Lexmark MarkNet Pro printserver
Fra : Soren Pedersen

Dato : 21-05-03 10:30

Jeg har fået fingre i sådan en, og den virker fint. I opsætningen kan jeg se
at portene konfigureres som bi-direktionelle.....Betyder det at jeg kan
koble en parallel scanner på den ?

Mvh
/Søren

Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 21-05-03 22:19

> Jeg har fået fingre i sådan en, og den virker fint. I opsætningen kan jeg
se
> at portene konfigureres som bi-direktionelle.....Betyder det at jeg kan
> koble en parallel scanner på den ?

Driveren skal vel understøtte det - at gå via lan. Jeg ved ikke om det er
muligt at lave noget port fusk.

Mvh
Michael

Fra : Soren Pedersen

Dato : 22-05-03 09:21

> Driveren skal vel understøtte det - at gå via lan. Jeg ved ikke om det er
> muligt at lave noget port fusk.

Jeg tror ikke det er afhængigt af driveren, da ex. printere installeres
lokalt ,med lokale drivere etc. Det man så gør er at man laver en ekstra
port som så er en TCP/IP port.....Jeg tror ikke engang printerne ved at de
sidder på et netværk. Så sp. er nok om MarkNet enheden kan bruges begge
veje. Grunden til at jeg spørger er at min scanner kun understøtter USB, og
jeg vil gerne have vished inden jeg skifter den ud med en parallel.

Mvh
/Søren

Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 22-05-03 17:14

> [...]
> port som så er en TCP/IP port.....Jeg tror ikke engang printerne ved at de

Jeg tror ikke printere og scannere fungerer helt på samme måde i den
sammenhæng

> [...]
og
> jeg vil gerne have vished inden jeg skifter den ud med en parallel.

HmmTjaa, jeg er selv ude efter en printserver til lan/usb, har dog ikke ledt
særlig hårdt....

Mvh
Michael