Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med Nikon F50
Fra : Kjeld V. Andersen

Dato : 22-05-03 19:16

Hjælp, please.

Jeg har lånt min datters F50 - jeg har sat nyt batteri i og loaded med en ny
ASA400 film - så alt skulle været klart og enkelt. Men når jeg tænder den på
"Simple" får en fejlmeddelelse på displayet "Err og så et symbol med teksten
"min" under.

Og en manual har jeg jo ikke.

Nogen, der kan hjælpe mig - jeg skal bruge det lørdag til en fest....

På forhånd tak.

/Kjeld

Fra : KNL DtP

Dato : 22-05-03 19:56

"Kjeld V. Andersen" <kjeldva@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hjælp, please.

Fundet på google på 2 sek: http://www.acecam.com/photography/1494.html

Noget kunne tyde på, at blænden ikke står korrekt. Ifølge linket skal du sætte den på
den mindste blænde-åbning (højeste tal - f.eks. 22) og evt. låse den.

Er der ikke mulighed for at sæte blænde-ringen på Auto, så kameraet selv vælger den
korrekte blænde? Jeg bruger selv Canon, men mener, at du kan dreje blænde-ringen
(sidder helt inderst på objektivet) over på en grøn Auto-indstilling...

Hvis du vil ha' en manual, så er her en halv-dårlig indscaning (2,8 Mb):
http://24.237.160.4/files/photography/Nikon/Manuals/N50Book/n50bk.pdf

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Allan

Dato : 22-05-03 20:06

> [...]

> "min" under.
>
> Og en manual har jeg jo ikke.
>
> Nogen, der kan hjælpe mig - jeg skal bruge det lørdag til en fest....

Hej kjeld

Det problem kender jeg kun alt for godt. Det er din Blænde instilling der er
forkert. Hvis du holder kamaraet med begge hænder, Så er der en rød lås ved
din højre pegefinger, Ved den inderste drejering. Den der ring du stiller
blændetallet med. Hvis du låser Blænderingen op og drejer den med uret, Set
bagfra, Og låser den igen så virker det på simpel.

Mvh Allan

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-03 09:17

> [...]

> "min" under.
>
> Og en manual har jeg jo ikke.
>
> Nogen, der kan hjælpe mig - jeg skal bruge det lørdag til en fest....

Hej Kjeld

Du har sikkert et zoom optik siddende derpå. Nede på blænder ringen skal du
kigge efter, der sidder en lille lås, sæt blænden til 32, og lås så blænde
ringen der, og din datters camera holder op med at sige error, hvis altså
ikke du har sat filmen forkert i, men det er jo næsten umuligt på F 50.

M.V.H.....Benny..