Mac OS X og Brother HL-1050
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-05-03 21:26

For noget tid siden var der en som skrev, hvordan man får en Brother
HL-1050 til at spille med 10.2. Det var noget med at bruge en driver
som egentlig er udviklet til en anden printermodel. Nogen der kan
hjælpe? Kan ikke lige finde pågældende indlæg.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-05-03 21:41

Hej,

On 20 May 2003 22:26:11 +0200, Janus Sandsgaard wrote:
> [...]
> som egentlig er udviklet til en anden printermodel. Nogen der kan
> hjælpe? Kan ikke lige finde pågældende indlæg.

Jeg har få min HL-1050 til at fungere under 10.2 ved at installere
Ghostscript og Gimp-Print. Begge dele kan hentes på:

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

Installer begge dele, forbind printeren (via USB), reboot
og opret printeren i Print Center i "Advanced Mode" (hold
ALT-tasten nede mens du trykker på Add).

Der er også lidt mere forklaring at hente på:

http://www.linuxprinting.org/macosx/hl1250/

Det er ikke nødvendigt at installere den hl1250-foomatic pakke
der tales om for at få HL-1050'eren til at virke. Du kan nøjes
med driverne fra Gimp-Print.

Mvh,
Morten

Fra : Anders Petersen

Dato : 20-05-03 23:25

> [...]
> som egentlig er udviklet til en anden printermodel. Nogen der kan
> hjælpe? Kan ikke lige finde pågældende indlæg.

Nogen, der har erfaring med OSX og Brother HL-1030? Kan samme trick
anvendes, eller skal man bare give op?

/Anders

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-05-03 06:49

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> som egentlig er udviklet til en anden printermodel. Nogen der kan
> hjælpe? Kan ikke lige finde pågældende indlæg.

Du skal have fat i Gimp-Print fra
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

og så følge de anvisninger der står i read-me/How to.
Du skal vælge driveren til HP pcl-4

mvh.
Kaj.
--