Foto
IBM760 5420
Teil 3020
service og garanti på Nikon købt i udlande~
Fra : Acoon

Dato : 21-05-03 18:13

Hejsa,

Jeg har desperat søgt på Nikons sider efter deres garantier.
Hvis jeg køber et digi cam i USA, vil garatien så dække her??
Eller hvad med Tyskland og sverige?

Hvis den dækker, hvor skal man så gå hen hvis der sker noget?

Mvh
Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-05-03 06:53

"Acoon" <acoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bagc45

> [...]
> Eller hvad med Tyskland og sverige?
>
> Hvis den dækker, hvor skal man så gå hen hvis der sker noget?

Jeg ved ikke, hvordan reglerne er i dag, men Nikon har normalt world-wide
garanti. I 1985 købte jeg for 179.000,- Nikon F3 Titanium osv. i Muscat, Oman,
og da nogle af stumperne gik i stykker indleverede jeg det til Nikon Danmark
(det var vist inde bag Stor Kongensgade) og det blev repareret/ombyttet med et
smil uden det mindste problem..

Mon ikke, at det er sådan i dag også?

Claus

Fra : Martin Hansen

Dato : 22-05-03 17:19

Det bedste er vel at spørge Nikon. Men med hensyn til Digitale
kamerer, er garantien mere indviklet. F.eks. dækker garantien for et i
europa indkøbt kamera IKKE i sydafrika.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 22-05-03 21:11

Jeg synes at jeg svarer på dette ca. én gang pr. 14 dage:
Nikon's garanti er delt op i 3 zoner : 1-USA/Canada 2-Europa 3-Asien
Har du købt dit kamera i en af disse regioner, skal kameraet derefter laves
dér.
Ham der nævnte køb i Oman m.v. kommer vel så ind under Europa,derfor.
Problemet med parallelimport er vidt udbredt i USA,dvs importerede kameraer
fra Asien som er billigere end dem Nikon-USA laver.
De kaldes også grey-market kameraer. Hvis du køber sådan et i USA og det går
i stykker, vil Nikon-USA ikke vide af det, og du må slås med fotohandleren
om rep.
Du kan kun se forskal på USA og grey-kameraer på garantibeviset i æsken.
Resten er fuldstændig ens.
Pas nu på !
Jeg endte selv med alligevel at købe Nikon cp5700 i DK, selv om jeg var i NY
i Marts.
Jeg turde ikke løbe risikoen (og fik 2 års garanti her).
mvh Niels Hejnfelt