Infrarød forbindelse
Fra : Jakob Griffel \(slet~

Dato : 22-05-03 00:00

Hej i Gruppen!

Jeg har en Nokia 6510 og min far har en Nokia 6150, begge kan håndtere
infrarød.

Hvis jeg aktiverer infrarød på begge telefoner, hvad kan jeg så bruge det
til...?
Jeg har prøvet, men der sker ikke rigtig noget.
På min 6510 kan jeg ifølge menuen f.eks. sende visitkort via infrarød, men
det virker ikke.
Er der ikke osse noget med at man kan spille sammen, eller er det bare et
rygte jeg har hørt?

Håber nogen ved mere end jeg gør...

Hilsen Jakob

Fra : Ebbe

Dato : 22-05-03 13:50

Jakob Griffel (slet GNLPFTH) wrote:

> [...]
> infrarød.
>
> Hvis jeg aktiverer infrarød på begge telefoner, hvad kan jeg så bruge det
Jeg kan sende billeder på min 3650, og på min gamle 7110 kunne jeg sende
tekst og visitkort til min Palm.

> Jeg har prøvet, men der sker ikke rigtig noget.
> På min 6510 kan jeg ifølge menuen f.eks. sende visitkort via infrarød, men
> det virker ikke.
Det kan måske være fordi telefonerne bruger forskellige slags visitkort,
for det er normalt muligt.

> Er der ikke osse noget med at man kan spille sammen, eller er det bare et
> rygte jeg har hørt?
Jeg ved at man kan mellem PDA'er, men ved ikke rigtig noget om mobiler
på det område...

Ebbe

Fra : Rander

Dato : 22-05-03 19:54

Thu, 22 May 2003 00:59:47 +0200 brugte Jakob Griffel (slet GNLPFTH) 18
linier på at fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Jeg har en Nokia 6510 og min far har en Nokia 6150, begge kan håndtere
>infrarød.

Så vidt jeg husker kan de ikke snakke sammen, da de bruger forskellige
protokoller til Ir-kommunikation - 6510 bruger IrDA, og 6150 bruger
DirectIR...

Der kommer sikkert en ekspert og fortæller mig hvis jeg tager fejl!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Når bureaukraten rydder op i sit arkiv, tager han en kopi af hvert dokument,
før han destruerer det. (Laurence J. Peter)