De danske vægtkonsulenter
Fra : KNM

Dato : 20-05-03 15:20

Hej NG

Jeg startede igår hos de danske vægtkonsulenter, og var spændt på at skulle
hjem og begynde kuren idag...Men jeg kan ikke blive mæt, gør jeg noget
forkert? Jeg går rundt og er konstant sulten, og da min ryggrad ikke er så
god, kan jeg nemt falde i, har ikke gjort det endnu.
Her er havd jeg har fået idag.

Morgen:
1 æg, 30 gram brød 1 appelsin og vand, men da jeg fortsat var ekstrem sulten
tog jeg også et æble

Frokost:
300 g friske grøntsager (gulerødder, blomkål og cherry tomater) 80 gram tun,
30 gram brød og ½ liter vand.

Jeg er ikke meget for at spise alt mit frugt allerede nu, da jeg er bange
for at jeg bliver mere sulten i aften efter aftens maden. Så er det jo
dejligt at have 2 stykker tilbage.

Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, og måske ideer til
hvordan jeg strikker det sammen så jeg kan føle mig mæt.

Knus fra
Karina

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 20-05-03 16:55

> Jeg startede igår hos de danske vægtkonsulenter, og var spændt på at
skulle
> hjem og begynde kuren idag...Men jeg kan ikke blive mæt, gør jeg noget
> forkert?

Hvis man før man startede har spist meget mad, er der ikke noget at sige til
hvis man føler sig lidt sulten. Jeg havde det lidt på samme måde i starten,
men kroppen vender sig til det... så mit råd er: bare klø på

Jeg synes at æbler har en tendens til at gøre en sulten... banan virker mere
mættende. Glem desuden ikke dine mælkeprodukter. Noget yoghurt kan også
virke mere mættende end et glas mælk, synes jeg. Men det er jo lidt med at
prøve sig frem, og se hvad der passer en bedst. Ellers er der jo altid de
ekstra 400g grøntsager du må spise - dem op til 1kg om dagen

Held og lykke

Camilla

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 20-05-03 20:31

> [...]
>
> Jeg er ikke meget for at spise alt mit frugt allerede nu, da jeg er bange
> for at jeg bliver mere sulten i aften efter aftens maden. Så er det jo

Hej Karina

Jeg følger samme kur som dig . Det lyder som om, du helt har glemt at
indtage dit mælkeprodukt i løbet af dagen. Jeg plejer gerne at fordele mit
mælkeprodukt på hele dagen. Til morgen spiser jeg f.eks 2 dl ylette blendet
med 150 g jordbær ( uhm... go' jordbæryoghurt), 30 g brød med 70 g mager ost
( under 20+ ). Den omgang gør mig ret mæt, men ellers suplerer jeg bare med
en frugt. Havregrød af 30 g havregryn er også godt. Brug evt. en smule af
dit fedtstof (plantemargarine) som smørklat. Noget af mælkerationen kan til
frokost bruges til lækre dressinger til grønsager. For yderligere
inspiration, så prøv at kigge på følgende hjemmeside:
http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/ , der er masser af opskrifter, og
alle opskrifter er efter DDV-principper. Har du flere spørgsmål, så bare
skyd løs.

Knus
Mette ( der indtil nu har tabt 24,4 kg med DDV)

Fra : Marianne

Dato : 20-05-03 21:02

> [...]
> forkert? Jeg går rundt og er konstant sulten, og da min ryggrad ikke er så
> god, kan jeg nemt falde i, har ikke gjort det endnu.

Hej

Jeg har samme erfaring.

Mit råd er 1) huske ENDELIG at drikke godt med vand, og 2) spis evt. et par
frugter mere. Det gjorde jeg uden problemer. En mulighed er da også at tage
noget, der bare fylder i maven, fx GuarGum. Sig det ikke til nogen hos DDV,
men det hjælper fint.

mvh
Marianne

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-05-03 09:19

Marianne wrote:

> skulle
>
> Hej
>
> Jeg har samme erfaring.
>
> Mit råd er 1) huske ENDELIG at drikke godt med vand,

enig

> og 2) spis evt. et par
> frugter mere.

Uenig.

Så følger man ikke programmet.

Vil man følge programmet, så skal man gøre det helhjertet. De der
krumspring giver bagslag før eller siden. Og når man er igang med at
tabe sig, så har man altså ikke brug for bagslag.

> Det gjorde jeg uden problemer. En mulighed er da også at tage
> noget, der bare fylder i maven, fx GuarGum. Sig det ikke til nogen hos DDV,
> men det hjælper fint.

Derudover så kan de ting som virker for dig, ikke virke for en anden.

Vil du give råd til en DDVer, så giv råd indenfor programmet.
Særlig overfor et nyt medlem, som er tilstrækkelig fyldt med
informationer i forvejen.

Der er ufattelige mængder af muligheder indenfor programmet, så rådgiv i
dem Og ikke i de der mere eller mindre lødige krumspring.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Marianne

Dato : 21-05-03 22:48

> [...]
>
> Der er ufattelige mængder af muligheder indenfor programmet, så rådgiv i
> dem Og ikke i de der mere eller mindre lødige krumspring.

Hej Carsten

Jeg er ikke enig med dig. DDV er en god kur, men den er altså ikke skabt af
Frelseren og dermed "hellig", og fungerer noget i den ikke for een, så må
man prøve fornuftige alternativer. At spise mere frugt eller supplere kosten
med fyld, er ganske lødigt.

Når KNM skriver i et offentligt forum, som ikke er helliget DDV, så må man
efter min mening acceptere, at der kan komme alternative råd.

Ellers kunne man jo nøjes med at spørge DDV. De har, så vidt jeg ved, et
udmærket debatforum.

mvh
Marianne

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-05-03 08:08

Marianne wrote:

> [...]
> man prøve fornuftige alternativer. At spise mere frugt eller supplere kosten

Ikke jf. programmet.

Jeg er udemærket klar over, at der findes mange andre måder at slanke
sig på end DDV.

Men når spørgeren nu spørger efter muligheder indenfor programmet, så er
det jo ikke ligefrem smart at give råd, der ligger udenfor.

> Når KNM skriver i et offentligt forum, som ikke er helliget DDV, så må man
> efter min mening acceptere, at der kan komme alternative råd.

Ork ja, ligesom dem der kommer med alternative råd må acceptere, at der
bliver opponereret imod det alternative råd.

> Ellers kunne man jo nøjes med at spørge DDV. De har, så vidt jeg ved, et
> udmærket debatforum.

De har et skod debatforum.

Fra : Bente B. Riis

Dato : 23-05-03 20:39

Carsten Riis wrote:

> De har et skod debatforum.

Det kommer an på hvad du mener med skod-debatforum. Formen er nemlig ret
dårlig og uoverskuelig - men det positive ved den er, at der er en del
mennesker derinde som kender planen rigtig godt og er i stand til at
rådgive (det er dog ikke konsulenter). - Og de forstår at rådgive
kritisk ift ddv hvilket jeg synes er fint.
Når det er sagt skal det tilføjes, at jeg vil give dig ret i at det er
bedst at rådgive indenfor programmet - i hvert fald til at starte med.
KNM er lige startet hos ddv - og det ER nemmere at forholde sig kritisk
til programmet når man har fulgt det slavisk i et stykke tid. - starter
man for tidligt på at hoppe ved siden af, har man sværere ved at hoppe
ved siden af "de rigtige steder".

Mvh
Bente
--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-03 21:32

"Bente B. Riis" wrote:

> [...]
> rådgive (det er dog ikke konsulenter). - Og de forstår at rådgive
> kritisk ift ddv hvilket jeg synes er fint.

Ja ok, det er manglende trådning og andre fordele fra nyhedsgrupperne
som jeg savner.

Det svært at følge en debat, hvis den strækker sig over flere dage og
man fx ikke lige har tid til at følge den hele tiden.

Rådene og folkene derinde er helt ok.
Beklager, hvis det lød anderledes.

Fra : Mai Espersen

Dato : 22-05-03 12:38

> [...]
tage
> noget, der bare fylder i maven, fx GuarGum. Sig det ikke til nogen hos

Hejsa...
Jeg tror det meget individuelt om eller hvad man kan tåle at spise ekstra...
Jeg kan f.eks godt drikke mere light soavand end den halve liter man må
få... men det er ikke sikkert andre kan det... Det er værd at forsøge men
man må være forberedt på at spiser man mere eller andet end det kuren
foreskriver kan det have inddflydelse på kuren.

Hvad er Guar Gum egentlig?

mvh Maise

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-05-03 09:11

KNM wrote:

> [...]
> hjem og begynde kuren idag...Men jeg kan ikke blive mæt, gør jeg noget

Hvad bestod din mad af tidligere?

Tænk lige på at du på DDV i løbet af en dag kan spise (kun et eksempel):

125 gram Græsk Yoghurt (10% fedt) og 2½ dl skummetmælk
70 gram mager ost (herunder: fromage frais)
4-5 frugter (en frugt vejer alt efter type mellem 40-150 gram)
op til 240-290 gram kød, fisk ELLER fjerkræ.
600-1000 gram grønsager
60 gram brød
15-30 gram plantefedt
2 liter vand

Hvis man regner med vand med som madvarer, så er det over 3½ kilo mad
pr. dag.
Derudover er der en masse ubegrænsede madvarer (side 11 i "den blå
bibel") fx grønne salater (iceberg, rucola og hvad de ellers hedder);
asparges, radiser, agurk

> Jeg går rundt og er konstant sulten, og da min ryggrad ikke er så
> god, kan jeg nemt falde i, har ikke gjort det endnu.

Så er din ryggrad bedre end du selv går og tror.

> Her er havd jeg har fået idag.
>
> Morgen:
> 1 æg, 30 gram brød 1 appelsin og vand, men da jeg fortsat var ekstrem sulten
> tog jeg også et æble

....Kun en frugt til morgenmad, selvom det er fristende at tage to.

Tilgengæld kan du jo fx bruge 200 gram ylette (½ dagsration
mælkeprodukt, side 13 i den blå) og snitte appelsinen ned i den. Så har
du lavet din egen "appelsinyoghurt".

Istedet for ægget kan du bruge 70 gram fromagefrais. Så får du en
"yoghurtportion" på 270 gram plus frugten. Mon ikke at det rigelig?

> Frokost:
> 300 g friske grøntsager (gulerødder, blomkål og cherry tomater) 80 gram tun,
> 30 gram brød og ½ liter vand.

Du må gerne få mere end 300 gram grønsager.

Du må faktisk spise op til 1000 gram pr. dag. Det skulle give nok for
de fleste.

Husk at veje hver grønsag fx 135 gram gulerødder, 144 gram blomkål og 21
gram cherry tomat. Lyder lidt besværlig, men det hjælper dig senere,
hvis du en dag aftaler med konsulenten, at du skal tage din "dagbog"
med. Så kan han/hun bedre se, hvad du spiser i hvilke mængder.

Det bliver anbefalet (i hvert fald her på Amager) at man ikke bør spise
alle sine grønsager i gulerødder. Noget med det glykemiske indhold er så
højt at man egentlig burde have gulerødderne i begrænsede grønsager.

> Jeg er ikke meget for at spise alt mit frugt allerede nu, da jeg er bange
> for at jeg bliver mere sulten i aften efter aftens maden. Så er det jo
> dejligt at have 2 stykker tilbage.

Tja, efter aftensmaden har vi brugt 150 gram frosne jordbær og 125 gram
græsk yoghurt + vanilie-essens (evt. vanilliekorn) + lidt flydende sød.

Det giver en "isdessert" på 275 gram. Det er en kæmpeportion.

> Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, og måske ideer til
> hvordan jeg strikker det sammen så jeg kan føle mig mæt.

hermed givet

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-05-03 09:20

Carsten Riis wrote:

> [...]
> 4-5 frugter (en frugt vejer alt efter type mellem 40-150 gram)
> op til 240-290 gram kød, fisk ELLER fjerkræ.

sorry, der er kun 4 frugter for kvinder. Den femte frugt er for mænd.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-05-03 15:41

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Tja, efter aftensmaden har vi brugt 150 gram frosne jordbær og 125 gram
> græsk yoghurt + vanilie-essens (evt. vanilliekorn) + lidt flydende sød.

og den smager bare guf....

--
Niels