er det lovligt ?
Fra : Preben J

Dato : 21-05-03 06:26

Jeg har kendskab til at man i et offentligt forum hvor en person er nægtet
adgang fremsætter nedenstående påstande om personen.

"Alt det jeg har fået kendskab til omkring hvad der foregår på XX's forum,
er direkte trusler på ens fremtidige civile virke mm "

Er det lovligt at fremsætte sådanne påstande om en person uden at personen
som bliver beskyldt, kan få adgang og forsvare sig ?
--
Mvh. Preben J

Fra : Preben J

Dato : 21-05-03 06:51

"Preben J" <ulf@[remove]pdcs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kendskab til at man i et offentligt forum hvor en person er nægtet
> adgang fremsætter nedenstående påstande om personen.
Beklager, der skal stå: Jeg har kendskab til at man i et forum.
Forum er vel ikke offentligt da det kræver at man skal indskrive sig, men da
det vælter frem med beskyldninger som det ikke er muligt at forsvare sig
imod, så vil jeg gerne vide om det er lovligt at fremsætte
beskyldninger/påstande som man ikke kan forsvare sig imod.

Mvh. Preben J.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-05-03 09:21

"Preben J" <ulf@[remove]pdcs.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er det lovligt at fremsætte sådanne påstande om en person uden at personen
> som bliver beskyldt, kan få adgang og forsvare sig ?

Der er principielt ikke noget i vejen med at udtale sig om andre personer
uden de har mulighed for at tage til genmæle. Det sker jo hver eneste dag i
forskellig samtale ved kantineborde, i private hjem og alle mulige andre
steder.
Der er kun noget galt hvis beskyldningerne er æreskrænkende, men det er galt
uanset om man siget det i åbne eller lukkede kredse.

/Per

Fra : Preben J

Dato : 21-05-03 09:39

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
galt
> uanset om man siget det i åbne eller lukkede kredse.

Ja, det er der egentligt noget om.
Tak for svaret

Mvh. Preben J.