Indenrigs flyvning i Indien mm.
Fra : HB

Dato : 23-05-03 16:05

Hej derude i virkeligheden,

skal et par måneder til Indien fra juli og fremefter.

Har via nettet checket priser på indenrigsflyvninger i Indien (Indian
Airlines, Jet Airways og Air India) synes dog at niveau ligger lidt højt.

Er der nogen der ved om det er billigere at købe billeterne dernede i
lufthavnene (eller andre steder)??

Har også kigget lidt på rejseforsikringer: Gouda, Gosafe og Sunny.

Kender nogen til andre udbydere??
Er der nogen, der har konkrete erfaringer med denne slags forsikringer, de
vil af med (udover at læse policen grundigt )?

Det var da bare det.

Hygge og på forhånd tak

HB

Fra : max

Dato : 23-05-03 19:10

> [...]
> Er der nogen, der har konkrete erfaringer med denne slags forsikringer, de
> vil af med (udover at læse policen grundigt )?

Indenrigsflyvning i Indien er dyrt, tag toget..)
Forsikringer, sygdom og ulykke, skulle der ikke
være problemer med, snak evt. med dit eget
forsikrings selskab. Ting og sager er en anden
historie, læs vilkårene GRUNDIGT..

Fik jeg sagt du skulle tage toget, nåmen så
må jeg hellere det, tag toget..
Eller lej en bil med chauffør, men det er
bedre at tage toget..
-max-

Fra : Martin Drehn

Dato : 24-05-03 11:39

Ja, det ville også være mit bedste råd... tag toget!

Indien har et ret så fornuftigt jernbanenet, så hvis du har tid nok er det
helt klart værd at tage toget. Billetterne er billige og turene er en god
måde at se landet på og snakke med de lokale...

- Martin

Fra : HB

Dato : 24-05-03 14:15

Hej Begge 2,

først og fremmest: Tak for svarene.

> Ja, det ville også være mit bedste råd... tag toget!

Jeg da bestemt også med at få kørt en del i tog, men...

Har bl.a. overvejet at tage ud til Andaman Islands, hvor tog jo ikke er en
mulighed. Derudover påtænker jeg et par andre inderigsflyvninger over lange
strækninger for at spare lidt tid i de to måneder.

Så jeg hører stadig meget gerne fra nogen, der ved lidt om indenrigsflyvning
i Indien.

Mht. forsikring: Mit eget selskab (TopDK) rådede mig faktisk til at søge
efter en dicideret rejseforsikring til dækning af sygdom og lign., så derfor
spørgsmålet, som også stadig er validt.

Mojn

HB

Fra : max

Dato : 24-05-03 16:52

> [...]
> efter en dicideret rejseforsikring til dækning af sygdom og lign., så derfor

Jeg har fløjet turen til Andermann fra Madras, (det heder noget andet idag)
Og det vil jeg på det kraftigste anbefale dig at gøre også, og for en enkelt
gangs skyld glem det jeg skrev om toget.. Tag til Andermann øerne når du har
rejst rundt en del og trænger til afslapning på de bedste strande, måske i verden,
krystal klart vand, snorkling, dykning, og forholdsvis begrænset turisme..
Vi købte biletterne i Madras, ikke billigt.. Så vidt jeg ved får du stadig opholds-
tilladelse når du ankommer, 14 dage vidst nok, det er byrokratisk, men keep cool..
Lige syd for Madras ligger en lille by, Mahabalipuram, bo der og tag bus eller
taxi ind til Madras.
Måske skulle du snakke med Grace tours, de kan nogen gange noget og følger
dig hele vejen hvis der går kage i den der ude, du kan altid få fat i dem via email,
og internet cafeer er der overalt i Indien.. Det er den bedste rådgiver og rejse-
forsikring jeg har haft..
-max-

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 25-05-03 16:48

> Mht. forsikring: Mit eget selskab (TopDK) rådede mig faktisk til at søge
> efter en dicideret rejseforsikring til dækning af sygdom og lign., så
> [...]
Du SKAL have en rejseforsikring. Du har forhåbentlig ikke overvejet at tage
afsted uden? Gouda er godt og pålideligt. Jeg vil være varsom med de andre.
De dækker ofte ikke kroniske sygdomme. Det lyder jo harmløst, men man
risikerer, at hvis man har en diagnosticeret astma der kræver behandling, så
vil de ikke dække. Jeg har ikke nærlæst for andre fælder, men det er
skummelt nok til, at jeg vælger dem fra.

Det er et usædvanligt dumt sted at spare, så betal hvad det koster og håb,
at du ikke får brug for dækningen. Bemærk, at Gouda har forskellige
dækninger så man kan spare lidt hvis man ikke behøver hele familien på besøg
hvis man bliver syg. Europæiske har kun en, der så svarer til Goudas
superdækning.

Kennet