Cigaretpriser i Spanien?
Fra : Cox

Dato : 20-05-03 12:09

Er der nogen der ved hvor meget en pakke cigaretter (Marlboro, Camel ell.
lign.) ca. koster i Spanien? Grunden til at jeg spørger er at jeg for et
par år siden fik noget af en overraskelse på en tur til England, da jeg
fandt ud af at en pakke kostede ca. 50,-. Så det ville være rart at vide om
priserne i Spanien er lavere end i DK, eller om det evt. kan betale sig at
proviantere hjemmefra eller ved den dansk-tyske grænse?

På forhånd tak.

TC

Fra : Mark Beaumont

Dato : 20-05-03 12:32

Cox wrote:
> Er der nogen der ved hvor meget en pakke cigaretter (Marlboro,
> Camel ell. lign.) ca. koster i Spanien?

1 pakke er ca. 10-15 kr. billigere end i Danmark

> Grunden til at jeg spørger er at jeg for et par år siden fik
> noget af en overraskelse på en tur til England, da jeg fandt
> ud af at en pakke kostede ca. 50,-.

Ja, Storbritannien har de højeste tobaksafgifter i EU.

Man bør have cigaretter med hjemme fra, hvis man rejser
til f.eks. Norge, Irland eller Storbritannien.

> Så det ville være rart at vide om priserne i Spanien er lavere end i DK,
> eller om det evt. kan betale sig at proviantere hjemmefra eller ved
> den dansk-tyske grænse?

Køb dem i Spanien.

Vh Mark

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-05-03 13:33

"Mark Beaumont" <brug_ikke@email.invalid> skrev i en meddelelse

> 1 pakke er ca. 10-15 kr. billigere end i Danmark

Bemærk at de på Grand Canaria eller måske endda alle de kanariske øer (det
kan jeg ikke lige huske) har meget billige cigaretter. Det er vist noget med
nogle meget lave toldsatser.

--
Jacob

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 20-05-03 20:24

> Ja, Storbritannien har de højeste tobaksafgifter i EU.
>
> Man bør have cigaretter med hjemme fra, hvis man rejser
> til f.eks. Norge, Irland eller Storbritannien.

Ikke-rygere kan dog ignorere dette råd.

Hilsen Peter

Fra : Kim Roat

Dato : 20-05-03 15:49

Priser i Spanien: En pakke cigaretter kostede i juli sidste år mellem 2,10
og 2,60 euros alt afhængig af mærke - dvs. op til dobbelt så billigt som
herhjemme.

Og ja - jeg blev også meget overrasket over priserne i London!

- Kim