Billeder af råvildt på nettet ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-03 10:35

Hej NG.

Hvor kan jeg finde
Billeder af råvildt på nettet ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.
C gives you enough rope to hang yourself. C++ also gives you the tree object
to tie it to.
With C you can shoot yourself in the leg. With C++ you can reuse the bullet.

Fra : Jan

Dato : 20-05-03 11:23

Hej

Der et enkelt foto på galleriet på www.hjortebanen.dk

Hej fra jan

Fra : J S L

Dato : 20-05-03 12:18

Hej C!

Til hvad??

Jaime

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-03 12:22

"J S L" <jaime.lauritsen@privat.dk> wrote in message
> Hej C!
>
> Til hvad??

Hej Jamie.

Jeg vil selv ud for at fotografere nogle med zoomlinse, og jeg vil lige se
hvor godt man kan gøre det + se hvilke omgivelser jeg skal lede efter.

Fra : J S L

Dato : 20-05-03 12:29

Hej C!

Hvis du sådan lige står med en linse til små 20.000 kr. kan du godt få samme
resultat, som du f.eks. ser i Jæger. Ellers kommer du aldrig så tæt på. Meen
mindre kan da også gøre det. :C). Jeg har et par billeder liggende på min
hjemmeside. www.sitecenter.dk/jaimesite Men de er nu ikke noget særligt.

Hvilken linse har du? Jeg bruger en 300mm telelinse.

Mvh Jaime

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-03 12:38

> Hej C!

Hej Jaime.

> [...]
Meen
> mindre kan da også gøre det. :C). Jeg har et par billeder liggende på min

Kan man komme så tæt på så at dyret måske fylder det halve i billedet ?

> Hvilken linse har du? Jeg bruger en 300mm telelinse.

Jeg ved det ikke lige nu, det er min fars kamera, jeg har ikke lånt
zoomlinsen før.

Fra : J S L

Dato : 20-05-03 12:41

Hej C!

Jaa, det burde da være muligt. :C)

Hvordan går det med den lille/store baby?? :C)

Jaime

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-03 12:46

> Hej C!
>
> Jaa, det burde da være muligt. :C)
>
> Hvordan går det med den lille/store baby?? :C)

Det går godt, hun er 1.1 år (1 år 1 mdr). Hun gik rigtigt første gang i går
aftes.
Desværre er hun lidt besværlig at få til at sove hvis hun ikke er helt træt
nok, så vil hun op og stå i sengen. Hun sover heldigvis natten igennem altid
når hun sover (ved 21.00 tiden cirka.)

Spændende om Gitte kan få hende til at sove i aften (det er normalt mit lod)
da Trille og jeg skal til hundetræning i Bjerregrav Mose.

Fra : John Reinau

Dato : 20-05-03 13:06

Så er du alligevel vågen når solen står op

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-03 13:12

"John Reinau" <jhr@danhunters.dk> wrote in message
> Så er du alligevel vågen når solen står op

Knap nok, hun kan godt sove til 7.00

Fra : wisent

Dato : 20-05-03 14:16

re:

hummmm
Mindre kan nu også gøre det men rigtigt en 300mm er nok det mindste der er
allrund til fotos af dyr i naturen .
Ok en god zoom fx 80-200 i ordenlig lysstyrke som fx F2,8 er faktisk rigtig
god .
Brug bilen som fotoskjul hvis det er lovligt muligt.Spørg
skovejeren/jordbesideren FØR du ruller ud.
God tolmod er en god væbner.
Husk også at problemet er ikke at du ikke har lys nok men at holde kamera
og motiv stille .
Mange rigtig gode fotos er lavet med exponeringer på 1/8 del sek dog med
støtte for kameraet.
Dyr der færdes hvor mange mennesker kommer, er sommetider "lidt" nemmere at
have med at gøre.
Pas på vinden.
Sæt dig og vent hvor du ved råvildet kommer og bliv der, til en situation
opstår.
Indstil dit kamera til en brugbar exponering FØR dyret er der og forvent
at du kun får et skud , før løbet er kørt, især hvis dyret/dyrene er så tæt
på at du kan bruge en 200 mm som jo faktisk har samme forstørelses grad som
en 4x sigtekikkert.
hunt safe
wisent
http://home13.inet.tele.dk/kirk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-03 07:06

"wisent" <wisent@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
rigtig
> god .
> Brug bilen som fotoskjul hvis det er lovligt muligt.

Hvad med stativ inde i tykningen lige ved kanten ?
> Spørg
> skovejeren/jordbesideren FØR du ruller ud.

Jeg kender ham.

> God tolmod er en god væbner.
> Husk også at problemet er ikke at du ikke har lys nok men at holde kamera
> og motiv stille .

Stativ, evt et enkelt "kosteskaft" er jeg blevet rådet til.

> [...]
> støtte for kameraet.
> Dyr der færdes hvor mange mennesker kommer, er sommetider "lidt" nemmere

Modvind vel ?

> Sæt dig og vent hvor du ved råvildet kommer og bliv der, til en situation
> opstår.

Det har jeg også tænkt mig.

> [...]
tæt
> på at du kan bruge en 200 mm som jo faktisk har samme forstørelses grad

Mange tak for rådene.

Fra : wisent

Dato : 21-05-03 08:36

re : kosteskaft ???

hummm - brugbart - men jeg vil nok hellere se mig om efter et godt
ETbensstativ som kan monteres på kameraet.Du kan nemlig ikke både betjene
kamera og samtiddig holde dette og "kosteskaftet" sammen til en fast enhed
, hvilket vil betyde at du har din obs på alt isenkrammet og ikke på
motiverne.
Glemte at sige : Bruger du bilen - så dæk sidevinduerne til med mørkt stof,
lav et hul til at fotografere igennem .
vildet ser nemlig også bevægelser inde i bilen så........
hunt safe
wisent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-03 09:24

> [...]
enhed
> , hvilket vil betyde at du har din obs på alt isenkrammet og ikke på

det var derfor jeg skrev "kosteskaft" og ikke kosteskaft.

jeg tror ikke jeg vil bruge bilen.

Fra : Odense

Dato : 20-05-03 14:31

> Hej NG.
>
> Hvor kan jeg finde
> Billeder af råvildt på nettet ?

Hej
Prøv evt.
http://www.netnatur.dk/
Gå ind under Netjagt, og videre til Bukkejagt. Der er mange fine billeder,
taget af Michael Sand.
Og bliv så ikke alt for skuffet hvis dine billeder ikke bliver lige
så gode

Per, Odense

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-03 07:10

"Odense" <xx@tdc.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.netnatur.dk/
> Gå ind under Netjagt, og videre til Bukkejagt. Der er mange fine billeder,

Det var sådan nogle jeg ledte efter.
Utroligt flotte billeder !!!

> Og bliv så ikke alt for skuffet hvis dine billeder ikke bliver lige
> så gode

Det forventer jeg heller ikke

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 20-05-03 15:19

On Tue, 20 May 2003 11:35:15 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hej NG.
>
>Hvor kan jeg finde
>Billeder af råvildt på nettet ?

Du kan søke etter rådyr på www.foto.no
Der er det lagt ut digitale bilder tatt av amatørfotografer og mer
profesjonelle fotografer, til almenn beskuelse og kommentering.
Kvaliteten på bildene er generelt sett MEGET høy, med en del
variasjon, selvsagt.

Lykke til.