Nogen "danske" erfaringer med ny iPod?
Fra : Anders Sabroe

Dato : 21-05-03 01:21

Jeg føler mig meget fristet af de nye iPod-modeller, men jeg har læst
det ene indlæg efter det andet i diverse diskussions-fora om problemer
med dem. Det er svært at bedømme, om der er tale om et reel problem,
eller om det blot virker så markant, fordi det kun er folk med
problemer, der skriver indlæg. Jeg kunne derfor godt tænke mig at
høre, om der er nogen her i gruppen, der har en af de nye modeller, og
om de oplever lignende problemer.

Jeg tænker især på problemer med:
1) "klik"-lyd mellem numrene
2) højre/venstre kanal bytter side ved brug af pause-knappen
3) iPod'en stopper pludselig eller fryser, så den skal "genstartes"

Læs evt. mere:
iPodLounge Forum: "Confirmed iPod bugs"
http://makeashorterlink.com/?K382234A4

Apple Forum: "2.0 is beta! Can't believe Apple released it!"
http://makeashorterlink.com/?R2A2324A4

--
mvh. Anders Sabroe

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-05-03 22:00

Anders Sabroe <sabroe@mail-online.dk> wrote:

Hej Anders, har lige fået min 30 GB i dag, så det er kun en 5-6 timers
erfrainger jeg kan "øse" af

> Jeg tænker især på problemer med:
> 1) "klik"-lyd mellem numrene

Jep, den er god nok. Det generer mig ikke, men det skal da selvfølgelig
rettes.

> 2) højre/venstre kanal bytter side ved brug af pause-knappen

Ikke hos mig.

> 3) iPod'en stopper pludselig eller fryser, så den skal "genstartes"

Well, det er i hvert fald ikke sket endnu.

Jeg er sygeligt vild med den, men jeg har kun haft en Sony NetMD førhen,
så jeg er let at imponere Alene det at det kun tog 45 min. at
overføre 16 GB musik, hubba hubba :)

Mojn, Thomas

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-05-03 13:23

transporterroom1@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) writes:

> Jeg er sygeligt vild med den, men jeg har kun haft en Sony NetMD
> førhen, så jeg er let at imponere Alene det at det kun tog 45
> min. at overføre 16 GB musik, hubba hubba :)

Hvilke MD har du haft? Hvordan spiller USB-porten med Mac OS og Linux?
Og med hvilken hastighed kan man dumpe lyd fra MD til computer? Sidst
jeg undersøget det, var det langsomt og virkede ikke med Mac og Linux.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-05-03 23:39

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvilke MD har du haft? Hvordan spiller USB-porten med Mac OS og Linux?
> Og med hvilken hastighed kan man dumpe lyd fra MD til computer? Sidst
> jeg undersøget det, var det langsomt og virkede ikke med Mac og Linux.

Det er en Sony MZ-N505, og den virker da bestemt ikke med Mac eller
Linux, det sagde jeg vist heller ikke

Jeg var nødt til at kopiere de sange jeg ville overføre over på min
"Arbejds PC", installere det medfølgende Sony brandede MusicMatch (worst
software EVER!) og så sende musikken til MD'en.

Det var ikke langsomt ... det var MEGET langsomt. Jeg kunne have
kopieret det hurtigere ved at prikke hvert enkelt bit ned på MD'en, med
en lille lommelygte og en tro på at SONY dosen't suck. Men ... det gør
de jo.

Mojn, Thomas

Fra : Anders Sabroe

Dato : 26-05-03 03:35

Hej Thomas.
Tillykke med din nye iPod!

> Jep, den er god nok. Det generer mig ikke, men det skal da selvfølgelig
> rettes.

Jeg læste et sted at der var det samme problem med de tidligere modeller,
men det skulle være blevet rette med en firmware-opdatering. Forhåbentlig
bliver det klaret på samme måde med den nye. Fint nok at du ikke har mødt de
andre problemer. Man kan jo krydse fingre for at det har været en fordel for
os, at vi ikke stod først i køen på fabrikken, så eventuelle fejl allerede
er rettet i de modeller der kommer til Danmark nu. De fleste af dem der
brokker sig, er i hvert fald folk der købte deres iPod den første dag den
blev solgt.

Jeg bliver nok nødt til at købe en selv...

mvh. Anders