" deri er
en del opskrifter samt en kost omlægning a la Atkins diet... Jeg synes den
er et godt -og mere menneskeligt : ) alternativ...

Fra : Pia J

Dato : 24-05-03 13:00

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> wrote in message

> [...]
> en del opskrifter samt en kost omlægning a la Atkins diet... Jeg synes den
> er et godt -og mere menneskeligt : ) alternativ...

Jeg har haft Omegametoden hjemme fra biblo - synes dog ikke der var voldsomt
mange opskrifter i, i hvert fald ikke til mit behov for forandring :) Men
udmærket læsning for det meste.

Kan man købe DDV's bøger uden at være medlem? Som sagt er jeg ikke til at
hive hjemmefra for at køre 30+ km til et møde - sniksnak og gruppehalløj har
aldrig været mig, løftede pegefingre har jeg rigeligt af selv

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 24-05-03 13:02

> Har du ddv's bøger? de er rigtig gode -synes jeg... Specielt de to
> første...

Jeg kan så i mellemtiden se de har en online shop. Mener du "spis dig slank"
1+2?

:Pia

Fra : Therese

Dato : 24-05-03 13:33

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse news
> Jeg kan så i mellemtiden se de har en online shop. Mener du "spis dig
slank"
> 1+2?

Har du været inde på http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/
Der er en masse opskrifter jvf. DDV principperne. Der er også mange fra de
nævnte kogebøger.
Jeg har selv Spis dig slank 1 og 2 samt Ung og slank. Den sidste er der
mange gode madpakke-opskrifter i. Jeg kan kun anbefale dig at købe
kogebøgerne. Jeg bruger dem selv rigtig meget.
Jeg har desuden lavet min egen DDV-opskriftsamling i word (ud fra heede og
andre idéer). Jeg kan maile den til dig, hvis du er interesseret

Hvis du kender en, der er med i DDV kan vedkommende jo købe bøgerne til dig.
Man kan få 1 + 2 til samlet pris 250 kr.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Pia J

Dato : 24-05-03 13:46

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message news:3ecf6692$0$32517

> Jeg har desuden lavet min egen DDV-opskriftsamling i word (ud fra heede og
> andre idéer). Jeg kan maile den til dig, hvis du er interesseret

Jamen klart jatak! :)

> Hvis du kender en, der er med i DDV kan vedkommende jo købe bøgerne til
dig.
> Man kan få 1 + 2 til samlet pris 250 kr.

Nej - kun dem som er herinde (og dig ser jeg jo lidt rundt omkring, men
kender og kender...)

Jeg har til at starte med bestilt dem på biblo. Ung og slank vil lige være
noget for gemalen, dels elsker han fastfood og dels mangler jeg virkelig
madpakkeideer, da hans mave går amok når han spiser frugt. Meen, jeg har da
fået ham omvendt så meget, så da han en dag var nødt til at tage på McD
mellem to kunder, så kunne han kun spise 2 bidder, det smagte hæsligt!

:Pia

Fra : Therese

Dato : 25-05-03 12:05

> Jamen klart jatak! :)

Jeg har prøvet at sende den, men jeg kan ikke lige gennemskue din
mailadresse.
Så hvis du ikke får den kan du bare sende mig en mail på
therese@elverdalen.dk

Det gælder også I andre, hvis I er interesserede. Der er en masse kager og
desserter i

> dig.
>
> Nej - kun dem som er herinde (og dig ser jeg jo lidt rundt omkring, men
> kender og kender...)

Hvor bor du i landet?

> Jeg har til at starte med bestilt dem på biblo.

God idé med biblioteket. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Så kan man jo
altid se, om det er noget for én

> [...]
> fået ham omvendt så meget, så da han en dag var nødt til at tage på McD
> mellem to kunder, så kunne han kun spise 2 bidder, det smagte hæsligt!

Som sagt bruger jeg meget Ung og slank. Man skal bare lige huske at brød og
mælkeration er doblet op, da den bruger kostplanen for unge under 18 år.

McD savner jeg heller ikke
--
Mange hilsner
Therese

Fra : Pia J

Dato : 25-05-03 14:27

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message news:3ed0a34c$0$32542

> Jeg har prøvet at sende den, men jeg kan ikke lige gennemskue din
> mailadresse.

Jamen jeg har skam fået den, adressen er specielt oprettet til
nyhedsgrupper, så kan jeg bare skifte den, når der kommer for meget bras.

> Det gælder også I andre, hvis I er interesserede. Der er en masse kager og
> desserter i

Det passer fint til os

> Hvor bor du i landet?

Jeg bor på Sydsjælland. Og med ser mener jeg ikke fysisk, men fx i hundeNG
:) Jeg har 2 store "bavianer" og fire katte.

:Pia

Fra : Therese

Dato : 25-05-03 18:54

> Jamen jeg har skam fået den, adressen er specielt oprettet til
> nyhedsgrupper, så kan jeg bare skifte den, når der kommer for meget bras.

Det var godt. God fornøjelse

> Jeg bor på Sydsjælland. Og med ser mener jeg ikke fysisk, men fx i hundeNG
> :)

Den havde jeg gættet

> Jeg har 2 store "bavianer" og fire katte.

Så er der jo liv og glade dage

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mai Espersen

Dato : 25-05-03 18:57

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote >
Jeg har desuden lavet min egen DDV-opskriftsamling i word (ud fra heede og
> andre idéer). Jeg kan maile den til dig, hvis du er interesseret

....også gerne mig, hvis det kan lade sig gøre...
hilsner fra Mai

Fra : Mai Espersen

Dato : 25-05-03 11:41

Pia Jwrote
Jeg kan så i mellemtiden se de har en online shop. Mener du "spis dig slank"
1+2?

hej Pia..
Ja lige nøjagtigt... desuden er der kommet en til mænd også... men kender
faktisk ikke noget til den...

Fra : Ninett Green

Dato : 26-05-03 07:54

Vi har også en ret pæn opskriftssamling på www.qvinderne.dk