Brynstrup/Brønstorff samt Kracovitz/Cracov~
Fra : Tom Brøndsted

Dato : 22-05-03 16:05

Jeg leder efter familie til justitsråd og bankkommissionær i Kbh. Hans
Jørgen Soelberg (ca. 1680-1753) g.m. Edele Cathrine Sørensdatter
(-1762), meget velhavende borgerskab (efterlod 68.208 1/2 rdl) og deres
svigersøn viceborgmester i Kbh. Abraham Falch (ca. 1712-76).

Fra begravelsesprotokoller for St. Nicolai i Kbh. ved jeg at Hans Jørgen
havde følgende svogre:

Søren Rasmus Brønstorff, nok = Søren Rasmus Brynstrup begr. 8. april
1724, St. Nicolai.
Joachim Kracovitz/Cracovitz ..?
Knud Sørensen begr. 24. sept 1711, St. Nicolai
Søren Sørensen begr. 25. sept. 1711, nok = toldskriver ved Kbh.
toldkammer. Forinden havde han erhvervet et andet begravelsessted i St.
Nicolai, der dog var blevet fyldt op med en bror og hans stedmor (begge
begr. 22. sept 1711 - var der pest i de måneder?) samt faren også kaldt
Søren Sørensen (død 1709) og mor (død 1701).

Er der nogen der genkender noget?

mvh tb