tror det spøger i min mac!
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-05-03 21:01

Lige netop nu har jeg oplevet noget meget mystisk.
Tidligere på dagen har jeg begået en artikel om noget teknologi-halløj.
Så ville jeg lige kigge den igennem en ekstra gang, dels rette et par
småting, dels glæde mig over den høje kvalitet af mit arbejde ))))))
Når jeg dobbeltklikker på ClarisWorks 5.0 filen, åbner den Guddødemig to
artikeler på samme tid. De er fuldkommen identiske, bortset fra at den ene
hedder Feltbusser 1 og den anden hedder Feltbusser 2.
Jeg har ikke arkiveret dobbelt, jeg har ikke haft den ude af
artikel-mappen. Jeg har kun skrevet og taget et enkelt print.
Hvordan i alverden kan det gå for sig?

Det skal så lige siges at jeg dagen igennem har kæmpet en del med
Internetbrowsere, der har låst maskinen i flere omgange. IE har været
rigtig slem, Netscape i 4.7, 7.2 og Mozilla har villigt spillet med på
kaoset (altså frosset adskilige gange).

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-05-03 22:18

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Internetbrowsere, der har låst maskinen i flere omgange. IE har været
> rigtig slem, Netscape i 4.7, 7.2 og Mozilla har villigt spillet med på

Lyder måske som noget disk - directory - et - eller andet.
Har du prøvet diskførstehjælp, Norton (hvis OS9), mm.
Du må hellere skynde dig at backe up - hvis det nu er første skridt på
vejen mod den store katastrofe.
Sov godt

martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-05-03 02:52

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> Så ville jeg lige kigge den igennem en ekstra gang, dels rette et par
> småting, dels glæde mig over den høje kvalitet af mit arbejde ))))))

Du skal se, du har nok opfundet den 'tænkende computer', og den har så tænkt,
at "...nu vil jeg rigtig drille ham der Frank, siden han er så
påståelig..."))

> [...]
> Jeg har ikke arkiveret dobbelt, jeg har ikke haft den ude af
> artikel-mappen. Jeg har kun skrevet og taget et enkelt print.

Du er vel ikke kommet til at lægge en 'link' til dokument nr. 2 i dokument
nr. 1 - altså et link, der aktiverer og åbner et andet dokument som i en kæde
af sammenhørende dokumenter. - Det er en finesse, som man normalt kun bruger
i forbindelse med 'Brevfletning' sammen med udskrift / redigering til
udskrift. Svjh. køres det via et AppleScript script. - Det er faktisk en
udvidelse af mulighederne i ClarisWorks 5.x, som ikke er med i tidligere
versioner.

> [...]
> Internetbrowsere, der har låst maskinen i flere omgange. IE har været
> rigtig slem, Netscape i 4.7, 7.2 og Mozilla har villigt spillet med på

Jeg kan næsten ikke forestille mig, at det kan have noget med browserne at
gøre, at du har haft de problemer med din artikel. Men i sidste og forrige
uge havde jeg nogle gevaldige problemer med både Netscape 4.8/1288, iCab og
Opera. - Det var næsten ligegyldigt, hvad jeg gjorde, så lukkede de uventet,
- og det er / var ikke pga. for lidt RAM. - Alle har fået tildelt rigeligt
med RAM, - Netscape bl.a. op til 130mb.

Men jeg er sikker på, jeg har haft et 'øindbrudsforsøg' fra en udefra
kommende. For pludselig gik maskinen fuldstændig agurk og frøs det hele i
flere omgange. Desuden smadrede det en disk med alt indhold, hvoraf jeg ikke
reddede så meget som en eneste fil eller dokument - i alt ca. 5gb data,
hvoraf jeg ikke havde nået at få backup af de godt 3,5gb...

På systemdisken fandt jeg en usynlig fil med et nummer-navn, og da jeg åbnede
den med BBEdit indeholdt den en del kode samt en henvisning til et program,
der tilsyneladende hedder noget med "Back Door Opener" og så nogle linier,
der kunne minde noget om en MS makro i sin opbygning. - Efter at jeg fik
renset ud - kørt DiskDoctor og optimeret med SpeedDisk har alting igen været
som det skal være. - Så det var måske en idé at gennemgå alle dine usynlige
filer og slette dem, der ikke indeholder reg.nr. - du kører stadig OS 9.x? -
svjh.... Og sørg også for at slette alle de her 'dummy' filer, der ligger som
usynlige filer på din HD.

mvh. Erik Richard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-05-03 12:39

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:

>Du skal se, du har nok opfundet den 'tænkende computer', og den har så
>tænkt,
>at "...nu vil jeg rigtig drille ham der Frank, siden han er så
>påståelig..."))
ja det skulle ikke undre mig...

> [...]
>udskrift. Svjh. køres det via et AppleScript script. - Det er faktisk en
>udvidelse af mulighederne i ClarisWorks 5.x, som ikke er med i tidligere
Hvordan skulle jeg i givet fald have gjort det - jeg må jo så i givet fald
have klikket på et eller andet, og vel også sagt OK til det?
Det mener jeg bestemt ikke jeg har, men skal selvfølgelig ikke udelukke
det.

>Jeg kan næsten ikke forestille mig, at det kan have noget med browserne at
>gøre, at du har haft de problemer med din artikel.
Nej, det kan jeg egentlig heller ikke. Men det er da påfaldende, at det i
den grad passer sammen med at mine browsere ikke kører ordentligt. Men
problemet kan selvfølgelig stamme fra nogle af de tvungne genstarter som
jeg havde i går.

> [...]
>reddede så meget som en eneste fil eller dokument - i alt ca. 5gb data,
>hvoraf jeg ikke havde nået at få backup af de godt 3,5gb...
Lyder bestemt ikke rart

> [...]
>9.x? -
>svjh.... Og sørg også for at slette alle de her 'dummy' filer, der ligger

Hmmm, ja, det kan godt være at det bliver udgangen på det hele - det var
egentlig den slags store reparationer/vedligehold jeg gerne ville undgå.
Har ikke for godt tid lige nu

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-05-03 12:40

martinmarius@petersen.mail.dk (martin petersen) writes:
> [...]
>Har du prøvet diskførstehjælp, Norton (hvis OS9), mm.
>Du må hellere skynde dig at backe up - hvis det nu er første skridt på
Tak - det var udmærket!

Ja, det bliver i hvert fald det første jeg skal have gjort.

Frank Løkkegaard