Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon objektiver på EOS???
Fra : Michael Holm

Dato : 19-05-03 19:08

Ja, man tror jo det er løgn, men på
http://www.novoflex.com/html_d/produkte.htm kan man købe en adapter fra
stortset hvadsomhelst til hvadsomhelst. Er der nogen der har erfaringer med
disse?

--Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-05-03 11:54

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.novoflex.com/html_d/produkte.htm kan man købe en adapter fra
> stortset hvadsomhelst til hvadsomhelst. Er der nogen der har erfaringer

Hej Michael

Nej jeg har ingen erfaringer med disse produkter, men er det Novoflex, så
plejer det at fungere. De borger som regel for en ganske udmærket kvalitet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Tom Dissing

Dato : 20-05-03 12:52

Uden at være sikker, tror jeg at du mister en del brændvidde ved at bruge
sådanne adaprorer..
Forvent 1,3 - 1,7 x optikkens nuværende brændevidde..
Så det er godt til tele, men ikke til vidvinkel...
Tom

PS
Husk at dette også gælder for dine blændetal, ligesom du naturligvis heller
ikke vil kunne bruge kameraet og optikkens elektronik ! (ex. Lysmåler,
optikmotor etc..)

On 20/05/03 12:54, in article
3eca097d$0$32455$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Benny Mortensen"