2 pc'er på TDC Bredbånd?
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 21-05-03 06:20

Hej NG.

Kan man koble begge sine pc'er op på TDC bredbånd, med en hub eller switch?

--

M.v.h. Søren.

Blomst: 142494246
www.selkrog.subnet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-03 06:51

"Søren ô¿ô" <VIRKER-IKKE@VIRKER-IKKE.dk> skrev :

>Kan man koble begge sine pc'er op på TDC bredbånd, med en hub eller switch?

Afhænger, hvilken type forbindelse du har.

Er det den version, som er sammen med fastnettelefon (den tidl.
TDC Bredbånd) og ikke den TDC Internet leverede (og hed
Netexpress, eksisterer stadig, men begge hedder det samme i dag)?

Hvis det er den førstnævnte og du har to dynamiske ip-adresser,
så ja.
Du bør vælge en switch.

Har du fast ip-adresse eller det er den sidstnævnte, så skal du
bruge en router.
--
Knud

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 21-05-03 15:50

Det er sammen med fastnettelefonen.
Hvorfor en switch? Hvad er forskellen på en hub og en switch?
Det må være en dynamiske ip-adresse, Altså ikke den samme hver gang.
--

M.v.h. Søren.

Blomst: 142494246
www.selkrog.subnet.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-03 16:21

In dk.edb.internet.udbydere, Søren ô¿ô <VIRKER-IKKE@VIRKER-IKKE.dk>
says...

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub

> Det må være en dynamiske ip-adresse, Altså ikke den samme hver gang.

Hvis du har BB|ADSL (den med indbygget fastnettelefon), så har du enten
2 dynamiske IP'er eller én fast. Hvis du ikke har gjort noget særligt
ved bestillingen, så har du 2 dynamiske. Og hvis du læser de to links
ovenfor, så vil du også kunne se hvorfor du kan nøjes med en hub eller
en switch. Har du pt. en hub er det spild af penge at købe en switch.

Og så vil jeg gerne bede dig om at læse lidt om citatteknik på følgende
link:

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-03 16:24

In dk.edb.internet.udbydere, Søren ô¿ô <VIRKER-IKKE@VIRKER-IKKE.dk>

Det er ikke pænt at bruge et muligt domæne til en fake-emailadresse.