Hvordan laver man svenskpølseret?
Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 22-05-03 21:35

Jeg mener det jeg ved ikke hvordan man laver det??

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-05-03 21:47

"Kent Sune Mikkelsen" <kent@nospam.mikkelsen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener det jeg ved ikke hvordan man laver det??

Det er ikke nogen skam, her er min version:

Kogte kolde kartofler
røde pølser
løg
tomatpuré
mælk
salt
peber
purløg

- hak et løg
- skær kartoflerne i tern
.. skær pølserne ud i passende stykker
- smelt lidt margarine i en gryde, og svits løgene
- kom kartoflerne og pølserne i
- kom tomatpurén i sammen med mælken ( efter behov, pas dog på det ikke er
for tørt ), så det
bliver til en tomatsovs
- sag til med salt og peber
- varm så bare retten op til den er rygende varm

Drys purløg over retten når den er blevet serveret på en tallerken

velbekomme

Bolette

Fra : Kurt

Dato : 22-05-03 21:57

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message

> "Kent Sune Mikkelsen" <kent@nospam.mikkelsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke nogen skam, her er min version:

> [...]

Min version er meget lignende .
Dog skal mælk skiftes ud med piskefløde ,
og tomat puré skiftes ud med en dåse flåede tomater .

Fra : kim rasmussen

Dato : 22-05-03 21:52

hej Kent

Her er en opskrift på Svensk pølseret

2 store løg
1 spsk . smør
Pølser efter behov , næsten alle slags pølser kan bruges
3 spsk tomatketchup
3 spsk tomatpure
1/2 tsk chili ( sød eller stærk )
1 fed hvidløg
1 tsk paprika
Ca 2-3 dl mælk
Ca 3/4 kilo kartofler
1/2- 1 dl. piskefløde
Salt og peber
Purløg

Svits de hakkede løg i smør.Skær pølserne ud på skrå og svits dem
med et øjeblik.

Rør tomatketchup,tomatpure,paprika,( hvidløg evt. chili ) og
mælk i og kog retten op. Skær de pillede kartofler i mindre stykker og kom
dem i gryden.

Lad retten småsimre 5-10 minutter og tilsæt så piskefløden,smag
til med salt og peber,drys med purløg eller persille og server rygende varm.

Kim Rasmussen

begin 666 transparent.gif
K1TE&.#EA`0`!`/ ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
`
end

Fra : ram2

Dato : 22-05-03 22:14

"Kent Sune Mikkelsen" skrev d. 22-05-03 21:35 dette indlæg :
> Jeg mener det jeg ved ikke hvordan man laver det??

Du kan også skifte kartoflerne ud med en pasta type, for afvekslingens
skyld

Jeg kan i øvrigt anbefale dig kogebogen, som du finder på dette link.
Der er f.eks 3 opskrifter på Svensk pølseret.

http://www.dk-kogebogen.dk

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 23-05-03 15:08

Tak for alle de gode ider nu er da noget nyt vi skal prøve

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-05-03 18:09

"Kent Sune Mikkelsen" <kent@nospam.mikkelsen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener det jeg ved ikke hvordan man laver det??

Hvis du skal prøve noget rigtigt svensk så prøv Janssons Fristelse