Øøøhhh, det lyder af meget...
Fra : Lars

Dato : 23-05-03 11:02

Hej alle

Jeg går så småt og følger diverse opskrifter fra bøger - vistnok fra
DDV - hvor i der ofte indgår græsk yoghurt med 10% fedtindhold.

Jeg har fået at vide, at det er et fedtholdigt mælkeprodukt, som man
ifølge DDV må spise maks 125 g. af til to måltider om dagen (250 g. pr.
dag), men det lyder da af helt vildt meget. Er det virkeligt rigtigt?

*/Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-03 11:24

Lars wrote:

> [...]
> ifølge DDV må spise maks 125 g. af til to måltider om dagen (250 g. pr.
> dag), men det lyder da af helt vildt meget. Er det virkeligt rigtigt?

Jep. Det er jo det fede ved DDV.

I programmet står der, at man må spiser 250 gram af den græske/tyrkiske
yoghurt som en dagsration mælkeprodukt.
I lektionerne får man dog at vide, at det ikke er så smart når man gør
det hver dag. Resultaterne udebliver simpelthen pga det ensidige.

Min personlige kombination er dog, at jeg kun tager 125 gram af denne
yoghurt til en dessert.
Og den anden halvdel af mælkerationen bruger jeg til fx 200 gram ylette
morgenmad eller til mælken i kaffen.

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men her i hovedstadsområdet kan man få den
tyrkiske yoghurt i 1 kilo spande (8 dage a 125 gram) hos grønthandlerne.
Spandene med 10%s yoghurten er blå
De grønne spande er med 3,5%s og det smager altså som at stikke tungen
ud af vinduet på en solskinsdag.
Begge slags koster 20-25 kroner.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Lars

Dato : 24-05-03 21:12

Tak for svaret, Carsten. Jeg har forøvrigt godt set de store spande, men
da jeg bor alene synes jeg det virker lidt overdrevet

*/Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-03 11:39

Lars wrote:

> Tak for svaret, Carsten.

Det var så lidt.

> Jeg har forøvrigt godt set de store spande, men
> da jeg bor alene synes jeg det virker lidt overdrevet

Tja, men det er billigere end fx nettos små pakker til en horribel pris
(er det ikke noget med 9 kroner for 125 gram?).

Den tyrkiske yoghurt kan holde i 3 uger (eller deromkring).
Og hvis du spiser den daglig i portioner af 125 gram, så er 1 kg væk i
løbet af 8 dage.

Kan jeg lokke dig til at kigge lidt på