Problemer med en Scanmaker II
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 21-05-03 21:36

Hej

Min gamle slider af en scanner, Scan Maker II, har nu pludselig
fundet på at gøre knuder:

Den vil gerne lave preview; men når den skal skanne nmoget i 300
dpi, mio af farver, så kommer den et stykke (1/3 ca) på progessbaren, og
så stopper den bare. Efter noget tid brokker den sig over på skærmen, at
man ikke må slette det sidste scanjob - og det prøvede jeg altså heller
ikke på.

Den har knirket noget, når den har scannet igennem noget tid; så
jeg tænkte, om den skulle smøres.

Nogle gode forslag?

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-03 03:04

Hej Seb

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> [...]
> så stopper den bare. Efter noget tid brokker den sig over på skærmen, at
> man ikke må slette det sidste scanjob - og det prøvede jeg altså heller

Det kan være en defekt indstillingsfil eller selve driverudvidelsen, der er
noget galt med. Har en enkelt gang haft samme problem med min Studioscan
IIsi, men efter at have geninstalleret softwaren, forsvandt det.

> Den har knirket noget, når den har scannet igennem noget tid; så
> jeg tænkte, om den skulle smøres.

Det er så det andet, jeg ville tilføje... Svjh. er lejerne i netop
Scanmaker II en kombination af nylon og metal, så det kan ret og slet være
go' gammeldaws slid, og så er der ikke noget at gøre. Det er jo netop
typisk, at den fx. godt kan scanne noget i lavere opløsninger, hvor
præcisionen ikke er så afgørende, som når du går op i højere opløsninger.

Og man må _IKKE_ smøre kombination af nylon+metallejer! - Det er mere
skadelig en ganvlig.

> Nogle gode forslag?

Sæt den på 'pension'. - Du har jo Ofoto? - så du kunne få en af de
OneScanner, jeg har stående til afprøvning, hvis det har interesse, - sig
bare til...

mvh. Erik Richard

(sendt BCC direkte)

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-03 05:08

On Thu, 22 May 2003 04:03:46 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> Og man må _IKKE_ smøre kombination af nylon+metallejer! - Det er mere
> skadelig en ganvlig.

Det skal bare være teflonfedt, så sker der ikke noget.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 22-05-03 21:32

Hej Martin

> Det skal bare være teflonfedt, så sker der ikke noget.

Og hvor er det lige, at jeg køber det, for det er da nok noget billigere
end en ny scanner ;-|

Er det min nemt at putte det på?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-03 23:35

On Thu, 22 May 2003 22:31:32 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Og hvor er det lige, at jeg køber det, for det er da nok noget
> billigere end en ny scanner ;-|

Jeg kunne forestille mig at en cykelforhandler har det.

> Er det min nemt at putte det på?

Pas.

--
MVH