forslag til netshop?
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-05-03 22:17

Jeg har fået nedenstående mail fra en bekendt, og orker ikke at bruge lang
tid på det. Kender i en shop der leverer samlede systemer til en rimelig
pris der lever op til dette?

Altså:
sort pænt lille kabinet
ikke til at spille på
dvd-drev / cd-brænder (Sådan forstår jeg det)
godt grafik i 2d
skal kunne det basale mht. kontorpakker, billedbehandling og internet (det
kan alle vel?!?)
og gerne så støjsvag som muligt = noget pentium

Jeg tænkte selv på en mini-itx maskine, men tror det skal være så
standardiseret som muligt. Maskinen skal leveres samlet og klar til brug.

Mvh Thomas

Her er mailen:

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-05-03 22:35

> Kender i en shop der leverer samlede systemer til en rimelig
> pris der lever op til dette?

He he - kom lige selv i tanker om dell.dk

Mvh Thomas

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-05-03 22:42

> He he - kom lige selv i tanker om dell.dk

Doh - Dell leverer kun med skærme, hvilket ikke skal bruges i dette tilfælde

Så forslag er stadig velkomne, hans krav er suppleret med dette:

Jeg vil helst have en pentium 4.
60-80 giga harddisk med 256-512 MB er det SDRAM
en cd brænder og dvd læser og 4 USB porte.
Dorte og jeg bruger pc-er ca 2 timer om dagen mest til breve via outlook og
internettet til bankforbindelser.
Engang i fremtiden vil jeg bruge pcèr til at lægge alle mine fotos og det
bliver vel på en dvd brænder men først om 1-2 år.

Da det er længe siden jeg samlede min egen, vil jeg gerne høre forslag til
sammensætning af bundkort, processor og ram?

Mvh Thomas

Fra : Jonny Jensen

Dato : 22-05-03 08:58

>gerne så støjsvag som muligt = noget pentium

Allerførst lige et spørgsmål? Hvorfor er støjssvag = pentium?

Har en AMD Athlon XP 2800+ kørende som en XP3200 her, med en Copper Heaven
på toppen, den er støjer 9-12 db, og hele herligheden har kostet mig ca
700,- mindre end en 3 GHz P4 med box køler...

Anyways, hvad med en Asus Prodigy?

http://www.edbpriser.dk/computere/systems-top10.asp?ID=1774587907

Rimelig billig og OK specs...Godt nok er den ikke sort, men hvis det er et
krav, kan hele herligheden evt flyttes over i et Aopen H340A, som kan fås i
sort for ca 400,-

Jonny.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 26-05-03 23:34

Thomas Smedebøl wrote:
> [...]
> kan alle vel?!?)
> og gerne så støjsvag som muligt = noget pentium

http://www.amitech.dk/webprodukt/design/smartsize_pris.asp
http://www.amitech.dk/webprodukt/design/smartsize.asp

Dejlig lydløs kabinet... Kan konfigures på siden og kan fås uden skærm.
Kabinettet er småt, men alligevel bruges der standard komponenter - har
selv en.

/mikkel