Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra digital til print
Fra : Sune Kjærgård

Dato : 21-05-03 11:22

Jeg har egentlig posted denne her besked før, men det var så langt inde i en
tråd at den vist ikke rigtig fængede. Så jeg prøver lige igen:

Mikael" <m.kristensen@grafisk.nospamming.dk> wrote in message

>Du kan da bare bruge COOP's (FDB) http://www.digitalshoppen.com/ , Her kan
>du aflevere i mange formater, bl.a. photosphop fil format .psd (RGB).
>Billederne kan afhentes i nærmeste Brugs/Kvickly.

Se det var da en interessant oplysning! Alle andre steder jeg kender, kan
man kun bruge jpg-filer.
Er så der nogen der har nogle erharinger med hvorvidt kvaliteten så også er
mærkbart bedre eller ej?

Og nu vi er ved det, kan det så virkelig passe at der ikke er nogle steder
man kan få et større format end 20x30 cm?

Enhver farvekopimaskine med respekt for sig selv kan da printe ud i ganske
god kvalitet i A3, så det må da være muligt at der er et photolab et eller
andet sted, der har en printer der kan klare nogle lidt større formater end
A4.
Eller er jeg helt galt på den?

Sune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-03 13:25

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspam.dk> skrev i en meddelelse news:3ecb534e$0

> Og nu vi er ved det, kan det så virkelig passe at der ikke er nogle steder
> man kan få et større format end 20x30 cm?

http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Page.asp?PK_Menu=78&PK_Page=46

Kender ikke kvaliten, men prøver at bestille en plakat i næste uge. Det er dog
et billede, der slet ikke egner sig til kvalitetssammenligning...

Claus

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-05-03 15:05

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspam.dk> wrote in

> Se det var da en interessant oplysning! Alle andre steder jeg kender,
> kan man kun bruge jpg-filer.
> Er så der nogen der har nogle erharinger med hvorvidt kvaliteten så
> også er mærkbart bedre eller ej?

Jeg har prøvet at sammenligne 20x30 cm fra JPG og TIFF og kunne ikke se
forskel..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Carsten Kolind

Dato : 21-05-03 15:39

Hej Sune

Prøv at se www.billedbutikken.dk som laver print i 30x45.

Hilsen Carsten

Fra : Mikael

Dato : 21-05-03 16:22

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspam.dk> skrev i en meddelelse

> Og nu vi er ved det, kan det så virkelig passe at der ikke er nogle steder
> man kan få et større format end 20x30 cm?

Du kan bruge www.fotolabo.net . De kan lave op til 50X75 i en rigtig god
kvalitet (hvis råmaterialet er i orden). Man uploader via et lille program
(downloades på deres site) og vupti et par dage efter er der billeder som
betales pr. giro.

De har også lagt en ICC profil på deres printer ud til download, findes både
til PC og MAC.

Mikael

---

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 22-05-03 12:08

Mange tak for svarene.

Mvh Sune

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 22-05-03 20:55

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspam.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er jeg helt galt på den?

Find en forhandler på www.gabs.dk der kan du aflevere alle slags formater og
få dem kørt ud i op til 70x100 cm hvis du ønsker dette.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk