Gastrolux pande
Fra : Peter og Randi

Dato : 20-05-03 20:51

hej

jeg har en sautepande som jeg ikke kan få helt ren, heller ikke med
skuresvamp eller Vim eller lignende, hvad kan jeg gøre ved det. Jeg har hørt
at man kan koge den af med opvaskemaskinemiddel, men skal det være flydende
eller en tabs. Er der nogen der har samme problem?

mvh randi therkildsen

Fra : Mari

Dato : 21-05-03 20:21

"Peter og Randi" <peterkouring@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
flydende
> eller en tabs. Er der nogen der har samme problem?

http://www.dr.dk/tv/Tv-p/Leth/classic/raad_sider/raad-lister/mad-koekken.shtm#m31
Slip-let pande, rengøring af:<citat>

Hvad skal du bruge
· Almindelig vaskepulver til hvidvask (fx "Bluecare")
· Vand
· Opvaskemiddel
· Blød opvaskebørste

Sådan gør du
1. Hæld 2 spiseskefulde vaskepulver i panden
2. Hæld vand på
3. Kog blandingen op på elkogepladen
4. Sluk for pladen
5. Lad panden stå til næste dag
6. Vask den af med opvaskemiddel og blød børste

Husk, du skal kun bruge blandingen, hvis du er sikker på, at din pande har
slip-let belægning, fx teflon eller Tefal. Blandingen kan fx ikke bruges på
titanbelagte stegepander eller støbejernspander.

/Mari

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-05-03 06:34

> [...]
flydende
> eller en tabs. Er der nogen der har samme problem?

Prøv med rens let ståluld. Det virkede på vores.
Kim

Fra : SNB

Dato : 25-05-03 15:58

Jeg plejer bare at koge dem, med vand og salt, og det virker fint

SNB