Tvillinger
Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 20-05-03 21:57

Den 16 om morgenen var jeg på plads, efter at have stødt et dyr på vej ind
på stykket, skete der ikke andet end at nogle kaniner drønede rundt om
benene på mig og en hare luskede rundt 30 til 40 meter ude, men min "nabo"
havde held.
Jeg kørte derfor hjem med morgenbrød til min bedre halvdel.
Efter spisetid kørte jeg igen derud, efter 1½ time kom "tvillingerne" den
ene noget mindre end den anden, jeg mistænkte at den havde svælgbremser, for
når de skulle flygte kunne den lille ikke følge med sin bror, efter kort
flugt gik den helt istå, for at gå langsomt efter. Jeg har fulgt dem fra lam
sammen med deres mor. Men nu kom de altså ud fra skoven og ud på
vinterbyggen. Jeg ventede til den store vendte siden til, og den faldt for
en bladkugle, og da jeg var sikker på at den ikke rejste sig, vendte jeg min
opmærksom hed på "den lille", den havde dårligt bemærket at den anden var
faldet. Jeg fulgte ham lidt i kikkerten og da han vendte siden til lod jeg
kugle nr to gå, med samme gode resultat.
Efter følgende viste min mistanke sig at være rigtig, den lille havde ca. 30
larver i næse regionen, "det er utroligt at der er plads". Den vejede også
ca. 3-5 kg mindre.
Så nu er den værste Bukkefeber væk, fra nu af nyder jeg det bare.
Ps Håber også I får held !

Bjarne

Fra : Erik Munck

Dato : 21-05-03 11:49

Du ved godt at den der har 2 skjorter skal ........... tillykke !

Muncken