IPconfig på StofaNet
Fra : KaiserSoze

Dato : 21-05-03 10:36

Hej

Jeg har ikke andet end bøvl med min opkobling for tiden, og lige inden jeg
river hovedet af StofaNet vil jeg lige spørge om det er korrekt at
Standardgateway & DHCP-server have den samme adresse i IPconfig?

Som flere andre i Aalborg har jeg (stadig) problemer med ping tider på spil
servere, og jeg har fået fortalt (fra måske tvivlsom kilde) at
Standardgateway & DHCP-server skal være ens - og det er de ikke.

....Anders

Fra : Allan Joergensen

Dato : 21-05-03 10:52

KaiserSoze <kaisersoze_dk@hotmail.com> wrote:

> Jeg har ikke andet end bøvl med min opkobling for tiden, og lige inden jeg
> river hovedet af StofaNet vil jeg lige spørge om det er korrekt at
> Standardgateway & DHCP-server have den samme adresse i IPconfig?

Ja.

--
Allan Joergensen

"Does this mean we get to kick some puffy, white, mad scientist butt?"

Fra : Søren R

Dato : 21-05-03 11:28

On Wed, 21 May 2003 11:36:25 +0200, "KaiserSoze"
> [...]

>servere, og jeg har fået fortalt (fra måske tvivlsom kilde) at
>Standardgateway & DHCP-server skal være ens - og det er de ikke.

Jeg havde fat i Stofa for 21.000. gang i sidste uge. Og denne gang fik
jeg denne besked. Efter at have spurgt om de foretog sig noget.

"Vi har hørt lidt nyt. Jeg tror at der i løbet af næste uge vil blive
opsat
noget nyt udstyr. Men jeg kan ikke garanterer det."

Så måske hvis de er heldige, at der ikke sker nogen uheld, kan de
muligvis risikere ligefrem at blive nødt til at skifte nogle dele, som
evt. måske ikke helt virker efter hensigten. Og efter dette indgreb,
er der måske en teoretisk mulighed for at vi måske er heldige at der
er en chance for at tingene evt. kommer til at være tæt på at virke
korrekt...

Men de kan ikke garantere...

Jeg er MEGET MEGET tæt på at skifte nu. De pisser mig virkelig af lige
for tiden.
----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : T

Dato : 21-05-03 16:01

"KaiserSoze" <kaisersoze_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke andet end bøvl med min opkobling for tiden, og lige inden jeg
> river hovedet af StofaNet vil jeg lige spørge om det er korrekt at
> Standardgateway & DHCP-server have den samme adresse i IPconfig?

Det er ikke nødvendigvis et krav. Det vil som regel være det, men det er
ikke et krav.

> Som flere andre i Aalborg har jeg (stadig) problemer med ping tider på
spil
> servere,

Ja. Stofa venter på nyt udstyr til Aalborg midtby. Hvis du bor i det område
der er påvirket, vil pingtiderne først blive bedre når det er skiftet. Men
nu har Cisco ikke samme leveringtider som eks. SHG.dk :)