Stofanet og CGI
Fra : Thulle

Dato : 27-03-01 12:11

P.t. så er jeg ved at lave mig en hjemmeside, som stofanet hoster.
Jeg er kun en amatør, men har dog fået øjnene op for, at f.eks. CGI
script giver lidt flere muligheder end "flad" HTML.

Er der nogen af jer, der kort kan fortælle mig, hvordan man anvender
CGI scripts på de hjemmesider stofanet hoster.

På adressen http://home1.stofanet.dk/cgi.html står der, at man kan
tilgå nogle CGI scripts. Efterfølgende er listet en script til en
"counter" (iøvrigt med et "dødt link") og et script, der laver en
"mailto form".

Kan man KUN bruge præcis de to scripts eller kan man også anvende
nogle af de mange gratis scripts, som kan downloades rundt omkring på
internettet?

Hvis man kan anvende andre scripts end de 2 på ovenstående side,
hvordan er det så liiiige man sætter dem op?

Det var såmænd bare det jeg kunne tænke mig at vide.

Mvh. Thulle

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 27-03-01 13:50

On 27 mar 2001 Thulle uttered some barely human sounds which I was able to
translate into <2bs0ct4m1p7rr9rb7ar7ajaj3mdrvhbm97@4ax.com>:

>Kan man KUN bruge præcis de to scripts eller kan man også anvende
>nogle af de mange gratis scripts, som kan downloades rundt omkring på
>internettet?

Der er kun installeret de to scripts på serveren, og som almindelig bruger
kan du ikke installere yderligere.

>Hvis man kan anvende andre scripts end de 2 på ovenstående side,
>hvordan er det så liiiige man sætter dem op?

Dine scripts behøver ikke at køre fra Stofanets server. Mange udbyder
gratis scripts til hjemmesider. Disses scripts kører så fra de pågældendes
servere

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"