Disable Touchpad på min bærbare Compaq Evo~
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 12:33

Hejsa

Jeg har en Compaq Evo N160 bærbar computer, hvor jeg næsten altid bruger usb
mus istedet for den indbyggede touchpad.
Kan jeg på nogen måde disable touchpad når jeg bruger usb mus, for det
hænder af og til, at mens man skriver kommer til at ramme touchpad og så
flytter musen rundt osv....

Mvh

Jan

Fra : elvis

Dato : 23-05-03 14:32

"Jan" <test> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg på nogen måde disable touchpad når jeg bruger usb mus, for det
> hænder af og til, at mens man skriver kommer til at ramme touchpad og så

Hej

Skulle det ikke være muligt inde i Windows Enhedshåndtering at deaktivere
touchpad'en, hvis ikke det er muligt i bios ?

mvh elvis

Fra : Leony

Dato : 23-05-03 21:52

> [...]

> Kan jeg på nogen måde disable touchpad når jeg bruger usb mus, for det
> hænder af og til, at mens man skriver kommer til at ramme touchpad og

Efter en søgning på Google kommer jeg frem til følgende:
Solution is go to computer setup and locate field labeled "disable
multiple pointing devices" option. This disables notebooks internal PS/2
touchpad when connected another external pointing device (I have seen
this field on every newer notebook).
http://bizforums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,,0x944e5c7609e9d61190050090279cd0f9,00.html
Det skulle dog ikke være muligt på en Compaq Evo N115, så måske duer det
heller ikke på din.

Har du kigget i Compaq's supportsektion, måske har de et lille stykke
software, eller et godt råd der kan hjælpe.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 24-05-03 18:04

Ellers klip et stykke pap og læg det i hullet,

Fra : Robert Jensen

Dato : 24-05-03 22:43

"Jan" <test> wrote in message
> [...]
> Kan jeg på nogen måde disable touchpad når jeg bruger usb mus, for det
> hænder af og til, at mens man skriver kommer til at ramme touchpad og så

har du prøvet at sætte en usb til ps2 adapter på og sat musen i ps2 porten i
stedet.

dette disabler touckpad'en på min hp.

kan være det måske lige skal indstilles i bios'en

ellers kan en anden løsning måske være at købe en dockingstation.
kunne forstille mig at touchpadden automatisk ville blive slået fra hvis man
sætter sin blærbare i sådan en fætter.

robert