Stramme huden op
Fra : Kim Nielsen

Dato : 20-05-03 06:18

Hej

Jeg har været gennem et større vægttab, men desværre synes jeg at min
hud føles meget slap. Findes der nogle øvelser der kan rette op på
dette? Eller hvad med nogle hudprodukter?

Hilsen
Kim

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 20-05-03 06:59

"Kim Nielsen" <gorth_crap@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har været gennem et større vægttab, men desværre synes jeg at min
> hud føles meget slap. Findes der nogle øvelser der kan rette op på
> dette? Eller hvad med nogle hudprodukter?

Læs lidt baglæns i gruppen eller søg på google, der har været skrevet meget
om lige netop dette emne i den seneste tid.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Kim Nielsen

Dato : 20-05-03 19:43

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message news:<xujya.71398$y3.5094896@news010.worldonline.dk>...

> Læs lidt baglæns i gruppen eller søg på google, der har været skrevet meget
> om lige netop dette emne i den seneste tid.
>
> - Mikkel

Yeps, det har jeg forsøgt, men jeg synes ikke at folk er kommet en
endelig konklusion på debatten. Nogle forslår lever som et godt
middel, men hver eneste gang det bliver nævnt, er der også nogle
kritiske røster, der mener noget andet. Det er lidt svært at hitte ud
af det her ;)

Ud fra "Den lille levnedsmiddeltabel" fra Levnedmiddelsstyrelsen
indeholder lever et stort indhold af A-vitamin. Er det det jeg skal gå
efter?

Hilsen
Kim

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-05-03 20:26

"Kim Nielsen" <gorth_crap@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ud fra "Den lille levnedsmiddeltabel" fra Levnedmiddelsstyrelsen
> indeholder lever et stort indhold af A-vitamin. Er det det jeg skal gå
> efter?

Jeg læste fornylig en læges dom over diverse cremer med A-vitamin.
Skønhedsindustrien vil jo gerne have os til at tro, at vi kan forblive
glatte og rynkefri ved at bruge deres produkter. Dommen var, at HVIS cremer
med A-vitamin skal have nogen effekt på huden, så skal A-vitaminindholdet
være meget stort. Så stort, at cremen kun fås på recept.

Dermed vil jeg fortælle dig flere ting *S*

A) Det er rigtigt, at A-vitamin har betydning for huden
B) Der skal meget til, før det har effekt

Derudover gælder i øvrigt, at A-vitamin også fås fra andet end lever. Så det
BEHØVER ikke være lever.

Lever er den ene ting, jeg ikke kan lide, så jeg har aldrig spist det.
Mit maveskind har det ganske fint. Endda på trods af, at jeg har født og
tillige har vejet 30 kilo mere end i dag.

Om det har hjulpet noget, at jeg jævnligt i mange år har skrubbet mig med en
hamphandske og jævnligt har smurt mig med helt almindelig god og billig
bodylotion fra Matas eller Nivea, ved jeg ikke.....

Mvh. Lisbeth

Fra : David T. Metz

Dato : 28-05-03 16:27

Lisbeth Jacobsen kalligraferede, i
> "Kim Nielsen" <gorth_crap@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg læste fornylig en læges dom over diverse cremer med A-vitamin.

Der er ingen sammenlignelighed mellem at påføre huden a-vitamin vha. creme
og så at indtage a-vitamin.

> A-vitaminindholdet være meget stort. Så stort, at cremen kun fås på
> recept.

Mon ikke det er fordi der er tale om forskellige ting? Det man kan få på
recept er a-vitaminsyrecreme - ikke creme med a-vitamin. A-vitaminsyre
virker mod bl.a. rynker og bumser.

> Dermed vil jeg fortælle dig flere ting *S*
>
> A) Det er rigtigt, at A-vitamin har betydning for huden
> B) Der skal meget til, før det har effekt

Det er ret farligt at skrive sådan, da overdreven a-vitaminindtagelse kan
føre til mange farlige tilstande, fx. nyresvigt og død.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-05-03 20:01

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ret farligt at skrive sådan, da overdreven a-vitaminindtagelse kan
> føre til mange farlige tilstande, fx. nyresvigt og død.

Det handlede om creme! Det spiser/indtager forhåbentlig ingen *S*

Men ellers har du ret, det er farligt at indtage for store doser vitaminer -
og det gælder ikke kun A-vitamin.

Mvh. Lisbeth

Fra : David T. Metz

Dato : 29-05-03 10:29

Lisbeth Jacobsen skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det handlede om creme! Det spiser/indtager forhåbentlig ingen *S*

Du svarede på en diskussion om at indtage a-vitamin, ikke smøre det på.
Derfor kunne ovst. misforstås derhen at man bare kan spise en amsse
a-vitamin.

> Men ellers har du ret, det er farligt at indtage for store doser
> vitaminer - og det gælder ikke kun A-vitamin.

Og derudover har det altså ingen effekt at smøre a-vitamin på huden. Som
sagt er det noget andet med a-vitaminsyre.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-05-03 19:55

> Og derudover har det altså ingen effekt at smøre a-vitamin på
> huden. Som sagt er det noget andet med a-vitaminsyre.

Du kan få creme, der indeholder A-vitamin og creme, der indeholder
A-vitaminsyre. Hvilken forskel der er på at bruge de to typer ved jeg ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : nusle

Dato : 05-06-03 17:27

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvilken forskel der er på at bruge de to typer ved jeg ikke.

Det ville klæde dig engang imellem at afholde dig fra at skulle
kommentere stort set _alting_, da du oftest ikke bidrager med
hverken faktuel viden, gode råd (vedr. gruppens overordnede
emne) eller positivitet.

mange hilsner
nusle

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-06-03 18:33

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville klæde dig engang imellem at afholde dig fra at skulle
> kommentere stort set _alting_,

Jeg deltager flittigt, men kommenterer ikke stort set alting her i gruppen.

> da du oftest ikke bidrager med hverken faktuel viden, gode råd
> (vedr. gruppens overordnede emne) eller positivitet.

Når jeg bidrager, er det faktisk ofte med konkrete oplysninger.
Men det sker også, at jeg deltager med meninger mere end faktuel viden.

Gode råd? Hmm... det er vel individuelt, hvornår et råd er godt? Men i hver
fald vil jeg mene, at jeg sjældent kommer med råd, der ligefrem er dårlige
eller skadelige.

Og så den med positivitet.... hmmm! At DU måske opfatter mine indlæg
negativt betyder jo ikke nødvendigvis, at JEG ikke har en positiv hensigt.

Mvh. Lisbeth

..

Fra : nusle

Dato : 05-06-03 21:15

> Jeg deltager flittigt, men kommenterer ikke stort set alting her i
gruppen.

Deri er vi så uenige.

> Når jeg bidrager, er det faktisk ofte med konkrete oplysninger.

Deri er vi så uenige.

> Men det sker også, at jeg deltager med meninger mere end faktuel viden.

Det er jeg helt enig i - og ofte er din mening negativ ift.
hvad andre skriver, og har karakter af irettesættende
formaninger, hvilket virker yderst irriterende efter ganske
kort tid.

> Gode råd? Hmm... det er vel individuelt, hvornår et råd er godt? Men i
hver
> fald vil jeg mene, at jeg sjældent kommer med råd, der ligefrem er dårlige
> eller skadelige.

Det har jeg så heller ikke påstået.

> Og så den med positivitet.... hmmm! At DU måske opfatter mine indlæg
> negativt betyder jo ikke nødvendigvis, at JEG ikke har en positiv hensigt.

Hvis et menneske påpeger dette, kan jeg forstå, at du
ikke tager det til overvejelse. Hvis to mennesker påpeger
dette, kan jeg forstå du mener de kan tage fejl. Hvis mange
mennesker påpeger det samme, kan det ske at det ikke
er deres opfattelse der er skæv, men derimod din måde
at formidle dig på der kunne forbedres.

Never mind - der er ingen grund til at spilde de som læser
gruppens tid, hvorfor jeg satte opfølgning til anden gruppe,
hvilket du ikke er interesseret i at følge. Det taget til efter-
retning, vil jeg holde her.

mange hilsner
nusle