OS X på en iMac G3/450
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 20-05-03 21:37

Kører p.t. OS 9 på min kones iMac, men overvejer at gå op på OS X -- der
er efterhånden så meget lækker software, og hun brokker sig over at
hendes iTunes ikke kan lige så meget som min, at hun ikke har iComic,
osv., osv.

Men hvor godt bliver det på sådan en lille G3-kasse. Trækker OS X så
mange tænder ud rent performancemæssigt, at jeg hellere skal lade være?

/hc

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-05-03 21:40

nntp@hansen.tdcadsl.dk (Hans Christian Hansen) writes:

> Men hvor godt bliver det på sådan en lille G3-kasse. Trækker OS X så
> mange tænder ud rent performancemæssigt, at jeg hellere skal lade være?

Hvor meget RAM er der i?

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 20-05-03 22:03

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

> Hvor meget RAM er der i?

P.t. 192, men jeg påtænker at få den op på 384 Mb RAM (mere gider jeg
nok heller ikke, den bruges trods alt kun til Eudora og en web-browser).

/hc

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-05-03 07:24

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> P.t. 192, men jeg påtænker at få den op på 384 Mb RAM (mere gider jeg
> nok heller ikke, den bruges trods alt kun til Eudora og en web-browser).

Jeg kører Jaguaren på en iMac500 m netop 384 MB RAM: Fint - selv m
Photoshop 7 o. lign.

Konen har næsten vænnet sig til det - jeg kører så godt som ingen
Classic programmer mere.

Kort sagt: go for it - det er lækkert

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-05-03 08:57

Martin Ammentorp wrote:

> Jeg kører Jaguaren på en iMac500 m netop 384 MB RAM: Fint -
> selv m Photoshop 7 o. lign.
<snip>

Mail.app, Safari, Openoffice.org og små-apps kører fint, og gerne
samtidigt, under OS X på min G3 266 med 224 MB RAM, såååe...

> Kort sagt: go for it - det er lækkert
<snip>

Amen

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - did I see you there?

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 21-05-03 21:53

Mange tak for de mange feedbacks. Jeg prøver det!

/hc

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-05-03 22:18

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Men hvor godt bliver det på sådan en lille G3-kasse. Trækker OS X så
> mange tænder ud rent performancemæssigt, at jeg hellere skal lade være?

Go for it! Jeg har haft OS X til at køre på en 400MHz iMac, og det var
helt okay.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-05-03 06:21

> [...]

> Men hvor godt bliver det på sådan en lille G3-kasse. Trækker OS X så
> mange tænder ud rent performancemæssigt, at jeg hellere skal lade være?

Jeg kører Mac OS X nyeste på min lille iMac 233 160 MB ram. Jeg kører
også en server på samme maskine, og jeg har ingen problemer. Nogle med
G4'ere vil måske synes, det kunne være hurtigere, men jeg griner ad dem,
når den nye IBM chip kommer. Summa summarum: Sæt du bare OS X i.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på