Working holiday visum til Australien??
Fra : diskill

Dato : 22-05-03 13:33

Kan det betale sig at købe et Working holiday visum til Australien der
koster 1400 kr. eller kan man godt arbejde uden?

- Anders svar:Diskill#hotmail-com

Fra : Rasmus Hald

Dato : 29-05-03 04:21

diskill <sada@sda.sd> wrote in message news:<oprpkqhc03y9if6z@news.mobilixnet.dk>...
> Kan det betale sig at købe et Working holiday visum til Australien der
> koster 1400 kr. eller kan man godt arbejde uden?

Det kan vidst godt lade sig gøre at arbejde uden, men du er ret
begrænset i din bevægelighed. Generelt er det et eller andet med at
skulle arbejde for mad og ophold og ikke for penge. Kan ikke huske
reglerne helt præcist men jeg mindes at have set diverse landbrug o.l.
som tilbød den slags aftaler til sæsonarbejdere.
Du bør nok seriøst overveje at betale for Working Holiday visaet hvis
du planlægger at tage til Australien og arbejde, det giver en meget
større bevægefrihed at kunne søge en hvilken som helst slags
arbejde... Ihvertfald af slagsen som kun er interesseret i at ansætte
dig i max 3 måneder. Derudover er Australierne ret strikse mht
immigrationsregler og er ikke særligt overbærende med folk som bryder
dem og bliver fanget.
Hvis du iøvrigt planlægger at blive i Australien i længere tid (mere
en 3 måneder) så er det klart værd at overveje, især også fordi du, på
et almindeligt turistvisum, kun må blive i landet 3 måneder af
gangen... Eventuelt kan du få det forlænger til 6 måneder, men så er
det også det.

Tag eventuelt en snake med den Australske ambassade i Berlin, de er
smadder flinke. Eller med Skandinavisk-Australsk-New Zealansk
venskabsforening... De ved også en den om den slags.

MVH.
Rasmus H. Hald