Tortilla Wraps
Fra : Antje Jessen

Dato : 22-05-03 18:36

Hejsa!
Er der nogen der kender opskriften på Tortilla Wraps? (De dersens bløde
pandekager man putter alt muligt i.)Der må da findes en billigere løsning
end at købe dem i supermarkedet..
Antje

Fra : netper

Dato : 22-05-03 20:47

125 g. majsgryn
5 dl. vand
4 spsk. plantemargarine
1 tsk. salt
300 g. hvedemel

Kog majsgrynene 10 minutter i en gryde med vand. Rør af og til. Bland
margarine, salt og hvedemel i majsgrøden. Ælt dejen let. Den skal være
blød og let klistret. Form dejen til 8 små boller på størrelse med en
bordtennisbold. Rul dejen tyndt ud på et melet bord. Steg pandekagerne
på en tør og meget varm pande indtil de bobler op, ca. 2 minutter på
hver side. Stabl dem ovenpå hinanden og hold dem varme under et
viskestykke. Bruges til tacos og enchiladas, eller som erstatning for
brød.

Tips:

En god måde at udrulle en tynd dej på er at lægge den mellem 2 stykker
bagepapir drysset med mel. Udrul den på sædvanlig vis.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina Madsen

Dato : 22-05-03 18:42

Antje Jessen wrote:
> [...]
> bløde pandekager man putter alt muligt i.)Der må da findes en
> billigere løsning end at købe dem i supermarkedet..

Hej!

Jeg plejer at bage majspandekager. De smager godt, men er ikke helt magen
til dem man køber.
Hvis du køber en pose majsmel, står opskriften på posen. Jeg plejer dog at
komme mere majsmel i end der står.
Du kan også købe nogle pandekager i grønthandler butikker, der har de nogle
poser med store pandekager i, ca. 10-12 stk.
og de koster ingenting i forhold til de andre.

Bettina

Fra : Anne Stokholm

Dato : 25-05-03 11:51

"Antje Jessen" <antje.jessen@mail.dk> wrote in message
> [...]
bløde
> pandekager man putter alt muligt i.)Der må da findes en billigere

Jeg var faktisk heldig med nogle durum-agtige pandekager jeg lavede i
går. De var helt perfekte, og nogenlunde ligetil at arbejde med.

4 personer:

250 g. hvedemel
1/2 tsk. salt
1/2 tsk. sukker
1 1/2 dl. koldt vand

Ælt dejen godt sammen og del den i fire. Tril dem til kugler og lad
dem hvile tildækket, mens du forbereder fyldet.

Pensl panden med lidt olie. Rul dejklumperne ud på et melstrøet bord
til store pandekager i pandens størrelse. Steg dem en ad gangen på en
meget varm pande til de lige får lidt mørke pletter.

Håber at du kan bruge opskriften. Den er nem og billig

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm

I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me
- Sinead O'Connor -

Fra : Antje Jessen

Dato : 28-05-03 20:13

Tak skal i ha', så er det bare om at prøve mig fem til den bedste løsning.

Antje