OpenGL-drivere
Fra : Peter Hansen

Dato : 20-05-03 10:05

Harj folkens - jeg aner ikke så meget om det her med grafik osv men
alligevel.

Har lige skiftet mit Voodoo 3 (kørte super) ud med et Inno3D GeForce2 MX
100/200 som der så pænt står i Device Manageren.
Selfølgelig røg OpenGL-driverne da de jo vidst, så vidt jeg ved, er designet
til Voodoo-serien.
Det er lidt noget pis men jeg er da meget sikker på at de også findes til fx
mit GeForce-kort men hvor?

Hilsen fra Peter

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-05-03 10:48

"Peter Hansen" <wont@tell.you> wrote in

> [...]
> designet til Voodoo-serien.
> Det er lidt noget pis men jeg er da meget sikker på at de også findes

Du skal bare installere driveren på nvidia.com. Der er både OpenGL og
DirectX drivere i den ene driver. Der vises dog ikke det OpenGL logo du
sikkert så med Voodoo kortet, men den bruger nu alligevel OpenGL (Eller
DirectX) alt efter hvad du har valgt i spillet.

Flemming

Fra : Peter Hansen

Dato : 20-05-03 10:56

[CUT]
> [...]
> sikkert så med Voodoo kortet, men den bruger nu alligevel OpenGL (Eller
> DirectX) alt efter hvad du har valgt i spillet.

Det lyder underligt for det er lige det jeg har gjort - okei for et stykke
tid siden men alligevel.
Når jeg køre Video Testen i Diablo II har jeg følgende to muligheder:

DirectDraw (2D): Inno3D GeForce2 MX 100/200 eller
Direct 3D: Inno3D Geforce2 MX 100/200

og ingen OpenGL som i gamle dage =)

Hilsen fra Peter - det btw undre sig over hvad Glide egentlig er for en
størrelse

Fra : Peter Pan

Dato : 20-05-03 16:07

"Peter Hansen" <wont@tell.you> wrote in message
> Når jeg køre Video Testen i Diablo II har jeg følgende to muligheder:
>
> DirectDraw (2D): Inno3D GeForce2 MX 100/200 eller
> Direct 3D: Inno3D Geforce2 MX 100/200
>
> og ingen OpenGL som i gamle dage =)

Diablo 2 kan slet ikke køre med OpenGL.

Det den har vist var Glide, som er en standard som kun Voodoo kort
understøttede. Den standard er død idag, så bekymre dig ikke for meget over
det.

Iøvrigt en dum "opgradering" da det nye kort jo knap nok er hurtigere end
det gamle.

Mvh
Anders

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-05-03 12:16

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:badgab$952$1@sunsite.dk...
> [...]
> det.
>
> Iøvrigt en dum "opgradering" da det nye kort jo knap nok er hurtigere end

:D jalla jalla

fik grafikkortet af en ven så jeg ville lige prøve det - ikke at det
nødvendigvis er bedre - har altid strøget OpenGL og Glide over en kam btw.

Mit Voodoo 3 er vidst så hut jeg visker kun 16 MB mens det her skulle være
et 64 men det er muligt jeg ta'r fejl.
Overvejer at stoppe mig gamle Voodoo-kort i igen da jeg meget bedre kan li'
grafikken på mit gamle kort =)

Men tak for det anyway

Hilsen fra Peter