sende filer via sockets
Fra : morten anderson

Dato : 27-03-01 15:58

hej alle

Jeg har brug for at sende en fil mellem en Java server og en java klient.
Jeg kan sagtens sende kommandoer men har ikke rigtig nogen idé om hvordan
man sender en fil.
Dvs. hvordan sendes en fil via en stream og hvordan skal den modtages på den
anden side?

Det skal gøres med en stream af bytes.

På forhånd tak

Morten

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-03-01 16:02

Som udgangspunkt kan du bare helde de bytes du har ud i en
BufferedOutputStream der sender videre til den OutputStream, som Socket
returnerer.

Det vil bare ikke løse problemet helt. Der skal nok en eller anden form
for 'protokol' til for at angive hvad der kommer, og hvornår det er
slut. Men det kommer an på omstændighederne.

Du kunne måske også bruge HTTP eller FTP?

-dennis