Diamond Supra Express 56 I Pro modem ? (Wi~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-05-03 17:33

I min Compaq pc har jeg et indbygget »Diamond Supra Express 56 I Pro« modem. Det
har indtil videre fungeret fint under WinME (upgrade) som blev installeret
"ovenpå" Compaqs standardopsætning.

Nu har jeg lavet en nyinstallation af Win2000 på pc'en, men det er ikke muligt
for mig, at få kontakt til modemet. Jeg har fundet modemprogrammet frem fra
Compaq restore cd'en, men under installation af det, kommer der en melding om at
programmet ikke kan køre under Win2k.

Det er ikke lykkedes mig at finde noget ved at taste »Diamond Supra Express 56 I
Pro« ind i Google, eller ved at kigge på www.diamond.com

Håber at nogen her kan hjælpe mig til at få kontakt til modemmet fra Win2k.

Claus

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-05-03 18:15

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pro« ind i Google, eller ved at kigge på www.diamond.com
>
> Håber at nogen her kan hjælpe mig til at få kontakt til modemmet fra

Har selv prøvet noget ligende da jeg supporterede en ven på en XP-maskine
med et modem der i forskrækkende grad ligner dit.
Mit umiddelbare råd er at du bør tage låget af computeren, tage modemet ud
og kigge på det.
Jeg mener at der står et andet navn på det med småt lige omkring det store
navn.
Det er DET navn du skal tvinge maskinen til at installere driveren til selv
om den vil protesterer.
Mit problem bestod i at Windows XP fint kunne se modemet men hver gang jeg
kaldte op (selv ved at sende
AT-kommandoer fra et terminalprogram) fik jeg at hvide at der ingen klartone
var. Vi testede kablerne
og alt virkede så slog det mig at jeg måske skulle prøve at se om der var en
anden driver og det var der.
Den tvang jeg windows til at æde og så spillede modemet udenmærket.
Det kan såmænd være at der er to drivere der minder meget om hinanden men
som ikke vil blive vist fordi "de ikke er kompatible
med din hardware" du krydser så bare feltet af så windows viser ALT hardware
og kiggger så på listen
igen. GOd fornøjelse.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-05-03 06:03

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var. Vi testede kablerne
> og alt virkede så slog det mig at jeg måske skulle prøve at se om der var en

Tak for dit svar.

Mit problem er at modemmet overhovedet ikke kan ses fra Windows og heller ikke
bliver fundet under en automatisk søgning efter hardware, men derfor kan det
godt være at en løsning kunne være som du beskriver den. Jeg overvejer dog meget
om jeg skulle anskaffe mig et eksternt analogt modem med USB-tilslutning til
pc'en, hvis et sådant findes.

Under WinMe på samme pc, er modemmet tilsluttet via COM2. Under Win2k var COM2
overhovedet ikke installeret, men derimod COM3. Jeg ændrede derfor COM3 til
COM2, hvilket jeg håbede på ville få forbindelse til modemmet - men nej.

Claus

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 03-06-03 00:57

> Tak for dit svar.

Selvtak.

> [...]
meget
> om jeg skulle anskaffe mig et eksternt analogt modem med USB-tilslutning

Det har de ihvertfald gjort så det var selvfølgelig en mulighed.

> [...]
til
> COM2, hvilket jeg håbede på ville få forbindelse til modemmet - men nej.

Den COM-port den er installeret til er en virtuel COM-port. Det vil sige at
den i virkeligheden slet ikke eksistere.
Den er der udelukkende for at programmerne kan snakke med modemet.
Da modemet er internt og derfor er tilsluttet via PCI eller ISA-bus har det
været nødvendigt at lave en sådan kunstig
COM-port for at windowsprogrammerne kan snakke med modemet. Derfor vil du
heller ikke finde noget hvis du lader
windows søge efter et modem med mindre du søger efter hardware generelt.
Derimod kan det måske være at Windows
allerede har fundet den som et multimediekort, en kommunikationsenhed eller
måske enda som en ukendt enhed.
Derfor skal du kigge i enhedshåndteringen istedet for i egenskaber for
modem. Her vil du sikkert kunne finde et stykke hardware med en gult
spørgsmålstegn eller måske en udråbstegn udfor og det er hvis du ellers har
installeret alt dit hardware korrekt
med sto sansynligt dit modem som Windows har "set" men som den ikke ved hvad
den skal gøre med.
Du kan herefter gå ind under denne enhed, installere en ny driver og
gennemtvinge installation af den rigtige driver som jeg forklarede i det
andet indlæg. Det skulle give dig et fungerende modem og en COM-port som du
ledte efter.

Hvis ikke du kan finde dit modem i listen over hardware skal denne hentes på
producentens webside. Find en god kammerat
med en internetforbindelse og en CD-brænder så du kan hente driveren og
brænde den på CD. E.v.t. hvis du har netkort kan du sende driveren til din
maskine via netværket og så installere den.

God fornøjelse.

Steven.

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 20-05-03 23:30

Jeg har haft samme problem, dog i XP, og valgte til sidst at tilslutte et eksternt modem.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 21-05-03 02:01

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har haft samme problem, dog i XP, og valgte til sidst at tilslutte et
eksternt modem.

Læs mit indlæg i tråden netop om XP

Steven.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-05-03 06:04

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft samme problem, dog i XP, og valgte til sidst at tilslutte et
eksternt
> modem.

Kan man mon få fat i et eksternt analogt modem der tilsluttes pc'en via USB?

Claus

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 03-06-03 01:00

> "JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> eksternt
>
> Kan man mon få fat i et eksternt analogt modem der tilsluttes pc'en via
USB?
´
Ja men de er desværre ret sjældne da mange er gået over til bredbånd.
Men det skulle være muligt i den blå avis at finde eet eller andet vil jeg
da tro.

Steven.