/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Afliving af kat
Fra : Anders


Dato : 27-03-01 15:00

Hej gruppe.

Bare sådan en grum tanke jeg fik, men hvordan afliver dyrlægen en kat,
er det en sprøjte eller gennem noget mad ? Værre endnu, hvordan
skaffer han sig af med katten, hvis ejeren ikke har mulighed for at
begrave den selv ?


Vh. Anders

 
 
Gitte Jæger Lock (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 27-03-01 15:59

Det foregår ved brug af en dødelig injektion. Katten bedøves vist først,
hvorefter den får endnu en injektion, som stopper hjertet ... Sådan mener
jeg også at vores hund i sin tid blev aflivet. jeg mener faktisk, at du
kan læse hvordan det gøres på www.netdyredoktor.dk.
Mon ikke de jordiske rester havner på forbrændingen, destrueres eller
sådan noget ... ?
- Gitte


Anders wrote:

> Hej gruppe.
>
> Bare sådan en grum tanke jeg fik, men hvordan afliver dyrlægen en kat,
> er det en sprøjte eller gennem noget mad ? Værre endnu, hvordan
> skaffer han sig af med katten, hvis ejeren ikke har mulighed for at
> begrave den selv ?
>
> Vh. Anders


Anders (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 27-03-01 16:01

On Tue, 27 Mar 2001 16:58:36 +0200, Gitte Jæger Lock
<gjlo98@hum.auc.dk> wrote:

>Mon ikke de jordiske rester havner på forbrændingen, destrueres eller
>sådan noget ... ?

*suk*
Jeg spørger egentligt 'bare' fordi Fumle, tidligere beskrevet her i
gruppen, er temmelig syg. Jeg havde ham efter en aften med piven og
skrigen hos dyrlægen, som kunne konstatere at han har knækket et lille
bitte stykke af røgsøjlen- helt nede ved bagbenene. Han mente at der
ikke var meget andet at gøre, end at lade ham dø tidligt, bedre end at
lide. Dyrlægen ville vende tilbage, men jeg gruer da for det endelige
resultat :(


>- Gitte

*snøft* fra Anders og Fumle



Gitte Jæger Lock (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 27-03-01 16:25

Åhh, hvor trist!!! Jeg føler virkelig med dig.
Det foregår dog på ganske rolig og stilfærdig vis, det med aflivning. Da
vores hund blev aflivet, lå den stille og rolig i min mors favn og sov ind
.... bagefter havnede han under en tigerlilje i haven. Hvis Fumle er kommet
så slemt til skade, så er det nok bedst med aflivning....og sprøjten er
helt klart ( i de tilfælde jeg har hørt om) en human måde at gøre det på.
Det er dog rædsomt trist sådan noget .... snøft.
Held og lykke med Fumle ... jeg håber virkelig dyrlægen vender tilbage med
gode nyheder.
Trøsteknus herfra
- Gitte


Anders wrote:

> On Tue, 27 Mar 2001 16:58:36 +0200, Gitte Jæger Lock
> <gjlo98@hum.auc.dk> wrote:
>
> >Mon ikke de jordiske rester havner på forbrændingen, destrueres eller
> >sådan noget ... ?
>
> *suk*
> Jeg spørger egentligt 'bare' fordi Fumle, tidligere beskrevet her i
> gruppen, er temmelig syg. Jeg havde ham efter en aften med piven og
> skrigen hos dyrlægen, som kunne konstatere at han har knækket et lille
> bitte stykke af røgsøjlen- helt nede ved bagbenene. Han mente at der
> ikke var meget andet at gøre, end at lade ham dø tidligt, bedre end at
> lide. Dyrlægen ville vende tilbage, men jeg gruer da for det endelige
> resultat :(
>
> >- Gitte
>
> *snøft* fra Anders og Fumle


Anders (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 27-03-01 16:33

On Tue, 27 Mar 2001 17:25:24 +0200, Gitte Jæger Lock
<gjlo98@hum.auc.dk> wrote:


[klip]

>Hvis Fumle er kommet
>så slemt til skade, så er det nok bedst med aflivning....og sprøjten er
>helt klart ( i de tilfælde jeg har hørt om) en human måde at gøre det på.
>Det er dog rædsomt trist sådan noget .... snøft.

Ja især trist når jeg ikke ved hvad der er gået galt. Han har aldrig
været ude, da han er lejlighedskat i København. Dyrlægen mente at det
kunne være et svagt led i søjlen, så den stille og rolig var brækket
af, eller måske ved et spring fra vindueskarmen etc.

>Held og lykke med Fumle ... jeg håber virkelig dyrlægen vender tilbage med
>gode nyheder.

Håber jeg godt nok også.


>Trøsteknus herfra

*nyde* tak

>- Gitte

/Anders

Ulla (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Ulla


Dato : 27-03-01 23:02

Åhh nej! Stakkels Fumle og dig. Jeg håber dyrlægen vender tilbage med gode
nyheder.... -Men hvis ikke han gør vil jeg håbe at han forstår at gøre
aflivningen til en "god" oplevelse...

Da vi fik aflivet vores hanmis var han blevet bedøvet først, han havde så
mange smerter at vi ikke kunne komme i nærheden af ham. Vi kunne ikke bære
at påføre ham mere smerte ved at mosle ham ind i bilen, så dét måtte
dyrlægen klare for os... Harry (katten) havde brækket bækkenet og hoften og
det var uvist om en operation ville hjælpe. Da en operation ville medføre
krave og kravlegård i tre måneder, valgte vi aflivning fordi Harry var en
_utrolig_ aktiv kat, og ikke ville kunne klare en kravlegård rent psykisk.
Det var _så_ dejligt at sige farvel til vores kat mens den var smertefri.
Godt nok sov han , men Harry vidste vi var der, er vi sikre på. Dyrlægen
gik, så vi kunne være alene med ham, jeg tror aldrig jeg har tudet så meget.
Vi var der da han fik den dødbringende sprøjte og så hvordan han langsomt
holdt op med at trække vejret. Og hvor utroligt det end lyder så var det en
smuk oplevelse, sørgelig ja, men smuk fordi det hele foregik så stille og
roligt uden stress og jag. -Harry ligger begravet i vores køkkenhave, lige
ved siden af jordbærrene som han elskede... Han har fået gravsten og en
lille blomst på sin grav.... Og nu tuder jeg lige lidt over min lille mis
igen, selvom det er 2 år siden det skete.....

Det jeg egentlig ville sige var, at hvor hårdt det end er, at skulle sige
farvel til sin kære kat, så må det være bedre end at lade den leve et liv i
evige smerter. Og jeg er sikker på at der er en kattehimmel, så du ser din
mis igen.....

Hvis nu Fumle skal aflives, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber, og du ikke
selv har en have, hvad så med venners have, måske nogle mennesker han kendte
og kunne lide. Eller hvad med i skoven, under et stort flot bøgetræ, som han
måske ville kravle op i hvis han kunne, og se ud over hele skoven.....Hvis
ikke dette er muligt findes der rundt omkring i landet steder, der har
specialiseret sig i at kremere kæledyr. Det koster ca. 900 kr og så får man
asken med hjem i en urne. Mine forældre har begravet deres hunds urne på
hundens ynglings-udkigspunkt i haven. Det er smukt, synes jeg.

Held og lykke Anders.

Knus fra Ulla og et kælent mjav fra Rosin der ville trøste dig hvis hun
kunne skrive.



Anders (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 27-03-01 23:47

On Wed, 28 Mar 2001 00:02:05 +0200, "Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk>
wrote:
[klip et flot skrevet stykke tekst]


>Held og lykke Anders.

Tak, Fumle og jeg får brug for det.

>Knus fra Ulla og et kælent mjav fra Rosin der ville trøste dig hvis hun
>kunne skrive.

*småtude*

/Anders


Camilla Scharff (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 28-03-01 18:16

Anders <dmu99v@hotmail.com> skrev ...
> *suk*
> Jeg spørger egentligt 'bare' fordi Fumle, tidligere beskrevet her i
> gruppen, er temmelig syg. Jeg havde ham efter en aften med piven og
> skrigen hos dyrlægen, som kunne konstatere at han har knækket et lille
> bitte stykke af røgsøjlen- helt nede ved bagbenene. Han mente at der
> ikke var meget andet at gøre, end at lade ham dø tidligt, bedre end at
> lide. Dyrlægen ville vende tilbage, men jeg gruer da for det endelige
> resultat :(

Åh nej, Anders

Det er jeg virkelig ked at af høre *snøft* - stakkels dig og Fumle!
Jeg håber, at dyrlægen finder, at det evt. kan fjernes operativt.

Ellers vil jeg sige, at aflivningen af en kat normalt er en ret fredelig
begivenhed - vi har selv måttet få aflivet vores ældste kastrat, som
desværre var blevet syg, og jeg må sige, at det var en "rarere" oplevelse
end jeg frygtede... Han fik først en bedøvende indsprøjtning i låret, så han
lige så stille sov hen mens vi talte til ham og nussede med ham - det sidste
han gjorde, før han faldt helt hen, var at give mig et "Bisse-kys" (at støde
panden mod min næse - det var hans kæle-specialitet - det gjorde han altid,
når man "bad om det", derfor er jeg også sikker på, at han kunne høre og
forstå, hvad jeg sagde til ham...). Derefter får de den aflivende sprøjte -
det så jeg altså ikke, for det kunne jeg ikke holde ud... Sådan gør de
fleste dyrlæger - dog er der nogen, der giver den aflivende sprøjte uden
forudgående bedøvelse - det skal de IKKE byde nogle af mine dyr!

Medfølende hilsner
Camilla, som krydser fingre for Fumle!

> *snøft* fra Anders og Fumle
>
>


Nina El Falaki (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 28-03-01 19:24

Hej Camilla

Jeg har fået aflivet dyr både med og uden beroligende sprøjte først.
Dødssprøjten er dog altid givet i en blodåre i forbenet, og alle dyrene var
døde på sekunder og uden at lide.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats
E-mail: feca@edb.dk
http://feca.homepage.dk

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:99t66m$7i$1@news.cybercity.dk...
> Anders <dmu99v@hotmail.com> skrev ...
> > *suk*
> > Jeg spørger egentligt 'bare' fordi Fumle, tidligere beskrevet her i
> > gruppen, er temmelig syg. Jeg havde ham efter en aften med piven og
> > skrigen hos dyrlægen, som kunne konstatere at han har knækket et lille
> > bitte stykke af røgsøjlen- helt nede ved bagbenene. Han mente at der
> > ikke var meget andet at gøre, end at lade ham dø tidligt, bedre end at
> > lide. Dyrlægen ville vende tilbage, men jeg gruer da for det endelige
> > resultat :(
>
> Åh nej, Anders
>
> Det er jeg virkelig ked at af høre *snøft* - stakkels dig og Fumle!
> Jeg håber, at dyrlægen finder, at det evt. kan fjernes operativt.
>
> Ellers vil jeg sige, at aflivningen af en kat normalt er en ret fredelig
> begivenhed - vi har selv måttet få aflivet vores ældste kastrat, som
> desværre var blevet syg, og jeg må sige, at det var en "rarere" oplevelse
> end jeg frygtede... Han fik først en bedøvende indsprøjtning i låret, så
han
> lige så stille sov hen mens vi talte til ham og nussede med ham - det
sidste
> han gjorde, før han faldt helt hen, var at give mig et "Bisse-kys" (at
støde
> panden mod min næse - det var hans kæle-specialitet - det gjorde han
altid,
> når man "bad om det", derfor er jeg også sikker på, at han kunne høre og
> forstå, hvad jeg sagde til ham...). Derefter får de den aflivende
sprøjte -
> det så jeg altså ikke, for det kunne jeg ikke holde ud... Sådan gør de
> fleste dyrlæger - dog er der nogen, der giver den aflivende sprøjte uden
> forudgående bedøvelse - det skal de IKKE byde nogle af mine dyr!
>
> Medfølende hilsner
> Camilla, som krydser fingre for Fumle!
>
> > *snøft* fra Anders og Fumle
> >
> >
>



Birgitte Krogh (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Birgitte Krogh


Dato : 28-03-01 23:04


Anders skrev i meddelelsen ...
>Jeg spørger egentligt 'bare' fordi Fumle, tidligere beskrevet her i
>gruppen, er temmelig syg. Jeg havde ham efter en aften med piven og
>skrigen hos dyrlægen, som kunne konstatere at han har knækket et lille
>bitte stykke af røgsøjlen- helt nede ved bagbenene. Han mente at der
>ikke var meget andet at gøre, end at lade ham dø tidligt, bedre end at
>lide. Dyrlægen ville vende tilbage, men jeg gruer da for det endelige
>resultat :(
>
>
>*snøft* fra Anders og Fumle
>


Hej Anders.

Det er jeg ked af at høre.

Hilsener til dig og Fumle fra Birgitte



Helle Andersen (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 27-03-01 20:36

"Anders" <dmu99v@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:u471ct0csupahra3j8r9oe6eiaitm35qqj@4ax.com...
> Hej gruppe.
>
> Bare sådan en grum tanke jeg fik, men hvordan afliver dyrlægen en kat,
> er det en sprøjte eller gennem noget mad ? Værre endnu, hvordan
> skaffer han sig af med katten, hvis ejeren ikke har mulighed for at
> begrave den selv ?

Hej Anders

Jeg er meget ked af at høre om Fumle - jeg håber,
at alt går i orden.

I modsat fald skal du gøre dig selv den tjeneste, at
bede dyrlægen om, at forklare, hvordan de
foretager aflivninger - der er nemlig forskellige
måder, at gøre det på. Jeg tror, at de fleste
smådyrsklinikker bruger metoden, hvor katten først
bedøves (i nakken) og siden før den
dødbringende sprøjte i forbenet. Det går stille og
roligt. Den eneste form for "dramatik" der nogle
gange kan være, er at nogle katte kaster op efter
den bedøvende sprøjte. Du kan få lov, at holde
katten indtil det er slut og som regel kan du da
også få lidt tid alene med katten til at sige farvel.

Den anden metode, er knap så rar, og bliver vist
mest brugt af dyrehospitaler og nogle
"landdyrlæger" og der får katten kun en enkelt
sprøjte, direkte i hjertet. Jeg vil ikke anbefale dig,
at lade dig overtale til, at dyrlægen bruger denne
metode.

Din dyrlæge kan få katten kremeret mod et mindre
vederlag. Du kan endda pakke katten ind i
yndlingstæppet eller lignende. Katten vil blive
kremeret sammen med andre dyr, men hvis man
ønsker det kan man få katten kremeret alene og
senere få urnen. Det er vist noget dyrere og den
løsning, tror jeg ikke så mange vælger.

--
Hilsen Helle
Cat rule #2: Bite the hand that won't feed you fast enough.




Anders (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 27-03-01 22:35

On Tue, 27 Mar 2001 21:36:28 +0200, "Helle Andersen"
<helle-andersen@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Anders

Hej Helle- igen en trofast besvarer - det kan jeg lide !

>Jeg er meget ked af at høre om Fumle - jeg håber,
>at alt går i orden.

I orden bliver det vel aldrig, men lige nu ligger han i det mindste og
sover trygt på sin foretrukne plads i vindueskarmen. Mærkeligt nok har
han aldrig gidet at ligge i skød eller noget :/


:( fra Anders

N/A (28-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-03-01 07:55



Nina (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Nina


Dato : 28-03-01 07:55

Man betaler pr kg for forbrændingen, så prisen afhænger af størrelsen på
dyret.
Det var det rareste for mig, da jeg lige før jul måtte gå den lange vej med
min bedste ven gennen 12 år.

Hilsen Nina

"Kitty Leopold" <kittyNoSpanSletMig@leopold.dk> skrev i en meddelelse
news:sc9w6.1980$94.431419@news010.worldonline.dk...
>
> Anders <dmu99v@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9i12ctocidmo7bu16avn7frqv9c68j705s@4ax.com...
> > On Tue, 27 Mar 2001 21:36:28 +0200, "Helle Andersen"
> > <helle-andersen@mail.tele.dk> wrote:
> >
> > >Hej Anders
> >
> Jeg kan oplyse dig om at Hvidovre Dyrehospital har et dyrekrematorium og
en
> plads hvor de begraver de sørgelige rester.
>
> Der fik jeg for år siden brændt min dejlige hund efter 16 år samliv. Nogle
> mennesker synes om at begrave deres dyr i haven, men den tanke kunne jeg
> ikke lide, man ved jo aldrig hvor længe men skal blive boende, og jeg
ville
> ikke selv kunne li tanken om en dag at stå og grave den foregående ejers
> hund eller kat op.
>
> Det kostede så vidt jeg husker kun 200 kr. så det er jo ikke udgiften der
> skal afholde en fra den løsning. For den pris blev den brændt sammen med
en
> anden lille hund, og tanke kunne jeg godt lige.
>
> Mange hilsener
> Kitty
>
>
>
>



Henrik Pedersen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 28-03-01 16:44

Hej Anders

Nu sidder vi igen og krydser fingre/poter for en misser.. Håber det går godt
med ham
Indtil videre kan vi kun sende en nusser og et stort spinbrum...;))

Øhh det med at han ikke vil ligge i skødet, tja det vil Melissa heller ikke,
jeg fornemmer at hun ikke har "lært" det fra helt lille, hvilket igen er en
opfordring til mennesker med mivere om at træne deres små til også at ligge
i skødet, somom jeg ikke troede at jer her gjorde det ...;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa



Helle Andersen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 28-03-01 17:04

"Henrik Pedersen" <misbams-miauu@edb.dk> skrev i en meddelelse news:99t0rr$2lh0$1@news.cybercity.dk...
Hej Henrik

> Øhh det med at han ikke vil ligge i skødet, tja det vil Melissa heller ikke,
> jeg fornemmer at hun ikke har "lært" det fra helt lille, hvilket igen er en
> opfordring til mennesker med mivere om at træne deres små til også at ligge
> i skødet, somom jeg ikke troede at jer her gjorde det ...;))

Det kan selvfølgelig godt have noget at gøre med,
hvad hun er vænnet til fra killing. Men nogle katte
kan bare ikke lide det - basta Nogle katte kan
heller ikke fordrage, at blive båret og nogen afskyr
at ligge på ryggen. Alt dette kan også være meget
racebestemt. Ingen af mine aby'er eller min somali
kan lide at ligge på skødet, men de elsker, hvis jeg
lægger mig ned på sofaen, så de kan få lov, at
ligge oven på mig. Det er dog reserveret til
mig. Andre får lov at nusse og kæle, men de ligger
sig ikke hos nogen - højst ved siden af.

Min burmeser ville derimod ikke betænke sig på,
at smide sig på skødet af Hannibal The
Cannibal

--
Hilsen Helle
Cats are smarter than dogs. You can't get eight
cats to pull a sled through snow. - Jeff Valdez




Henrik Pedersen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 28-03-01 21:19

Jeg tænker at i Melissa's tilfælde er det nok både fordi hun ikke er blevet
trænet fra miv og så lidt også hende særheder, faktisk fra det øjeblik hun
flyttede ind, var jeg hendes foretrukne klappenusse apparat, hun lå stort
set altid ved siden af mig og ville kun nusses af mig....
Alle andre kunne/kan lige få lov til et enkelt nus, så hvæs - frem med
sømposen og væk er hun, jeg har en mistanke om at hun har et princip med én
kat/ét menneske, ellers synd for hun er meget køn (synes alle pigerne) og så
langhåret, jeg kalder hende i sjov en scorekat, fordi kvinder "smelter" når
de ser hende og vil hilse på, men hun er allerede rendt i en anden retning
med mig i snoren ("æv")

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa



Fie & Christian (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Fie & Christian


Dato : 29-03-01 09:21

Hej Henrik

Hvornår får man lov til at se et billede af Melissa? Jeg har et helt bestemt
billede af hende i hovedet, men det ville være rart at se et billede-kan det
lade sig gøre ?

Hilsen
Fie, Tilde og Tulle

"Henrik Pedersen" <misbams-miauu@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:99th73$u3n$1@news.cybercity.dk...
> Jeg tænker at i Melissa's tilfælde er det nok både fordi hun ikke er
blevet
> trænet fra miv og så lidt også hende særheder, faktisk fra det øjeblik hun
> flyttede ind, var jeg hendes foretrukne klappenusse apparat, hun lå stort
> set altid ved siden af mig og ville kun nusses af mig....
> Alle andre kunne/kan lige få lov til et enkelt nus, så hvæs - frem med
> sømposen og væk er hun, jeg har en mistanke om at hun har et princip med
én
> kat/ét menneske, ellers synd for hun er meget køn (synes alle pigerne) og

> langhåret, jeg kalder hende i sjov en scorekat, fordi kvinder "smelter"
når
> de ser hende og vil hilse på, men hun er allerede rendt i en anden retning
> med mig i snoren ("æv")
>
> --
> Med venlig hilsen & miauu
>
> Henrik & Melissa
>
>



Gitte Jæger Lock (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 28-03-01 14:11

Hej Anders
Vil det sige du har ham hjemme hos dig selv? Har dyrlægen besluttet noget?
Håbe, håbe...
- Gitte

Anders wrote:

> I orden bliver det vel aldrig, men lige nu ligger han i det mindste og
> sover trygt på sin foretrukne plads i vindueskarmen. Mærkeligt nok har
> han aldrig gidet at ligge i skød eller noget :/
>
> :( fra Anders


Anders (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 28-03-01 23:59

On Wed, 28 Mar 2001 15:11:25 +0200, Gitte Jæger Lock
<gjlo98@hum.auc.dk> wrote:

>Hej Anders

Hej Gitte.. men egen trofaste... :)

>Vil det sige du har ham hjemme hos dig selv?

Ja, det ville jeg mene.. her lugter ihvertfald som om Fumle lige har
bummelummet den ude i bakken.. ai ja det har jeg, han kan jo ligeså
godt være her som hos lægen.. nok bedst her anyways.

>Har dyrlægen besluttet noget?

Det vi sammen besluttede var at Fumle som sådan ikke lider pt. Den
flig er røget af rygsøjlen, og der blev taget nogle flere X-ray's af
Fumle's ryg, og dyrlægen vil vende sagen med et par kolleger på
landbohøjskolen, som skulle vide mere om det kan redes ved en
operation eller ej. Virker IMO professionelt at han ikke blot tager
det på egen regning, men konsulterer andre meninger !

>Håbe, håbe...

mh tak

>- Gitte

/Anders

Gitte Jæger Lock (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 29-03-01 08:59

Anders wrote:

> Ja, det ville jeg mene.. her lugter ihvertfald som om Fumle lige har
> bummelummet den ude i bakken.. ai ja det har jeg, han kan jo ligeså
> godt være her som hos lægen.. nok bedst her anyways.

GLAD!!!

> Det vi sammen besluttede var at Fumle som sådan ikke lider pt. Den
> flig er røget af rygsøjlen, og der blev taget nogle flere X-ray's af
> Fumle's ryg, og dyrlægen vil vende sagen med et par kolleger på
> landbohøjskolen, som skulle vide mere om det kan redes ved en
> operation eller ej. Virker IMO professionelt at han ikke blot tager
> det på egen regning, men konsulterer andre meninger !

Fedt!!
Jeg læste iøvrigt for nogen tid siden om en kat, der var faldet ned fra
en dør og havde brækket en ryghvirvel....fra USA....den blev reddet, så
de kan altså ofte de vildeste ting, de her dyrlæger Det lyder som om
din dyrlæge er den seje type.
Held og lykke, Laban og Freja krydser poter for Fumle
- Gitte


Anne-Marie Prange Ma~ (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange Ma~


Dato : 29-03-01 10:54


> Jeg læste iøvrigt for nogen tid siden om en kat, der var faldet ned fra
> en dør og havde brækket en ryghvirvel....fra USA....den blev reddet,

<> Tilgiv mig ... midt i al det alvorlige hvad var fra USA?? Katten,
historien eller ryghvirvlen??
Jeg kunne altså ikke lade være med denne kommentar ... .håber du tilgiver


Hav en god dag ....

MVH
Ami


Gitte Jæger Lock (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 29-03-01 11:04

Hæhæ...jeg måtte såmænd lige selv grine lidt af den, da jeg havde sendt en

Episoden var fra USA...katten havde, som ofte før, siddet på toppen af en
dør, og var så blevet klemt i døren: Resultat...en tur på gulvet og en
brækket ryghvirvel (måske kun revnet).
Uha...de sætninger, de har deres eget liv...og de er altså ikke altid til at
forstå - selvom man selv producerer dem.
- Gitte

Anne-Marie Prange Madsen wrote:

> > Jeg læste iøvrigt for nogen tid siden om en kat, der var faldet ned fra
> > en dør og havde brækket en ryghvirvel....fra USA....den blev reddet,
>
> <> Tilgiv mig ... midt i al det alvorlige hvad var fra USA?? Katten,
> historien eller ryghvirvlen??
> Jeg kunne altså ikke lade være med denne kommentar ... .håber du tilgiver
>
>
> Hav en god dag ....
>
> MVH
> Ami


Anne-Marie Prange Ma~ (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange Ma~


Dato : 29-03-01 11:15


Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AC308A3.9A3A00D7@hum.auc.dk...
Episoden var fra USA...katten havde, som ofte før, siddet på toppen af en
> dør, og var så blevet klemt i døren: Resultat...en tur på gulvet og en
> brækket ryghvirvel (måske kun revnet).
> Uha...de sætninger, de har deres eget liv...og de er altså ikke altid til
at
> forstå - selvom man selv producerer dem.
> - Gitte

<> Se nu havde jeg altså uden besvær regnet ud hvad du mente ... men kunne
bare ikke lade chancen for en god "sprogfisk" gå fra mig ... jeg elsker den
slags leg med ord ... og har heldigvis venner der ofte mobber mig for mine
egne fabrikerede sprogfisk ... de sætter kulør på tilværelsen ...

MVH Ami


Henrik Pedersen (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 29-03-01 11:03

yep jeg poster et med det vuns...

ok billedet er ikke særlig godt, film kan ikke tåle at ligge særlig længe i
et kamera om sommeren, jeg er pt i gang med at skyde en film mere med hende,
men tid/flygtet Melissa sætter desværre sine grænser ;((

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa



Gitte Jæger Lock (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Gitte Jæger Lock


Dato : 29-03-01 11:29

Hun er jo sort...så har jeg måske set hende før Hvis du altså har postet
hende før... Hun er da dejlig, og har hun ikke en ret langhåret hale?
- Gitte

Henrik Pedersen wrote:

> yep jeg poster et med det vuns...
>
> ok billedet er ikke særlig godt, film kan ikke tåle at ligge særlig længe i
> et kamera om sommeren, jeg er pt i gang med at skyde en film mere med hende,
> men tid/flygtet Melissa sætter desværre sine grænser ;((
>
> --
> Med venlig hilsen & miauu
>
> Henrik & Melissa


Henrik Pedersen (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 29-03-01 19:51

Yep hun er postet før, for lææænge siden..
Jeg har nogle flere et eller andet sted, som jeg poster når jeg finder dem,
de er lidt større..;))

Men hun er langhåret = klappenussevenlig overflade/bøvl om foråret..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa



Fie & Christian (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Fie & Christian


Dato : 29-03-01 14:48

Smuk dame med lyserød sele og busket hale - tak for billedet!

Hilsen
Fie, Tilde og Tulle

"Henrik Pedersen" <misbams-miauu@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:99v195$rqs$1@news.cybercity.dk...
> yep jeg poster et med det vuns...
>
> ok billedet er ikke særlig godt, film kan ikke tåle at ligge særlig længe
i
> et kamera om sommeren, jeg er pt i gang med at skyde en film mere med
hende,
> men tid/flygtet Melissa sætter desværre sine grænser ;((
>
> --
> Med venlig hilsen & miauu
>
> Henrik & Melissa
>
>



trine (28-03-2001)
Kommentar
Fra : trine


Dato : 28-03-01 16:49

Hej Anders

Som du kan se er vi mange der følger med og håber på Fumles bedste....
Så her et lille miaw og et kæmpe spin fra mine to misser til Fumle....håber
det det bedste!!

Knus og bløde potedask
Emil, Luna og Trine

"Anders" <dmu99v@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9i12ctocidmo7bu16avn7frqv9c68j705s@4ax.com...
> On Tue, 27 Mar 2001 21:36:28 +0200, "Helle Andersen"
> <helle-andersen@mail.tele.dk> wrote:
>
> >Hej Anders
>
> Hej Helle- igen en trofast besvarer - det kan jeg lide !
>
> >Jeg er meget ked af at høre om Fumle - jeg håber,
> >at alt går i orden.
>
> I orden bliver det vel aldrig, men lige nu ligger han i det mindste og
> sover trygt på sin foretrukne plads i vindueskarmen. Mærkeligt nok har
> han aldrig gidet at ligge i skød eller noget :/
>
>
> :( fra Anders



Joan Frederiksen (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 28-03-01 20:19

Hej Fumle & Anders

Også tanker og mjav herfra

Håber det bedste for jer*s*

Masser af hils og kæl fra
Joan & Neo





Ann K. (28-03-2001)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 28-03-01 23:28

Hej Anders.
Hele huset krydser fingre og poter for Fumle...
Håber virkelig at alt vil gå godt...
Knus, Ann




Anders (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 29-03-01 00:00

On Tue, 27 Mar 2001 16:00:24 +0200, Anders <dmu99v@hotmail.com> wrote:

Hej igen.


Jeg skal nok komme med updates hen af vejen, det tror jeg nok I ville
være glade for ?


/A

Birgitte Krogh (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Birgitte Krogh


Dato : 29-03-01 22:10

Ja!

Hilsen Birgitte



Kate (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 29-03-01 22:43

Anders wrote:
>
> On Tue, 27 Mar 2001 16:00:24 +0200, Anders <dmu99v@hotmail.com> wrote:
>
> Hej igen.
>
> Jeg skal nok komme med updates hen af vejen, det tror jeg nok I ville
> være glade for ?
>
> /A

Jatak. Jeg håber Fumle har det godt og at han kan hjælpes. Han er jo
ikke ret gammel hvis jeg ikke husker forkert, det er jo gyseligt når de
bli'r syge.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Anders (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 29-03-01 23:55

On Thu, 29 Mar 2001 23:43:14 +0200, Kate <oliwer@herogder.tele.dk>
wrote:

>Jatak. Jeg håber Fumle har det godt og at han kan hjælpes. Han er jo
>ikke ret gammel hvis jeg ikke husker forkert, det er jo gyseligt når de
>bli'r syge.

ja, Fumle er født i forsommeren 2000 :/

N/A (30-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 30-03-01 00:47



Ann Rudbeck (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 30-03-01 00:47

d. 30/03/01 0:55 skrev Anders på dmu99v@hotmail.com i artiklen
q9f7ct4ug68on8in08fdp50cbia61kufa5@4ax.com:

> On Thu, 29 Mar 2001 23:43:14 +0200, Kate <oliwer@herogder.tele.dk>
> wrote:
>
>> Jatak. Jeg håber Fumle har det godt og at han kan hjælpes. Han er jo
>> ikke ret gammel hvis jeg ikke husker forkert, det er jo gyseligt når de
>> bli'r syge.
>
> ja, Fumle er født i forsommeren 2000 :/

Åh, det lille pus..
Vi krydser fingre, tæer og poter her i huset.

Knus og kærlige hilsner fra Amager -
Ann R



trine (30-03-2001)
Kommentar
Fra : trine


Dato : 30-03-01 06:45

Jo tak....vi ( og jeg tror jeg kan tale for de fleste ) vil meget gerne
opdateres...vi sidder jo snart hele gruppen med krydsede poter, fingre,
tæer, knurhår og alt andet der kan krydses...

Håber virkelig at Fumle bliver ok igen!!!!! Føler med jer.

Håbende hilsener

Emil, Luna og Trine

"Anders" <dmu99v@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:g6r4ctkv6qak49kaoefq7hgti9pr2jkh84@4ax.com...
> On Tue, 27 Mar 2001 16:00:24 +0200, Anders <dmu99v@hotmail.com> wrote:
>
> Hej igen.
>
>
> Jeg skal nok komme med updates hen af vejen, det tror jeg nok I ville
> være glade for ?
>
>
> /A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste