G-force 4 Nvidia Ti4200 120mb ram probleme~
Fra : A.And

Dato : 23-05-03 17:45

Hver gang jeg installerer det, rebooter maskinen, og er derefter død. Kan
køre i fejlsikker tilstand, men ved rebooting til alm. tilstand. rebooter
maskinen igen, og går død.
Operativsystem Windows Me, bundkort Asus A7V333
raid, AMD 2000Xp processor, 1028 Mb DDR 2700 ram. Direct 9X installeret.

Er der nogle med nogle gode forslag? Kortet er blevet
indleveret til reperation, uden at der kunne konstateres
nogle fejl, hvilket kostede kr. 200,-

Jeg er nu gået tilbage til TNT2 igen, og det er jeg lidt træt af.

Håber nogle kan hjælpe.

På Forhånd Tak

Lars

Fra : Heine Sørensen

Dato : 23-05-03 20:13

Hej

Min første indskydelse da jeg så din opsætning var, at fejlen er i windows
ME , et meget dårlig styresystem....
Kører selv xp med et kort magen til dit og der virker det fint.....

Heine

Fra : A.And

Dato : 24-05-03 06:02

Min søn kører også med Windows Me, og med samme grafikkort, så det er ikke
styresystemet, der er problemet.

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : Heine Sørensen

Dato : 24-05-03 11:50

hej

Så prøv at afinstaller dine grafikkorts drivere, og vælg vga grafikkort.
Isæt det nye kort og så installer dine nye drivere, kan være det hjælper...

heine

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-05-03 13:14

"Heine Sørensen" <hbs89@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så prøv at afinstaller dine grafikkorts drivere, og vælg vga grafikkort.
> Isæt det nye kort og så installer dine nye drivere, kan være det

Eller prøve at bytte rundt på kortet fra sønnens maskine og det, som ikke
virker.

Hvis sønnens kort HELLER ikke virker, så er det pcen/Win ME

Hvis det virker - prøv at installere det andet kort i sønnens PC og se om
det virker i den.

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me

Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 27-05-03 21:57

Jeg har haft et tilsvarende problem med en strømforsyning der fik mit system
til at gå ned. Det viste sig at det var mit bundkort der var problemet. Hvis
dit grafikkort trækker for meget power ud af bundkortet (det trækker sikkert
mere end det gamle) kan det godt få et ustabilt bundkort til at reboote.

Den eneste sikre måde er at krydschecke hardware med et tilsvarende system.
Prøv om du kan låne et andet grafikkort i samme kaliber og se om der sker
det samme. Hvis det er tilfældet kan det tyde på fejl i bundkortet.

Mikkel Tiedt