Bryllupsrejse
Fra : Kewtie Pye

Dato : 22-05-03 12:42

Vi har overvejet at tage til Bali. Er der nogen der har været der i slut
oktober start november?
Jeg vil gerne høre jeres erfaringer
Hvordan er vejret, hvem rejste i med, hvor boede i, hvad så i osv...

På forhånd tak

QT

Fra : Jan.Kristensen

Dato : 22-05-03 13:46

HELT VIIIIILD BALI

Vi har været der, men det var ikke i oktober, det var i deres "vinter", der
var 30-32 grader varmt, vi var ved Sanur Beach, som jeg mener er det bedste
sted at være ikke for stort men alligevel rimeligt, og vil man til de store
byer tager det ingen tid i taxa og så koster det "ikke noget".

Jeg vil meget varmt anbefale Gazebo Beach Hotel, du kan finde den her :
http://www.kecak.com/hotelbyarea/sanur/gazebo/index.html den er ikke så dyr
men meget meget hyggeligt anlagt med søde hytter og små stier, du kan også
finde de andre hoteller på nævnte links.

Skal vi til Bali igen bliver det samme sted.

Du kan vente dig en meget behagelig overaskelse på Bali det er "Veltklasse".

Det skal siges at vi har været i Thailand men -- Bali er bare bedere --.

Greetz
Jan

Fra : Kewtie Pye

Dato : 23-05-03 07:30

Jan:

Det lyder rigtig godt!

Jeg håber ikke regner for meget i den periode vi har tænkt på at rejse!

Tak

QT

Fra : Michael

Dato : 22-05-03 15:53

Pas nu på...

http://www.bt.dk/Forside.pl?c=left&aid=136473

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : jensen

Dato : 23-05-03 18:18

Mit foretrukne sted på Bali ligger på østkysten i Amed
http://members.aon.at/viennabeach/index.htm Området, som ligger lidt
udenfor alfarvej, er meget smukt og der er store snorklemugligheder og
dykning. Maden på Vienna Beach er utrolig frisk og veltillavet. Personalet
venlige og interesserede. De smukkeste solnedgange har jeg set her. Skriv
hvis du vil høre mere.
jensen

Fra : Kewtie Pye

Dato : 24-05-03 13:37

"jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> venlige og interesserede. De smukkeste solnedgange har jeg set her. Skriv

Absolut!!!

På forhånd tak!

Fra : jensen

Dato : 24-05-03 18:00

> "jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
Personalet
Skriv

> Absolut!!!
>
> På forhånd tak!

Det er meget enkelt at rejserundt på Bali. Jeg har været der 2 gange af
længere varighed ( 6 uger og 4 uger). Begge gange har vi rejst på
rutebilletter med Thai air via Bangkok. Her har vi haft stopover på 4-6 dage
i denne fantastiske, stinkende, larmende, varme, facinerende... by. Herfra
til Denpasar hvor du meget nemt finder transport til hele Bali. Lige udenfor
lufthavnen er en lille billetluge med fastsatte taxa-priser til de mest
kendte byer. -Mind taxachaufføren om den aftalte pris og hold fast i, at du
ikke skal omkring seværdigheder på denne tur. Vær opmærksom på, at kørsel er
langsom pga vejnettets elendige standard. En anden mulighed er at booke
overnatning hjemmefra og blive hentet i lufthavnen
http://www.baliwisatabungalows.com/en/ . Vi har brugt Bali Wisata Bungalows,
som base og ladet vores baggage stå der mens vi udforskede øen. Stedet
ligger lige ud til det indiske ocean og den hellige flod Yeh Gangga har sit
udløb her, hvilket betyder at der næsten dagligt bliver holdt ceremonier i
strandkanten. En stor oplevelse at være med til en fuldmåneceremoni eller
"askestrøelse" her. Små ladbiler med balinesere i ceremonidragter kommer
kørende hertil og arrangerer på standen små offersteder, afbrænder røgelse,
ringer med klokker, vasker hår....Som turist bliver du budt nærmere, såfremt
du er klædt i sarong og har dækket armene. Bugalows´ne ejes af en tysker af
den flegmatiske type. Han har lavet forskellige turforslag, bl. a. en
fantastisk gåtur til Tanah Lot langs oceanet, hvor du går på mennesketomme
strandstrækninger og hvis du møder mennesker er det nysgerrige indfødte.
På vores baliture har vi koncentreret os om vest, øst og nord og har kun en
enkelt gang haft en overnatning i Sanur - hvilket for os ikke var Bali. Når
man er på øen giver det næsten sig selv, hvordan du kommer videre til næste
sted. Snak med de lokale om transport enten i taxa eller bemo - som er meget
fornøjeligt og her kommer du meget tæt - i bogstavelig forstand - på
balineserne. Ved de store seværdigheder er der en del hustling og snyd, men
træder du et skridt udenfor turiststierne, vil du få en meget anden
oplevelse af Bali.
På et tidspunkt ville vi have lidt luksus og forhandlede en fair pris på
http://www.damai.com/ Jeg kan ikke huske prisen - men vi havde råd i vores
skrabede feriebudget. Vi blev i Lovina hentet af chauffør i liberi og med
sorte tæer og lidet lugtende kom vi til denne oase med gourmetkøkken, hvor
vi restituerede os et par dage.
Der er mange små udlejningssteder på Bali. Du skal forhandle prisen hver
gang og evt. få inkluderet morgenmad og vat. Da vi første gang i -97 var
afsted var vores feriebudget på ca. 50.000,- kr, for 2 voksne og 2 børn på
10 og 12 år i 7 uger alt incl.
God tur
jensen.

Fra : Kewtie Pye

Dato : 25-05-03 00:14

> [...]
> afsted var vores feriebudget på ca. 50.000,- kr, for 2 voksne og 2 børn på

Wow - super beskrivelse! den er guld værd - mange tak!

QT