forsikrings spørgsmål!!!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 22-05-03 15:52

Hej.

Er der nogen der ved hvad det er for en forsikring der skal dække hvis man
har lavet et par ridser i en hestetrailer som jeg har lånt, og der er ingen
kasko på traileren. Den hoppede af trækket på bilen og bremsewiren var
istykker, så derfor kørte traileren ind i en pæl og fik et par ridser.
Vi har fået af vide at vi skal betale de knap 5000,- ud af egen lomme da det
kun er hvis der er kasko på traileren der er noget der dækker.
Er dette korrekt??
Vi ville jo bare syntes det er bilforsikringen der skulle dække eller hvad??
Eller er der en anden forsikring der kan dække det???
Venlig hilsen
Tine, Vejle.

Fra : MAndersen

Dato : 22-05-03 16:09

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad??
> Eller er der en anden forsikring der kan dække det???

I står desværre i en situation mange kommer i. Der er som udgangspunkt ingen
forsikring der dækker, og i må selv betale udgiften. Læs jeres
indboforsikringsbetingelser, enkelte forsikringsselskaber dækker skade på
lånte og lejede genstande.

Bilens kaskoforsikring dækker skader på bilen, bilens ansvarsforsikring
dækker passagerer i bilen, samt de ting eller personer bilen forvolder skade
på, ikke noget der er efterspændt vognen. Ansvar for trækkrog dækker de
skader det efterspændte forvolder, i dette tilfælde skader på den pæl den er
kørt ind i.

mvh
MAndersen

Fra : bem

Dato : 22-05-03 17:16

Torben Hansen wrote:
> [...]
> og bremsewiren var istykker, så derfor kørte traileren ind i en pæl
> og fik et par ridser. Vi har fået af vide at vi skal betale de knap

Hvordan kan et "par ridser" koste 5000 kr? Beskriv gerne skaden. Jeg kan få
malet en halv bil for de penge!
Du skal som minimum forlange dokumentation for beløbet. Dernæst kan du vel
kræve, at reparationen skal foregå på et værksted efter dit valg, hvis du
kan fremskaffe et bedre tilbud.
Endelig kan der vel være tvivl om berettigelsen af kravet, hvis bremsewiren
var defekt?

/Bo

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-05-03 22:18

bem wrote:

> Endelig kan der vel være tvivl om berettigelsen af kravet, hvis
> bremsewiren var defekt?

Det er førers ansvar, at alt lovpligtigt sikkerhedsudstyr fungerer.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : bem

Dato : 22-05-03 22:22

"Kevin Edelvang" <ingenspam@mig.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er førers ansvar, at alt lovpligtigt sikkerhedsudstyr fungerer.

Ja i forhold til færdselsloven. Men her er der tale om ejers erstatningskrav
for en skade, som delvist skyldes hans egen manglende vedligeholdelse af
traileren.

/Bo

Fra : Martin

Dato : 23-05-03 06:27

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote in message
> [...]
erstatningskrav
> for en skade, som delvist skyldes hans egen manglende vedligeholdelse af

Ja ja , og efter som at traileren IKKE blev trukket af en bil på ulykke-
tidspunktet, er det vel ejerens forsikring der dækker..

Fra : bem

Dato : 23-05-03 06:41

Martin wrote:

> Ja ja , og efter som at traileren IKKE blev trukket af en bil på
> ulykke- tidspunktet, er det vel ejerens forsikring der dækker..

Jeg er bange for, at jeg ikke forstår dit indlæg. Traileren blev da trukket
af en bil (bortset fra, at den var faldet af bilen)..

/Bo

Fra : Martin

Dato : 23-05-03 10:18

> Jeg er bange for, at jeg ikke forstår dit indlæg. Traileren blev da
trukket
> af en bil (bortset fra, at den var faldet af bilen)..
>
> /Bo

det var en (slags) joke , der for smiley'en.
men det jeg mener er at der her bliver focuseret på det forkerte,
nemlig bremsen..
det intressante her er vel hvorfor traileren hoppede af bilen.

var det dårlig krog ?
var det dårlig ,,, øhh den anden del.. (trailer-kobling ??)
eller var det fordi traileren ikke var rigtigt sat fast på bilen.
(bruger fejl ).

jeg mener at uanset hvordan det er sket, ligger ansvaret
hos ham der kørte bilen. (føren af køretøjet ).

vi er enige om at bremsen skal virke, men det er altså brugerens
ansvar.det samme gælder for lys og signal givning.

Martin

Fra : Torben Hansen

Dato : 23-05-03 14:15

Hej
Grunden til at det er så dyrt er fordi det er plastikmateriale traileren er
lavet af og det kan ikke rep. uden det kan ses, så derfor skal hele den
plade ridserne sidder på skiftes.
Det var en menneskelig fejl at traileren røg af da vi ikke havde fået den
sat ordentlig på fordi den holdte på en skrænt.
Man skulle jo bare tro at der var en forsikring der kunne "tage" den!!
Hilsen Tine