Scrollbars i Swing
Fra : KG

Dato : 27-03-01 13:26

Jeg sidder med en JList og et JTextArea. i begge tilfælde kan jeg ikke få en
scrollbar frem når en sådan bliver nødvendig. Nogen der har en ide om hvad
jeg skal gøre?

MVH
KG

Fra : Lars Dam

Dato : 27-03-01 13:57

On Tue, 27 Mar 2001 14:26:25 +0200, "KG" <kg@mail.ikasths.dk> wrote:

>Jeg sidder med en JList og et JTextArea. i begge tilfælde kan jeg ikke få en
>scrollbar frem når en sådan bliver nødvendig. Nogen der har en ide om hvad
>jeg skal gøre?

Du skal smide jlist+jtextarea på et jscrollpanel, så sker det af sig
selv:

JScollPanel jsplist = new JScollPanel();
jsplist.getViewPort().add( jtextarea );
// etc...

>MVH
>KG

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 27-03-01 19:17

KG <kg@mail.ikasths.dk> wrote:

> Jeg sidder med en JList og et JTextArea. i begge tilfælde kan jeg ikke få en
> scrollbar frem når en sådan bliver nødvendig. Nogen der har en ide om hvad
> jeg skal gøre?

add() dem til et JScrollPane, så vil det spille for dig.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)