Worchester-sauce?
Fra : JS

Dato : 23-05-03 08:49

Hvad bruges subj. til?

Fra : Else Holm

Dato : 23-05-03 11:24

"JS" <JS_443@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ecdd2bc$0$7623$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvad bruges subj. til?

Jeg bruger det f. eks. til at komme på biksemad - og ellers prøv at søge på
google på "Worchestersauce" - der er masser af forslag.

--
Else

Fra : Nette

Dato : 23-05-03 12:03

"Else Holm" skrev i en meddelelse

> Jeg bruger det f. eks. til at komme på biksemad - og ellers prøv at søge

> google på "Worchestersauce" - der er masser af forslag.

Også her, men jeg kan også godt finde på at bruge det i en sovs

Nette

Fra : Sunnyboy

Dato : 24-05-03 08:25

> Hvad bruges subj. til?

Bloody Mary selvfølgelig...

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 24-05-03 08:50

"JS" <JS_443@hotmail.com> skrev i en meddelelse...

> Hvad bruges subj. til?

Har netop gjort mig bekendt med at Worcestershire Sauce også
kan bruges til andet end biksemad og hakkebøf med spejlæg.

Fx som her..

*Erroll Flynn's Genopvækker:

2/3 vodka
1/3 tomat juice
2 stænk citronsaft
2 stænk tabasco
½ tsk worcestershire sauce (engelsk sauce)
is
salt og peber
(Viggo Christensen chefbartender, Palace Hotel og Hotel d'Angleterre)

*Så er der squ noget ved at leve igen!!
--

Eller den velkendte cocktail, ..ligner ovenstående en smule..

Bloody Mary:

I et old fashing glas med et par stykker is, kommer man:
1/3 vodka
2/3 tomat juice
1 stænk citronsaft
lidt worcestershire sauce (engelsk sauce)
lidt sellerisalt
og det omrøres
--

Eller her - en opskrift mod tømmermænd..
Hvis ulykken er sket, og man vågner op til en uoverskuelig dag med

Pick-Me-Up:
(alkoholfri)

I et cocktailglas blandes 2/3 tomat ketchup og 1/3 Worcestershire Sauce.
Derover en æggeblomme og et lille stænk cognac på toppen. - Sådan!
--

Og mere..
Er i familie med ovenstående, og er en god mikstur mod samme lidelse..

Prairie hen (prærie høne):
(alkoholfri)

2 stænk vineddike
1 tsk worchestershire sauce
2 stænk tabasco

Ryst godt. Hæld i et lille glas med 1 hel æggblomme. Drys med lidt
peber og salt og nyd den i et drag. - Go' fornøjelse!

Mvh.
Peter W. Bosse

"Lad os få sprut, vin, kvinder, lystighed og latter - præken
- og sodavand bagefter". - Lord Byron

Skulle man efter dette alligevel stå fast ved sit fortsæt om "aldrig, aldrig
mere" - så har man en probat "antabuskur", der daterer sig fra det
sekstende århundrede og lyder: "Hvis levende ål lægges i vin, så de
kvæles deri, vil enhver, skønt ellers forfalden til spiritus, ved at drikke af
denne substans, blive led og ked ved vin og spiritus og ønske aldrig at
røre vin mere. De grønne frøer, der springer omkring ved forårstide,
kan anvendes med lignende effekt ...".
- "Så er det måske derfor vi ikke er så mange frøer i Danmark"?