Teksthåndtering
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-03 18:56

Lad os sige jeg har følgende tekst (--- tælles ikke med, der er en
blank linie øverst)

---

254534412
ABC
fhgsdjflhgfer
fewrgrtwgrt
FLAFHAT
g wegrwtgrt
BlaBlabLaBLA
ferghtrbtrrbv
---

Hvordan 'bruger' jeg linierne hver for sig? Kan de sættes i et array
eller? Jeg skal bruge dem som strenge.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Jacob Atzen

Dato : 21-05-03 19:03

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> [...]
> ferghtrbtrrbv
> ---
>
> Hvordan 'bruger' jeg linierne hver for sig? Kan de sættes i et array

Du kan f.eks. bruge file():
<http://www.php.net/manual/en/function.file.php>

Manualen er et rigtig godt sted at kigge efter den slags.

- Jacob Atzen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-03 19:09

Jacob Atzen skrev:

>Du kan f.eks. bruge file():
><http://www.php.net/manual/en/function.file.php>

Teksten er ikke i en fil, men kommer fra en form.

>Manualen er et rigtig godt sted at kigge efter den slags.

Ja - og det forsøger jeg også gerne, men det er svært, når man ikke
lige kan regne ud hvad man skal kigge efter.

File ville jeg ikke have tænkt på at kigge efter, men nu er det heller
ikke nogen fil, men som sagt data fra en form.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jacob Atzen

Dato : 21-05-03 19:12

> [...]

> File ville jeg ikke have tænkt på at kigge efter, men nu er det heller
> ikke nogen fil, men som sagt data fra en form.

Hvad så med explode() eller split() på en newline?

- Jacob Atzen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-05-03 19:43

Jacob Atzen skrev:

>Hvad så med explode() eller split() på en newline?

Det blev så explode() - tak (også til Andreas).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 21-05-03 19:13

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Teksten er ikke i en fil, men kommer fra en form.

Så kig på explode().

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>