Holler i Norge og Danmark
Fra : Eiliv Sørhus

Dato : 18-05-03 19:50

Jeg vil bare informere dere om at jeg, en nordmann i tjue-åra , så
forsker på Holler slekt. Vet sjøl at min eldste Holler kom fra Danmark.
Sida jul har jeg hatt en slektsside med alt jeg funnet tilknyttet det
navnet i Norge. Nå har jeg og søkt meg gjennom noen folketellinger i
Danmark, og lagt det ut på sidene også. Jeg vet ikke om det dreier seg
om en eller flere slekter, men hvis noen skulle ha noe med Holler navnet
å gjøre, så er jeg interessert i alt jeg kan få tak i.

mvh
Eiliv Sørhus

Holler på nett: http://home.no.net/seiliv/Holler

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 18-05-03 21:31

men hvis noen skulle ha noe med Holler navnet
> å gjøre, så er jeg interessert i alt jeg kan få tak i.
>
> mvh
> Eiliv Sørhus
'''''''''''''
I følge DANPA http://www.danpa.dda.dk/index.asp :
"Holler, Rosalie, 1831-93, gift med premierløjtnant Hans Høxbro Langhorn
1822-75"

Hilsen
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 18-05-03 22:37

Rosalie Johanne Louise Christine Holler født 17.07.1831
gift med Hans Høxbroe Langhorn født 19.06.1822 i
Herredskirke, Lollands Nørre, Maribo, ( 575 ) - V. Karleby Præstegård

Sinceramente / Bien à vous / Seu sincerely

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 14.05.2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 19-05-03 07:56

On Sun, 18 May 2003 23:37:24 +0200, "Tom Stryhn Sr." <stryhn@email.dk>
wrote:

>Rosalie Johanne Louise Christine Holler født 17.07.1831
>gift med Hans Høxbroe Langhorn født 19.06.1822 i
>Herredskirke, Lollands Nørre, Maribo, ( 575 ) - V. Karleby Præstegård

og hendes forældre hedder Johannes Frederik Holler og Lætitia
Hennings.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Krabsen

Dato : 19-05-03 08:55

En anelse perifert, men når vi nu snakker Norge:

En af indehaverne af Hanstholm Fisk og Skaldyr (det er da i det hjørne af
Danmark..) er Klaus Holler..

mvh

Krabsen

Fra : kehlet-nielsen

Dato : 19-05-03 10:34

Der var -og er stadig- en Holler-familie i Kolding i Danmark. Denne gren
stammer fra Thy i Nordvestjylland.
Men jeg ved ikke om det er den gren af slægten.
mvh

Fra : Eiliv Sørhus

Dato : 20-05-03 14:46

> Der var -og er stadig- en Holler-familie i Kolding i Danmark. Denne gren
> stammer fra Thy i Nordvestjylland.
> Men jeg ved ikke om det er den gren af slægten.

Vel, da kan jeg trygt si at det vet ikke jeg heller. Men i søken etter
egen slekt er som tidligere nevnt alt av interesse. Så skulle du eller
noen andre ha noe å bidra med så er jeg takknemelig, også om
Hollerpersonene skulle være fra Kolding eller Thy.

mvh
Eiliv Sørhus

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-05-03 16:06

I følge http://www.dst.dk/navne (Danmarks Statitik, "hvor mange hedder ?")
er der i dag 134 personer med navnet Holler, en tilbagegang på 2 i forhold
til året før.
Prøv det selv
Flemming.

Fra : Claus Bech

Dato : 20-05-03 20:46

En søken på http://www.krak.dk/ gir en liste (med adresse og telefonnr.) på
217 personer (eller vel egentlig telefoner!), hvor ejer-navnet inneholder
'Holler' i Danmark.

Claus Bech, Trondheim