velkomstdrinks
Fra : gap

Dato : 19-05-03 14:50

Hej

Da jeg skal holde fest for min datter på lørdag( 18 år) savner jeg ideer til
velkomstdrink. Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle gode ideer?

Med venlig hilsen

Grethe

Fra : Ib

Dato : 19-05-03 15:09

Den er godt nok traditionel, men min favorit er "kir" (og så er den rigtig
nem)

Et glas med Champagne eller Cava, en isterning, samt et stænk af Rose's
Cassis ( http://www.shake-it.dk/roses/ )

Fra : Padmé Amidala

Dato : 19-05-03 15:40

Hvad med en blanding af Rynkeby Hyldeblomst-Ice tea, dansk vand og champagne
eller hvidvin afhængig af hvor meget du vil spendere på det.
Og så kan du tilsætte en masse frisk frugt: stjernefrugter i skiver, ananas
i tern, små hele vindruer uden sten etc... og masser af is..

God fornøjelse
VH
Padmé Amidala

Fra : Martin Seebach

Dato : 19-05-03 16:24

gap wrote:
> Hej
>
> Da jeg skal holde fest for min datter på lørdag( 18 år) savner jeg ideer til
> velkomstdrink. Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle gode ideer?

Alt efter hvad hende og gæsterne 'er til', kunne man overveje noget så
uortodokst som et glas kølig champagne/cava.

I iveren for at gøre det så festligt og farverigt som overhovedet
muligt, bliver nogen af klassikerene ofte forbigået.

I et alm. champagneglas, er det en smuk drink, i alt sin enkelthed, og
hvis man f.eks. køber Gran Baron fra Super Brugsen til 45-50 kr flasken,
er den aldeles velsmagende, også.

/ Martin

Fra : Stefan Garvig

Dato : 19-05-03 17:36

> [...]
>
> I et alm. champagneglas, er det en smuk drink, i alt sin enkelthed, og
> hvis man f.eks. køber Gran Baron fra Super Brugsen til 45-50 kr flasken,

Almindelig champagne, gerne en ordinær CAVA, er himmelsk afkølet på en lun
sommer dag. Prøv at servere jordbær til, som evt. har fået "snusen" dyppet i
mørk, smeltet chokolade.
Hvis gæsterne er tørstige efter vand (alkoholfrie drikke for at slukke
tørsten), så lad der stå et par almindelige 1½ liters danskvand klar,
afkølet.
Isterninger ad libitum.
Så kan det ikke gå galt.

Held og lykke med arrangementet.

Venligst

Stefan Garvig
Rødovre
--
**********
For direct reply only:

Fra : stinne-rune

Dato : 19-05-03 22:34

Hej

Jeg vil foreslå en moscato d'asti - det er en italiensk sprudlende vin, lidt
hen ad champagne, men med en mere frisk, sød smag synes jeg.

god fornøjelse
Stinne

---

Fra : Kisser

Dato : 21-05-03 08:52

Sidst jeg holdt fødselsdag lavede jeg velkomstdrink af Cuba Strawberry og
Sprite sodavand serveret i champagneglas med et frosset jordbær, det er
rigtig godt.
Hilsen Kirsten
"stinne-rune" <stinne-rune@slet-det-her-mail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec94e14$0$76097$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-05-03 09:13

"Kisser" <kisser1@stofanet.dk> wrote in message
> Sidst jeg holdt fødselsdag lavede jeg velkomstdrink af Cuba Strawberry og
> Sprite sodavand serveret i champagneglas med et frosset jordbær, det er
> rigtig godt.

Hvordan var blandingsforholdet?

VH
Padmé Amidala