Hvordan sælger jeg på internettet?
Fra : Michael Hoelgaard

Dato : 26-03-01 23:20

Hejsa

Jeg har fået en god idé til et produkt som jeg gerne vil sælge på
Internettet, bare for at se om det har nogen interesse.
Jeg vil gerne have ret til navnet og have en hjemmeside hvor man kan sende
mig en mail hvis man vil købe produktet. Jeg skal ikke starte ud med et
fantastisk betalingssystem.

Jeg har kigget lidt i denne nyhedsgruppe og fundet frem til følgende. Kan I
hjælpe mig påvej.

For at sælge mit produkt skal jeg:

1. Registrere mit domæne på http://www.dkhostmaster.dk
Jeg kan se at det koster 40 kr. ekskl. moms for et år, og et par 100 i
oprettelse.
2. Så skal jeg lave en hjemmeside i fx frontpage med billede af produktet
3. Finde på et navn fx www.xxxxxxxxxx.dk men hvordan får jeg så det til at
stå uden fx www.get2net.dk.hjemmeside.
4. Så skal jeg have uploaded min hjemmeside til min Internet udbyder(men må
jeg så godt sælge mit produkt?), eller skal jeg betale ekstra hvis det er
erhvervjmæssigt?

Er dette den rigtige rækkefølge og hvad koster det når man gerne vil sælge
et produkt?
Hvad er forskellen på et domæne eller active web?
Hvis man bare viser et billede af sit produkt og skriver en pris er det så
en erhvervsmæssig hjemmeside?
Hvor meget kommer det hele til at koste?

På forhånd mange tak for hjælpen, jeg håber ikke at mine spørgsmål lyder for
dumme.

MH

Fra : Gerner

Dato : 27-03-01 14:56

On Tue, 27 Mar 2001 00:20:05 +0200, "Michael Hoelgaard"
<m.hoelgaard@get2net.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har fået en god idé til et produkt som jeg gerne vil sælge på
>Internettet,

Du vil nok få bedre svar i penge gruppen eller grupperne for
erhvervsdrivende.
Der er debatgrupper for disse ting.

Da du ikke er ISP, så passer spørgsmålene dårligt her.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-03-01 23:32

In article <0q61ctght0netq8uuhnb2a45jn0vqif80j@4ax.com>,
Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

> Da du ikke er ISP, så passer spørgsmålene dårligt her.

Så det er kun ISP'ere der må stille spørgsmål her?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Ghashûl

Dato : 29-03-01 14:42

On Wed, 28 Mar 2001 00:31:36 +0200, Martin Edlich
<newsspam2@mail.edlich.dk> wrote:

>Så det er kun ISP'ere der må stille spørgsmål her?

Ja! Alle andre kan vente at modtage en bøde for at være her, da det er
strengt ulovligt!

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : x-helper

Dato : 27-03-01 19:48

Du skal være opmærksom på, at når du udbyder et produkt til salg på
internettet er du underlagt en række love. Disse er typisk:

Købeloven
Aftaleloven
Lov om prismærkning
Markedsføringsloven
.... og måske vigtigst ...
Lov om forbrugeraftaler (dørsalgsloven)

Som følge af specielt sidstenævnte lov er der en række informationer du skal
give på din hjemmeside. Typisk drejer det sig om de 14 dages returret,
fortrydelsesret, reklamationsret, kontaktinformation osv. Du kan læse
nærmere på bla. forbrugerstyrelsens hjemmeside www.fs.dk´, samt et væld af
andre steder på nettet.

Mvh.
Janus Andersen, bach.jur.