/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Stemning for dk.teknik.telefoni.mobil.unlo~
Fra : Morten B


Dato : 26-03-01 23:19

Jeg synes efterhånden at dk.teknik.telefoni.mobil er ved at blive
fuldstændig oversvømmet med indslag omkring unlock af mobiltelefoner hvilket
jeg synes virker meget forstyrrende for de øvrige indlæg i gruppen. Er jeg
den eneste der har det sådan, og er der evt. nogle der vil være med til at
lave fundsats til en OTD?

/Morten



 
 
Lasse Hedegaard (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 26-03-01 23:24

Morten B skrev:

>Er jeg den eneste der har det sådan.

Mon ikke det er en bølge? Jeg ved det ikke, men jeg ville tro
wanna-save-tilbudet har en del af skylden...

>Og er der evt. nogle der vil være med til at
>lave fundsats til en OTD?

Idéen er måske god nok, men jeg ved ikke om den vil blive godkendt, og
jeg har ikke tid - men...

Go for it! Hvis man ikke er interessseret i unlocking, så er det
sikkert ret belastende med alle de indlæg.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Morten B (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten B


Dato : 26-03-01 23:41


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:m9gvbtkvv9fmith57kbmi3gt1bvhvj97o9@tnews.inet.tele.dk...
> Mon ikke det er en bølge? Jeg ved det ikke, men jeg ville tro
> wanna-save-tilbudet har en del af skylden...

Antallet af indlæg om unlocking er steget markant på det sidste men jeg
synes nu generalt at det har været stigende gennem flere måneder.

> Idéen er måske god nok, men jeg ved ikke om den vil blive godkendt, og
> jeg har ikke tid - men...

Præcis mit problem, jeg har ikke tid til at det hele alene.

> Go for it! Hvis man ikke er interessseret i unlocking, så er det
> sikkert ret belastende med alle de indlæg.

Det er ret belastende, og især også når det strider mod min opfattelse af
god moral. Telefonselskabet giver et tilskud til en ny telefon mod at man
bruger deres produkt i mindst 6 måneder og det synes jeg er ganske fair, men
det er jo egentlig uvedkommende for om der skal lavet et OTD. :)

/Morten



Carsten Riis (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 26-03-01 23:59

Morten B wrote:
>
> Jeg synes efterhånden at dk.teknik.telefoni.mobil er ved at blive
> fuldstændig oversvømmet med indslag omkring unlock af mobiltelefoner hvilket
> jeg synes virker meget forstyrrende for de øvrige indlæg i gruppen. Er jeg
> den eneste der har det sådan, og er der evt. nogle der vil være med til at
> lave fundsats til en OTD?
>
Jeg vil hellere foreslå, at gruppen bliver delt op efter mærker.

fx dk.teknik.telefoni.mobil.nokia eller d.t.t.m.ericsson

Bare en tanke.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Min forlovede og jeg søger en 2 værelses-lejlighed i Kbh.
Andel eller leje er ligegyldig.
Send en mail, hvis du selv har eller kender en, der kender en.

Morten B (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten B


Dato : 27-03-01 00:17


"Carsten Riis" <carstenr@groenjord.dk> wrote in message
news:3ABFC9B4.19168491@groenjord.dk...
> Jeg vil hellere foreslå, at gruppen bliver delt op efter mærker.
>
> fx dk.teknik.telefoni.mobil.nokia eller d.t.t.m.ericsson

Det vil jo ikke fjerne det kæmpe flow af unlock postings, men blot sprede
dem i 2 andre grupper til sikkert lige så stor irritation for læserne der.
I øvrigt tror jeg også at alle der læser dk.teknik.telefoni.mobil vil læse
begge evt. nye grupper, og i det tilfæld vil det blot bliver yderligere
uoverskueligt at sammenligne og diskuttere telefoner af forskellige mærker.
Flowet for diskussioner om de enkelte mærker mener jeg heller ikke er stort
nok til egne grupper, og det vil så næsten dræbe den tilbageværende gruppe
(d.t.t.mobil)

Jeg tror at at en dk.teknik.telefoni.mobil.unlock vil være med til igen at
gøre det muligt at have overblik over d.t.t.mobil.

Denne diskussion burde jo egentlig gemmes til efter en OTD, men det lader da
til at folk synes at der burde gøres noget....

/Morten



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 00:29

Morten B wrote:
>
> Det vil jo ikke fjerne det kæmpe flow af unlock postings,

Det er netop det den ville.

Alle spørgsmål vedrørende fx Nokia hører så under Nokia-gruppen.
Det er jo princippet efter, at findes der en specialgruppe (her:
d.t.t.m.nokia), så bliver det automatisk offtopic i hovedgruppen (her:
d.t.t.mobil)

Unlock-spørgsmål til andre mærker end Ericsson og Nokia syntes jeg er
overkommelig for hovedgruppen (dvs. denne gruppe). Mon ikke, at
hovedgruppen kan overleve et spørgsmål om unlock om en Alcatel eller
Siemens en gang imellem?


> men blot sprede
> dem i 2 andre grupper til sikkert lige så stor irritation for læserne der.

Så kan der snakkes om opdeling derfra.

Jeg tror, at så snart al nokia og ericsson trafikken er flyttet over i
undergrupperne, så bliver denne gruppe igen tåleligt for de andre
mærker.

> I øvrigt tror jeg også at alle der læser dk.teknik.telefoni.mobil vil læse
> begge evt. nye grupper, og i det tilfæld vil det blot bliver yderligere
> uoverskueligt at sammenligne og diskuttere telefoner af forskellige mærker.

Hvis det er for at samligne og diskutere mærkerne på tværs, så kan man
snildt bruge hovedgruppen.


Specialgrupperne skal jo netop bruges til spørgsmål vedrørende det
enkelte mærkes modeller.


> Flowet for diskussioner om de enkelte mærker mener jeg heller ikke er stort
> nok til egne grupper, og det vil så næsten dræbe den tilbageværende gruppe
> (d.t.t.mobil)
>
Tja, det var modargumentet også ved oprettelsen af word-gruppen.
Men som jeg ser det, så har begge grupper idag en herligt flow.
Word-folkene har fået deres egen gruppe og Latex, WP mv har også fået en
gruppe hvor de kan være i fred for word-snak.


Jeg vil mene (ganske uvidenskabelig og bare en fornemmelse), at ca.
halvdelen af trafikken er omkring Nokia og Ericcson. Den sidste halvdel
fordeler sig omkring abonnementer og andre mærker.
At abonnementer bør diskuteres under dk.forbruger eller få oprettet en
særlig gruppe til dem også kan vi kun være enige om.




> Denne diskussion burde jo egentlig gemmes til efter en OTD, men det lader da
> til at folk synes at der burde gøres noget....
>
Indtil OTDet er oppe og stå, så har jeg ikke noget imod, at det
diskuteres her på stedet.

Det har jo trods alt noget at gøre med gruppens fremtid.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Min forlovede og jeg søger en 2 værelses-lejlighed i Kbh.
Andel eller leje er ligegyldig.
Send en mail, hvis du selv har eller kender en, der kender en.

Morten B (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten B


Dato : 27-03-01 19:03


"Carsten Riis" <carstenr@groenjord.dk> wrote in message
news:3ABFD0B3.47732A7F@groenjord.dk...
> Alle spørgsmål vedrørende fx Nokia hører så under Nokia-gruppen.
> Det er jo princippet efter, at findes der en specialgruppe (her:
> d.t.t.m.nokia), så bliver det automatisk offtopic i hovedgruppen (her:
> d.t.t.mobil)

Hvis jeg så gerne vil læse om den nyeste Nokia der lige er kommet på
markedet så skal jeg jo over i d.t.t.m.nokia er der er unlock spørgsmålene
stadig.

> Jeg tror, at så snart al nokia og ericsson trafikken er flyttet over i
> undergrupperne, så bliver denne gruppe igen tåleligt for de andre
> mærker.

Jeg vil gerne have trafikken om mobiltelefoner samlet, men uden unlock
spørgsmål. Hvis du fjerner alle unlock spørgsmål så er gruppen overskuelig
igen.

/Morten



Martin Højriis Krist~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-03-01 00:21

"Carsten Riis" <carstenr@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:3ABFC9B4.19168491@groenjord.dk...
> Jeg vil hellere foreslå, at gruppen bliver delt op efter mærker.
> fx dk.teknik.telefoni.mobil.nokia eller d.t.t.m.ericsson

I betragtning af at det er en teknikgruppe synes jeg der bliver brugt alt
for meget båndbredde på debat om fx abonnementer mm.
Man skulle måske oprette nogle sidegrupper under dk.forbruger eller lign.
Opdeling i mærker synes jeg er en dårlig ide, men en unlock undergruppe er
en god ide.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 00:31

"Martin Højriis Kristensen" wrote:
>
> I betragtning af at det er en teknikgruppe synes jeg der bliver brugt alt
> for meget båndbredde på debat om fx abonnementer mm.'

Enig.

> Man skulle måske oprette nogle sidegrupper under dk.forbruger eller lign.

Jeg tror, at folk ikke vil opdage en undergruppe i dk.forbruger. jeg
tror, at der bliver nød til at være en undergruppe til denne gruppe som
omhandler abonnementer.

> Opdeling i mærker synes jeg er en dårlig ide, ....

Hvorfor?



--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Min forlovede og jeg søger en 2 værelses-lejlighed i Kbh.
Andel eller leje er ligegyldig.
Send en mail, hvis du selv har eller kender en, der kender en.

Martin Højriis Krist~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-03-01 08:26

"Carsten Riis" <carstenr@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:3ABFD127.3F233B9B@groenjord.dk...
> > Opdeling i mærker synes jeg er en dårlig ide, ....
> Hvorfor?

Fordi jeg også er interesseret i Nokia-teknik. Det er kun unlock og abo-ting
der forstyrrer IMHO

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 08:36

"Martin Højriis Kristensen" wrote:
>
> Fordi jeg også er interesseret i Nokia-teknik. Det er kun unlock og abo-ting
> der forstyrrer IMHO
>

Aha, du går altså efter egne præferencer men ikke ser på, hvad der er
bedst for /fællesskabet/ oder was?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Martin Højriis Krist~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-03-01 08:57

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
news:3AC042E6.E4E6086A@car_ST_en.dk...
> > Fordi jeg også er interesseret i Nokia-teknik. Det er kun unlock og
abo-ting
> > der forstyrrer IMHO
> Aha, du går altså efter egne præferencer men ikke ser på, hvad der er
> bedst for /fællesskabet/ oder was?

Man giver jo ofte udtryk for sine egne meninger i sådanne diskussioner. Det
var dem jeg forklarede.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 09:22

"Martin Højriis Kristensen" wrote:
>
> Man giver jo ofte udtryk for sine egne meninger i sådanne diskussioner. Det
> var dem jeg forklarede.
>
Hvis du et øjeblik ser på, hvad det ville være bedst for gruppen/-erne
som helhed. Ville det ikke ændre på din konklusion?



--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Martin Højriis Krist~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-03-01 09:30

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
news:3AC04D9A.FE27AE04@car_ST_en.dk...
> > Man giver jo ofte udtryk for sine egne meninger i sådanne diskussioner.
Det
> > var dem jeg forklarede.
> Hvis du et øjeblik ser på, hvad det ville være bedst for gruppen/-erne
> som helhed. Ville det ikke ændre på din konklusion?

Nej, jeg mener stadig at vendor-specifikke grupper er noget hø.
Jeg vil fx heller ikke have d.e.i.udbydere opdelt i .cybercity .tdc .wol mm.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 09:51

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Nej, jeg mener stadig at vendor-specifikke grupper er noget hø.
> Jeg vil fx heller ikke have d.e.i.udbydere opdelt i .cybercity .tdc .wol mm.
>
Har du en begrundelse? (altså: hvorfor er det noget hø? )


Fordelen ved Vendor-specifikke grupper er jo, at andre udbyderes
kunder er fri for høre om bøvlet om andre udbydere. fx. hvorfor skulle
en wol-kunde interessere sig for at tdc har bøvl med newsserveren
(eller hvilket problem TDC nu måtte have)*?
Og det samme her i mobil-gruppen. Nokia-folket er mere interesseret i
Nokia. Ericsson-folket er mere interesseret i Ericsson. De andre
mærker har IMO ikke nok trafik til egne grupper og kan fint forblive i
denne gruppe.


*: navne og problemstillinger kan udskiftes efter behag. tdc og wol er
kun nævnt som eksempler.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Martin Højriis Krist~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-03-01 10:03

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
news:3AC0545F.86A00D0A@car_ST_en.dk...
> > Nej, jeg mener stadig at vendor-specifikke grupper er noget hø.
> > Jeg vil fx heller ikke have d.e.i.udbydere opdelt i .cybercity .tdc .wol
mm.
> Har du en begrundelse? (altså: hvorfor er det noget hø? )

Der er blot den måde jeg helst vil have feedet opdelt på, og jeg går ikke op
i usenet i tilstrækkelig grad til at sætte mig ud over mine egne ønsker...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 10:23

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Der er blot den måde jeg helst vil have feedet opdelt på, og jeg går ikke op
> i usenet i tilstrækkelig grad til at sætte mig ud over mine egne ønsker...
>
Altså bare du får det som du vil have det ellers vil du ikke være med.

tsk tsk. Jeg tænker mit.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Martin Højriis Krist~ (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-03-01 10:35

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
news:3AC05BEE.942E525C@car_ST_en.dk...
> > Der er blot den måde jeg helst vil have feedet opdelt på, og jeg går
ikke op
> > i usenet i tilstrækkelig grad til at sætte mig ud over mine egne
ønsker...
> Altså bare du får det som du vil have det ellers vil du ikke være med.

Nu gider jeg ikke denne debat mere...
Jeg kom med _min_, kun _min_ og ikke andres mening til hvad jeg ønskede. Det
er ikke nødvendigvis det det skal ende med, men det er nu engang _min_
mening
Jeg kunne da sige nøjagtig det samme det samme om din mening, men den skal
du da have lov at udtrykke...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Carsten Riis (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 27-03-01 10:56

"Martin Højriis Kristensen" wrote:
>
> .... Det
> er ikke nødvendigvis det det skal ende med,.....

Ok, så misforstod jeg dig.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

cfg (27-03-2001)
Kommentar
Fra : cfg


Dato : 27-03-01 20:15

Hej Morten

Det lyder som et virkeligt fornuftigt forslag...

>> -og er der evt. nogle der vil være med til at lave fundsats til en OTD?

Måske.. du kan kigge lidt på denne, og ændre/rette den til..

Og med mindre du laver et eller andet dybt åndsvagt, som f.eks.
at dele gruppen op efter producenter, vil jeg formodentligt også
støtte dit OTD..

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --
Kom godt igang med Usenet: http://www.usenet.dk/info/


Gruppenavn:
dk.teknik.telefoni.mobil.unlock

Beskrivelse:
Unlock af mobiltelefoner.

Fundats:
Diskussion af Sim-lock,operatoer-laas paa, og unlock af, -mobiltelefoner.
Herunder teknikker, software, kabler, hardwaremodifikationer mm.


Generelle mobiltelefonspoergsmaal henvises til
news:dk.teknik.telefoni.mobil


Det er ikke tilladt at koebe/saelge eller bytte ting i denne
gruppe, det være sig privat eller kommercielt - der henvises til
eksisterende relevante grupper!


Begrundelse:
At få adskilt unlock-diskussionerne fra dk.teknik.telefoni.mobil
for at øge overblikket.

Eksisterende trafik:
En hel del.. nok til at goere dk.teknik.telefoni.mobil uoverskuelig

Forslag til navn(e):
dk.teknik.telefoni.mobil.unlock

Moderering:
Nej

Forslagsstiller:


Debatperiode:





Finn Møgelmose (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Finn Møgelmose


Dato : 29-03-01 18:47

Hvem har egentlig mulighed for at lave sådan en skal man bare kontakte nogen
eller hvad?

--
Med venlig hilsen
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk



Lasse Hedegaard (29-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 29-03-01 20:09

Finn Møgelmose skrev:

>Hvem har egentlig mulighed for at lave sådan en skal man bare kontakte nogen
>eller hvad?

Værsågod: http://www.usenet.dk/info/dk-oss.html#1.8
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Mikael Nørrelund And~ (15-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 15-04-01 20:01

Jeg er for.

/Mikael

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
news:99ofa0$4cp$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg synes efterhånden at dk.teknik.telefoni.mobil er ved at blive
> fuldstændig oversvømmet med indslag omkring unlock af mobiltelefoner
hvilket
> jeg synes virker meget forstyrrende for de øvrige indlæg i gruppen. Er jeg
> den eneste der har det sådan, og er der evt. nogle der vil være med til at
> lave fundsats til en OTD?
>
> /Morten
>
>



Benjamin Jensen (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Benjamin Jensen


Dato : 17-04-01 04:37

Oz mig..

"Mikael Nørrelund Andersen" <scory@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:Q9mC6.42598$o4.3228802@news010.worldonline.dk...
> Jeg er for.
>
> /Mikael
>
> "Morten B" <mortenb@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> news:99ofa0$4cp$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg synes efterhånden at dk.teknik.telefoni.mobil er ved at blive
> > fuldstændig oversvømmet med indslag omkring unlock af mobiltelefoner
> hvilket
> > jeg synes virker meget forstyrrende for de øvrige indlæg i gruppen. Er
jeg
> > den eneste der har det sådan, og er der evt. nogle der vil være med til
at
> > lave fundsats til en OTD?
> >
> > /Morten
> >
> >
>
>



Elmefaard (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Elmefaard


Dato : 17-04-01 20:52

Jeg er også for



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste